Anterialis Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Har et trådløst b/g kort på min stasjonære maskin. Jeg får ofte dårlig signalstyrke (<35%). Finnes det måter jeg kan increase signalstyrken? Feks, ved å surre no metalltråd rundt antenna på kortet? Andre lure forslag? Har stilt selve antennen optimalt... På forhånd takk =) Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Hvilket kort har du? Hvor er trådløsroutern din? må signalet gå igjennom mange vegger/gulv/tak? Endret 23. oktober 2006 av KenBjork Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hvor langt unna er du routeren? Noen store hindringer, betong etc.? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 er 5 meter fra den, noen vegger ja (bofellesskap). Tror det er gipsvegg. Routeren er en 2 år gammel smc. Mitt trådløse nettverkskort er av typen Dell AirPlus DWL-G520 Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Du kan evt kjøpe denne og se om det blir bedre, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300374 er jo bære å ta retur det om de ikke skulle virke som ønsket. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Litt OT, men starter egen tråd om det skulle bli stor respons: Går det ikke ann å lage antenner hjemme, med bruk av en sånn rist eller noe, og noe stårwire? Hørte no rykter (leste et sted) at man da kunne få inn LAN over flere kilometer (!). Feks kunne man sitte i båten sin ved brygga og surfe andres usikre nettverk.. Noen som har hørt noe lignende / vet om noe slikt? Lenke til kommentar
moav Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Er ikke så vanskelig og lage antenner. Se på denne Mer antenner Endret 23. oktober 2006 av moav Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå