*Tronaldo* Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hei! Jeg har et ASUS a8n deluxe SLI kort med en xp3200+ på. X850XT GFX og 2x512 noname ram i dualmode. Komplett har jo tilbud på denne rammen nå, og jeg lurte på om jeg ville merke noen særlig forandring i ytelse. Spiller en del DOD:Source +div annet. Hva tror dere? *Tronaldo* Lenke til kommentar
Mit Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Da må jeg nesten spørr åssen du hadde tenkt og få DDR2-brikker nedi det hovedkortet ditt? Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Å svarte! Det er noe med det også ja... Korttenkt av meg, bah! Da er vel dette et alternativ? Samme spørsmål som i post nr. 1, verdt det? *Tronaldo* Endret 23. oktober 2006 av *Tronaldo* Lenke til kommentar
genexxa Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Er verdt vær eneste krone. Viss pcen din skal takle framtidlige spill. Så bør du minst ha 2GB minne.. GO FOR IT! Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Såpass? Det hørtes jo veldig bra ut. Noen fler som har meninger? *Tronaldo* Lenke til kommentar
Mit Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hmm, ja det er DDR(1) som brukes vedig lite i nyere HK så da er du stuck med de som gir deg dårlige oppgraderings muligheter senere (bare en tanke) Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 hmmm... ja det er et poeng. Ser jo at det har kommet andre versjoner av a8n kortet - støtter dette/disse DDR2 ? *Tronaldo* Lenke til kommentar
Mit Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Ingen s939-hk støtter DDR2, da må du over på s-AM2 Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hmm, ja det er DDR(1) som brukes vedig lite i nyere HK så da er du stuck med de som gir deg dårlige oppgraderings muligheter senere (bare en tanke) 7132679[/snapback] hva er vitsen med å kjøpe DDR2 når han ikke kan buke det da? bare fordi han kan bruke det dersom han skal oppgradere senere? jeg syntes du skal gå for de Corsair brikkene. De er veldig gode og s939 kommer ikke til å bli out of date med det første så det er ingen fare med det. Bedere å kjøpe gode DDR1 brikker nå før det er forsent imo. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) hva er vitsen med å kjøpe DDR2 når han ikke kan buke det da? bare fordi han kan bruke det dersom han skal oppgradere senere? jeg syntes du skal gå for de Corsair brikkene. De er veldig gode og s939 kommer ikke til å bli out of date med det første så det er ingen fare med det. Bedere å kjøpe gode DDR1 brikker nå før det er forsent imo. 7132713[/snapback] Jeg sa da heller aldri at han skulle kjøpe DDR2, heller ikke at de DDR-brikkene er dårlige. Endret 23. oktober 2006 av Mitjmannen Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hva skulle han ellers kjøpt? utifra innlegget ditt tolker jeg det som om du mener han bør kjøpe DDR2. Det kan selvfølgelig bety at han heller bør la være, men forskjellen mellom 1 og 2 gig ram er ganske store. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Hva skulle han ellers kjøpt? utifra innlegget ditt tolker jeg det som om du mener han bør kjøpe DDR2. Det kan selvfølgelig bety at han heller bør la være, men forskjellen mellom 1 og 2 gig ram er ganske store. 7132770[/snapback] Her er vi inne på det jeg lurer på - vil jeg merke STOR forskjell på de jeg har i dag og de jeg linka til i forrige post? *Tronaldo* Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Synes du burde vurdere om du virkelig har behov for den ekstra GB minne, alltid greit å ha, men med dagens minnepriser osv er det lite hensiktsmessig. Sjekk i taskmanager etter å ha spillt favorittspillene dine om du bruker alt. Om ja bør du kanskje vurdere mer minne om nei likegreit å vente til du oppgraderer hele systemet. Merker du noe lagg i de spillene du spiller? Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Nja... Det er litt lagg av og til, men jeg oppfatter det som nettverksproblemer på mitt trådløse nettverk. Skal sjekke minnebruken i kveld. *Tronaldo* Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Jeg merka iallefall god forskjell da jeg fikk 2 gb ram. Dessverre er den ene defekt atm og jeg merker at det tar lenger tid med ting som før gikk fort. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 2GB ram er definitivt å annbefale, men når det koster godt over 2000 kroner, og det er DDR, ville jeg heller vurdert å spare litt mer, og så bytte hk, CPU og Minne i samme slengen. For ca. 2000 kroner får du en glimrende dobbelkjerne CPU (f. eks. E6300) og ett greit hk. Når minneprisene kommer ned på ett braukbart nivå igjen, får du nok 2gb DDR2 til godt under 2000 kr. også. Da får du glimrende ytelse, og unngår å bli stuck på noen måte. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Ok, det høres fornuftig ut. Blir til at jeg sparer til komplett nytt system da *Tronaldo* Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 XP3200 DU MENER VEL ATHLON? 2GHX SINGLE CORE? kjøp 2x512 til eller 2x1gb og selg det du har. du kan også kjøpe 1x512 unngå dual channel. litt lavere timmings, alikevel så går det greit. 4x512. rimeligste alternativ. kjøp brukt hvis du kan, mye bra sett der. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Hmmm... Gir meg ikke helt enda! Hva med disse? Vil disse passe på HKet mitt? *Tronaldo* Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Ja, er overklokkings minne! Du kan bruke det meste av DDRI minne. Fordel å overklokke om du skal bruke det minnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå