Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL spørsmål

Anbefalte innlegg

Hey.

Lurer på hva som må til for å få hastigheten opp i rundt 704 kb/s. Jeg klokker inn på 392 men har nettop blitt oppgradert av Telenor. Jeg vet at hastigheten inn til huset er riktig, fordi det var en Telenor tekniker her på mandag med måleapp.

Så da må det være redundancy en plass. Jeg har to maskiner koplet til en SMC Barricade bredbåndsruter som igjen er koplet til røkla fra telenor. Bruker RASPPOE selvsagt.

Hva er det som må til her for å få den riktige hastigheten? Vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne.

[ Denne Melding var redigert av: --7 på 2002-11-07 18:59 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-07 18:57, skrev --7:

Hey.

Lurer på hva som må til for å få hastigheten opp i rundt 704 kb/s. Jeg klokker inn på 392 men har nettop blitt oppgradert av Telenor. Jeg vet at hastigheten inn til huset er riktig, fordi det var en Telenor tekniker her på mandag med måleapp.

Min erfaring er enten kødder TN eller du har en dårlig linje med mye støy, har du fått målt linja di på feilmeldinga?

Og hva målte denne teknikeren da?

Lenke til kommentar

HØH??? fatta jeg riktig at du bruker rasppoe og har en smc bredbpndsrouter?? da skal du for all del ikke bruke rasppoe... men legge brukernavnet og passordet inn i selve routeren.... kan være at jeg har mistolket det... men det er iallfall slik jeg oppfatter det.. og er det slik.... legg brukernavnet og passordet til internett inn i routeren.. og fjern rasppoe...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-07 18:57, skrev --7:

Hey.

Så da må det være redundancy en plass. Jeg har to maskiner koplet til en SMC Barricade bredbåndsruter som igjen er koplet til røkla fra telenor. Bruker RASPPOE selvsagt.

Hva er det som må til her for å få den riktige hastigheten? Vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: --7 på 2002-11-07 18:59 ]</font>

Ta kontakt med kundeservice igjen på denne linken her. (Pleier hvertfall å få raskt svar her sjøl)

https://www.online.no/cgi-bin/mailskjema.cg...form=xpressmail

Be de sjekke om alle systemene er oppgradert - også konfigurasjon på den rutern ditt abbo. er knyttet opp. Hadde et tilsvarende problem en gang tilbake i tid selv og da løste de det dagen etter.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-07 20:17, skrev --7:

Teknikeren var fra feilmeldinga, og målte ca. 850 kbps downstream - så det selv.

Når det gjelder rasppoe så ligger det i ruteren, ikke på maskina, akkurat som bruker og passord gjør det.

Routeren kjører ikke RASPPPoE, den støtter PPPoE, vel det første du bør prøve er og kjøre linja rett mot PC-en og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Ja, det er sant.

Jeg vil helst ikke koble om ruteren før jeg må, siden jeg da må installere raspppoe på maskina og styr og pes :wink:. Hvis noen har vært borti dette før, mener jeg det er like greit å vente med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...