Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Bananfluer i huset. Hjelp..!


Anbefalte innlegg

Vi har nå plutselig fått en hel del bananfluer i huset etter at min søster hadde kastet noe frukt som hadde blitt liggende i søppelkassen hennes på rommet og nå har vi små bananfluer som flyr rundt i hele huset! :nei::no:

Har fått ut det meste, men det er liksom enkelt fluer som fluyr rundt og i dag hadde det kommet enda flere i søppelkassen på kjøkkenet! :cry:

 

 

Er det noen som vet hvordna jeg blir kvitt dette?

 

Emnetittel endret i henhold til 3ordsregelen. Tråd flyttes til riktig kategori.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi har nå plutselig fått en hel del bananfluer i huset etter at min søster hadde kastet noe frukt som hadde blitt liggende i søppelkassen hennes på rommet og nå har vi små bananfluer som flyr rundt i hele huset! :nei:  :no:

Har fått ut det meste, men det er liksom enkelt fluer som fluyr rundt og i dag hadde det kommet enda flere i søppelkassen på kjøkkenet! :cry:

 

 

Er det noen som vet hvordna jeg blir kvitt dette?

7132526[/snapback]

Det finnes sprayer mot fluer, da må dere nok evakuere imidlertidig. Men det finnes spray som dreper fluer..

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvordna jeg blir kvitt dette?

7132526[/snapback]

De dør kjapt - du kan alltids lufte skikkelig i et par timer så forsvinner mange av dem ut og fryser ihjel. Husk også å tømme all søppel så det ikke er matrester de kan legge egg i. Om det ligger i søppelkassen inne spiller liten rolle - de finner frem såsant det er tilgjengelig.

 

Og la selvfølgelig ikke frukt ligge fremme.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

449557.jpeg

 

Har ikke noe bilde jeg har tatt da de er veldig små og tror det kan bli litt vanskelig å få tatt bilde av de :p

 

 

EDIT: de er fryktelig små og du ser de ikke på de der måten i det hele tatt. Kan ikke tenke meg at de er større enn noen millimeter.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

[Hattifnatt,23/10-2006 : 19:04]

Er det sånne små som surrer rundt i blomsterpottene?

 

Da har jeg nemlig god erfaring med dem.. De er PLAGSOMME! :mad:

 

Leste ett sted, og prøver det ut nå, at man ikke skal vanne plantene fra toppen - men derimot fylle vann på skålen under. Da vil det øverste jordaget bli tørt, og ikke lenger være et paradis for de små bananfluene/ fruktfluene.

Vel, får se hvorden det går. Håper det ikke blir et problem med planterøttene, de skal jo som kjent ikke stå konstant i vann...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...