Clerion Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Hei. Dama har akkurat gjort ferdig første brettet med p-piller (trionetta) og har kommet til uken med sukkerpiller. Hva skjer med sexen da? Er dette en uke hvor man ikke er beskyttet mot graviditet? Hun har i tillegg veldig ustabil menstrusjon og får sikkert ikke uka si når hun kommer til sukkerpillene. Men har det noe å si om hvor beskyttet man er? Eller er det sånn at man er beskyttet hele måneden når man bruker p-piller, uansett om man har menstruasjon eller ikke? Takk for svar Endret 23. oktober 2006 av Clerion Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Mener at det ikke skal gå ann. Dama mi går selv på p-pillene og vi har aldri hatt en ulykke, selv vi har vært ganske hyppige på sengekosen i nesten et halvt år. Det går jo også ann å hoppe over mensen når du går på p-pillene Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Du (hun) er beskyttet hele måneden. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) men: det er en "innkjørings-periode" på p-piller. Denne varier alt ettersom type vil jeg tro, men det skal stå på esken tror jeg (av naturlige årsaker har jeg aldri tygd p-piller, så vet ikke alt for mye) Men: finn ut hvor lang tid det tar fra første gangs bruk til de virker. Etter denne perioden er p-pillene sikre hele tiden! (Så lenge man tar pillene hver dag da, samt ikke kaster de opp / bæsjer de ut med en gang) Noen p-piller har en uke med tulletabletter. Den uken kan man like gjerne la vær å spise de, men for vanens skyld er det anbefalt å kjøre løpet ut. Uansett: fullstendig sikkert EDIT: så nettopp at hun var ferdig med 3 uker på brettet. Så da er du trygg, bare å sette i gang! Endret 23. oktober 2006 av qualbeen Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 qualbeen: Med mindre man har voldsom diarè så er det ingen fare for å bæsje ut pillene så de ikke virker Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) neida, bare nevnte det jeg... Og, ja, jeg tenkte på diare. Ingen fare ved vanlige do-besøk seff.. Glemte kanskje å spesifisere det Endret 23. oktober 2006 av qualbeen Lenke til kommentar
Meflee Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 men: det er en "innkjørings-periode" på p-piller. Denne varier alt ettersom type vil jeg tro, men det skal stå på esken tror jeg (av naturlige årsaker har jeg aldri tygd p-piller, så vet ikke alt for mye) Men: finn ut hvor lang tid det tar fra første gangs bruk til de virker. Etter denne perioden er p-pillene sikre hele tiden! (Så lenge man tar pillene hver dag da, samt ikke kaster de opp / bæsjer de ut med en gang) Noen p-piller har en uke med tulletabletter. Den uken kan man like gjerne la vær å spise de, men for vanens skyld er det anbefalt å kjøre løpet ut. Uansett: fullstendig sikkert EDIT: så nettopp at hun var ferdig med 3 uker på brettet. Så da er du trygg, bare å sette i gang! 7134055[/snapback] Så de er helt sikre selv om man har ustabil menstruasjon? Så det er bare å kjøre på når man går på sukkerpiller? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 tør ikke svare, for nå vet jeg ikke helt lengre... Men jeg trodde virkelig dere var sikre! Hvis du ikke ønsker å bli pappa om 9mnd, så kan det være værdt å finne frem en kondom. Kan'ke skade iallefall Lenke til kommentar
Meflee Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 tør ikke svare, for nå vet jeg ikke helt lengre...Men jeg trodde virkelig dere var sikre! Hvis du ikke ønsker å bli pappa om 9mnd, så kan det være værdt å finne frem en kondom. Kan'ke skade iallefall 7137106[/snapback] Nettopp derfor det er p-piller ftw, så man kan slippe kondom.. 10 x mer nytelse Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 tør ikke svare, for nå vet jeg ikke helt lengre...Men jeg trodde virkelig dere var sikre! Hvis du ikke ønsker å bli pappa om 9mnd, så kan det være værdt å finne frem en kondom. Kan'ke skade iallefall 7137106[/snapback] Nettopp derfor det er p-piller ftw, så man kan slippe kondom.. 10 x mer nytelse 7137355[/snapback] OT: Minst 10 x selv om kondomet er supertynnt ødelegger det utrolig mye feel. Topic: Men vil igrunn be folk som VET noe om å skrive, tør ikke satse på hva folk TROR. Men i morgen blir det muligens tur til hesesøster for å få klarhet i det. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Spør Klara om du ikke stoler på meg. Lenke til kommentar
Anxe Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Nettopp derfor det er p-piller ftw, så man kan slippe kondom.. 10 x mer nytelse 7137355[/snapback] For dere gutter ja, husk at p-piller kan gi hodepine, humørsvingninger, magevondt... osv. Bare noe å tenke på... de er faktisk hormoner og kan føkke opp kroppen ganske bra. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Nettopp derfor det er p-piller ftw, så man kan slippe kondom.. 10 x mer nytelse 7137355[/snapback] For dere gutter ja, husk at p-piller kan gi hodepine, humørsvingninger, magevondt... osv. Bare noe å tenke på... de er faktisk hormoner og kan føkke opp kroppen ganske bra. 7150204[/snapback] Meflee er dama mi eid! Lenke til kommentar
Anxe Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hehehehee! Men det er jo bare flott da, at hun fungerer bra på et sånt sikkert prevensjonsmiddel! Da må jeg bare si gratulerer og jeg er en anelse sjalu Lenke til kommentar
Tiia1 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Om hun tar ppiller hverdag uten å ha glemt en eller to tabletter, skal hun være beskyttet selv i mensen perioden. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Ja, hun er beskyttet hele tiden, ustabil mens eller ei. Lenke til kommentar
mortania Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Om hun tar ppiller hverdag uten å ha glemt en eller to tabletter, skal hun være beskyttet selv i mensen perioden. Hvorfor roter du opp fire år gamle debatter som er løst for lengst? Hm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg