Gå til innhold

Kjøp av ny RAM - verdt det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, ja det er DDR(1) som brukes vedig lite i nyere HK så da er du stuck med de som gir deg dårlige oppgraderings muligheter senere (bare en tanke)

7132679[/snapback]

 

hva er vitsen med å kjøpe DDR2 når han ikke kan buke det da? bare fordi han kan bruke det dersom han skal oppgradere senere? jeg syntes du skal gå for de Corsair brikkene. De er veldig gode og s939 kommer ikke til å bli out of date med det første så det er ingen fare med det. Bedere å kjøpe gode DDR1 brikker nå før det er forsent imo.

Lenke til kommentar
hva er vitsen med å kjøpe DDR2 når han ikke kan buke det da? bare fordi han kan bruke det dersom han skal oppgradere senere? jeg syntes du skal gå for de Corsair brikkene. De er veldig gode og s939 kommer ikke til å bli out of date med det første så det er ingen fare med det. Bedere å kjøpe gode DDR1 brikker nå før det er forsent imo.

7132713[/snapback]

Jeg sa da heller aldri at han skulle kjøpe DDR2, heller ikke at de DDR-brikkene er dårlige.

Endret av Mitjmannen
Lenke til kommentar
Hva skulle han ellers kjøpt? utifra innlegget ditt tolker jeg det som om du mener han bør kjøpe DDR2. Det kan selvfølgelig bety at han heller bør la være, men forskjellen mellom 1 og 2 gig ram er ganske store.

7132770[/snapback]

 

Her er vi inne på det jeg lurer på - vil jeg merke STOR forskjell på de jeg har i dag og de jeg linka til i forrige post?

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar

Synes du burde vurdere om du virkelig har behov for den ekstra GB minne, alltid greit å ha, men med dagens minnepriser osv er det lite hensiktsmessig.

Sjekk i taskmanager etter å ha spillt favorittspillene dine om du bruker alt.

Om ja bør du kanskje vurdere mer minne om nei likegreit å vente til du oppgraderer hele systemet.

Merker du noe lagg i de spillene du spiller?

Lenke til kommentar

2GB ram er definitivt å annbefale, men når det koster godt over 2000 kroner, og det er DDR, ville jeg heller vurdert å spare litt mer, og så bytte hk, CPU og Minne i samme slengen. For ca. 2000 kroner får du en glimrende dobbelkjerne CPU (f. eks. E6300) og ett greit hk. Når minneprisene kommer ned på ett braukbart nivå igjen, får du nok 2gb DDR2 til godt under 2000 kr. også. Da får du glimrende ytelse, og unngår å bli stuck på noen måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...