Gå til innhold

Kjøpte brukt skjermkort som ikke virker, hva nå?

Complexity

Anbefalte innlegg

Bare lurer på en ting her nå.

Kjøpte skjermkort hos en kompis, 9800pro. Testa det og fant ut at det ikke yta det det skulle (mitt 9600XT slo det tillome) så jeg sa det til han og han fikk det tilbake for å få testet det..

Nå testa han det nettop han han får ikke engang bilde på skjermen :huh:

Jeg har ikke ødelagt det, og har vært forsiktig med det så sjønner ikke helt dette..

Men hvordan skal det gå med betalinga? har jeg rett på pengene tilbake når skjermkortet ikke yter som det skal og mest sansynlig er skadet av varme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm en kinkig situasjon det der, hadde snakka med kompisen og hørt hva han tenkte om saken og spurt om det hadde vert noen problemer med kortet før. Hvis han mener kortet har blitt ødelagt som følge av handelen hadde jeg tilbudt meg å betale halv pris for kortet som et kompromis fordi det er uklart hvem som har skyld i feilen,

bedre å tape litt penger en å bli uvenner med noen.

Lenke til kommentar
Hmmm en kinkig situasjon det der, hadde snakka med kompisen og hørt hva han tenkte om saken og spurt om det hadde vert noen problemer med kortet før. Hvis han mener kortet har blitt ødelagt som følge av handelen hadde jeg tilbudt meg å betale halv pris for kortet som et kompromis fordi det er uklart hvem som har skyld i feilen,

bedre å tape litt penger en å bli uvenner med noen.

7133390[/snapback]

men husker selv at han en gang fikk store antifacts når han brukte kortet! og han har sakt at han prøvde det i faren sin maskin og da brente seg på kjøreribben på skjermkortet..

edit må legge ved en ting, prøvde 3dmark når jeg hadde kortet, fikk 1500 poeng i 03.

Lånte naboen sitt skjermkort (akkurat likens) og fikk 3000 poeng...

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Min mening:

Om dere er kompiser så må det vel være mulig å komme til en rimelig løsning. Kortet er da knapt verdt 300kr.

Kanskje en idé å undersøke mulighetene for å reklamere på kortet. Så kan det jo hende du får et bedre kort.

Om det siste stemmer så visste du hva du satset på. Han burde da ikke tatt penger engang, bare gitt deg kortet.

Lenke til kommentar
men husker selv at han en gang fikk store antifacts når han brukte kortet! og han har sakt at han prøvde det i faren sin maskin og da brente seg på kjøreribben på skjermkortet..

7133422[/snapback]

Du valgte å kjøpe kortet til tross for dette. Du betraktet det mao ikke som sannsynlig at det var ødelagt. Er vel litt uklart hvem som har ødelagt det?

CD

Lenke til kommentar
Min mening:

Om dere er kompiser så må det vel være mulig å komme til en rimelig løsning. Kortet er da knapt verdt 300kr.

Kanskje en idé å undersøke mulighetene for å reklamere på kortet. Så kan det jo hende du får et bedre kort.

Om det siste stemmer så visste du hva du satset på. Han burde da ikke tatt penger engang, bare gitt deg kortet.

7133447[/snapback]

nja.. han mente at det funke helt greit i battlefield 2 osv, men han har aldri målt fps og slikt, så har ikke aning om det var ødelagt før jeg fikk det eller ikke..

betalte bare 250,- for det da.. men det er mye penger for en blakking :p

Vel artifacts kan oppstå med alle skjermkort, og kjøleribba er dritvarm på alle kort i load så... Det er noe dere må ordne opp i, spør evt. foreldrene dine hva de synes er riktig(hvis du bor hjemme da)

7133451[/snapback]

Spøre foreldrene mine.. de vet neppe hva ett skjermkort er engang, og er da 17 år så vil nesten ordne opp selv..

7133422[/snapback]

Du valgte å kjøpe kortet til tross for dette. Du betraktet det mao ikke som sannsynlig at det var ødelagt. Er vel litt uklart hvem som har ødelagt det?

CD

7133455[/snapback]

ja men tenkte ikke på det da.. var litt desperat etter å bli kvitt smoke-hakking på flatout 2, så når han spurte om jeg ville kjøpe det så slo jeg bare til.. han har kjøpt ett mye bedre skjermkort og 9800 kortet har blitt liggende lenge..

Lenke til kommentar
Vel, hadde det vært en webshop eller en butikk du hadd kjøpt av så hadde du garantert fått nytt kort eller pengene tilbake, hvis du med hånden på hjertet kan si du ikke har vært uansvarlig med behandlingen av kortet ville jeg krevd pengen tilbake.

7133539[/snapback]

Kan ikke akkurat si jeg har vært uansvarlig, har hatt det i antistatisk pose og i en skjermkort'eske under frakt, bare tatt i metallet på skjermkortet og bare tatt det ut og inn av maskina ett par ganger..

Mitt nåværendre skjermkort har fått utrolig mye juling, og jeg har ikke brydd meg om behandlingen av det, og det funker like bra enda så skjermkort tåler vel litt?

Lenke til kommentar
Kan ikke akkurat si jeg har vært uansvarlig, har hatt det i antistatisk pose og i en skjermkort'eske under frakt, bare tatt i metallet på skjermkortet og bare tatt det ut og inn av maskina ett par ganger..

Hvis det stemmer burde du få pengene igjen, flere forhåndsregler er det vel vansklig å ta. Skjermkortet var med andre ord ødelagt da du fikk det, eller i en så dårlig forfattning at du knapt kan stilles ansvarlig for at det klappet sammen, spør du meg. -Men det er bare min mening såklart. :hmm:

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Hvis det stemmer burde du få pengene igjen, flere forhåndsregler er det vel vansklig å ta. Skjermkortet var med andre ord ødelagt da du fikk det, eller i en så dårlig forfattning at du knapt kan stilles ansvarlig for at det klappet sammen, spør du meg. -Men det er bare min mening såklart. :hmm:

7133773[/snapback]

Jepp.. må ta å prate med han om det..

Viss det var skada før du kjøpte det bør du få pengane tilbake, ellers bør du ikkje stole lenger på kompisen din :p . I tilleg er dette kortet lite verdt, kor mykje betalte du for det?

7133807[/snapback]

Betalte 250,- så er ikke store beløpet, men litt surt å gi bort penger og sitte med dårligere pc :p

Lenke til kommentar
Hva med å reklamere på det ofenfor butikken det er kjøpt i? Så lenge dere begge er sikker på at dere ikke har gjort noe gale er det vel bare kortet som er defekt, og da ender du vel med å få et mye bedre kort enn hva du alt har fått.

7134218[/snapback]

Nå ble da kortet kjøpt for rimelig lenge siden, snart 2 år siden tror jeg, så er lite vits når det gjelder det der..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...