MagnusW Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Vi har nå plutselig fått en hel del bananfluer i huset etter at min søster hadde kastet noe frukt som hadde blitt liggende i søppelkassen hennes på rommet og nå har vi små bananfluer som flyr rundt i hele huset! Har fått ut det meste, men det er liksom enkelt fluer som fluyr rundt og i dag hadde det kommet enda flere i søppelkassen på kjøkkenet! Er det noen som vet hvordna jeg blir kvitt dette? Emnetittel endret i henhold til 3ordsregelen. Tråd flyttes til riktig kategori. Endret 23. oktober 2006 av darkness| Lenke til kommentar
glucchip Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Vi har nå plutselig fått en hel del bananfluer i huset etter at min søster hadde kastet noe frukt som hadde blitt liggende i søppelkassen hennes på rommet og nå har vi små bananfluer som flyr rundt i hele huset! Har fått ut det meste, men det er liksom enkelt fluer som fluyr rundt og i dag hadde det kommet enda flere i søppelkassen på kjøkkenet! Er det noen som vet hvordna jeg blir kvitt dette? 7132526[/snapback] Det finnes sprayer mot fluer, da må dere nok evakuere imidlertidig. Men det finnes spray som dreper fluer.. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Det er så sinnsykt irriterende! Leste på nettet at de legger opp til 100 egg i døgnet :S Og at de legger eggene i fordærvet frukt og det kan stemme med hva som lå så lenge i søppelkassen... Selvom det ikke er så mange nå, så flyr det en og enn rundt :S Lenke til kommentar
chrixa Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 ta det rolig om vinteren er det ingen igjenn tro meg! Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Vent noen dager så dør de hvis de ikke finner noe mat . Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Er det noen som vet hvordna jeg blir kvitt dette? 7132526[/snapback] De dør kjapt - du kan alltids lufte skikkelig i et par timer så forsvinner mange av dem ut og fryser ihjel. Husk også å tømme all søppel så det ikke er matrester de kan legge egg i. Om det ligger i søppelkassen inne spiller liten rolle - de finner frem såsant det er tilgjengelig. Og la selvfølgelig ikke frukt ligge fremme. Endret 23. oktober 2006 av Doogle Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 hadde samme problem for noen uker siden. Jeg bare pakket bort all mat og la matrester i en lokket boks inntil jeg gikk ut å kastet det. En uke etter var det ingen fluer hos meg lenger. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Takker for svar! Da er det hvertfall håp. Dere har hvertfall beroliget meg litt, var redd dette kom til å ta mange uker , men jeg merker at det blir færre og færre hele tiden! Lenke til kommentar
Hattifnatt Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Har noen bilder av disse skapningene? Jeg har nemlig alltid lurt på hvordan de egentlig ser ut (som dere skjønner er ikke jeg plaga med dem ) .. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Har ikke noe bilde jeg har tatt da de er veldig små og tror det kan bli litt vanskelig å få tatt bilde av de EDIT: de er fryktelig små og du ser de ikke på de der måten i det hele tatt. Kan ikke tenke meg at de er større enn noen millimeter. Endret 23. oktober 2006 av MagnusW Lenke til kommentar
Hattifnatt Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Er det sånne små som surrer rundt i blomsterpottene? Da har jeg nemlig god erfaring med dem.. De er PLAGSOMME! Lenke til kommentar
glucchip Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Er det sånne små som surrer rundt i blomsterpottene? Da har jeg nemlig god erfaring med dem.. De er PLAGSOMME! 7134657[/snapback] Ja, det er sånne. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 [Hattifnatt,23/10-2006 : 19:04] Er det sånne små som surrer rundt i blomsterpottene? Da har jeg nemlig god erfaring med dem.. De er PLAGSOMME! Leste ett sted, og prøver det ut nå, at man ikke skal vanne plantene fra toppen - men derimot fylle vann på skålen under. Da vil det øverste jordaget bli tørt, og ikke lenger være et paradis for de små bananfluene/ fruktfluene. Vel, får se hvorden det går. Håper det ikke blir et problem med planterøttene, de skal jo som kjent ikke stå konstant i vann... Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 ER DET MULIG??? prøv med myggsprai kansjke?? bare opplevd dette på the sims når søpla eller avisen eller maten ikker blitt rydda bort Lenke til kommentar
Sykgaffel Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 How to Get Rid of Fruit Flies Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå