Ronny M Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Jeg sliter fortsatt med å motta filer med icq. Jeg har søkt på forumet og lest mye av det som er sagt fra før her, men det er ingen som har et klart svar om hva en må gjøre for at det skal fungere! Er det noen som har NGT og Netopia som faktisk har fått dette til? Nå har jeg ringt NGT og fått den lille hjelpen de guttungene kunne bidra med der og jeg har åpna en drøss med porter uten at det hjelper. Sende filer er ikke noe problem, men jeg får ikke mottatt. Jeg får opp vinduet som spør om jeg vil akseptere fila men overføringen vil ikke starte. Hva må jeg gjøre? _________________ P4 [email protected] Asus P4S533 Apacer 333MHz 512MB Gainward Ti4200 @270/570 2*120GB IBM 120GPX 120GB WD 1200JB [ Denne Melding var redigert av: Ferdinand på 2002-11-07 21:07 ] Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 Bump falleri... :smile: Jeg nekter å tro at det ikke er en eneste en med NGT som har fått dette til å fungere. Kan jeg bare gi opp? Er det umulig å få det til med den Netopia routeren? Lenke til kommentar
Poldot Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Hei, Joda,selvfølgelig har noen klart det! Men først! HOLD OPP MED DEN BUMPINGA DI.. Jeg forwarda TCP portene 1050-1100 i nat på rutern til intern ipen min. Deretter var det par innstillinger på icq som måtte gjøres; Icq->preferences->connections->server(Her huker du av Using firewall+Not using proxy) Icq->preferences->connections->User(her huker du av Not using proxy+Use the following TCP listen ports for incoming events) Så setter du inn 1050 - 1100 i boksene og trykker apply. Voila. Mvh Poldot Et lite tips! Anbefaller de med nextgentel abbonnement å ta seg en tur innom #nextgentel@efnet på Irc, [ Denne Melding var redigert av: Poldot på 2002-11-08 03:01 ] Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 8. november 2002 Forfatter Del Skrevet 8. november 2002 Tipset ditt funket ikke det heller. Nå har jeg atter en gang snakket med kundeservice og fått konstatert at alt er riktig i Netopiaen og jeg har åpna riktig porter, så nå kan ikke de hjelpe meg mer. Jeg skjønner herved ingenting. Innstillingene i ICQ mener jeg også er riktig, hvis ikke det er noe mer som må forandres på enn det Poldot beskriver i posten over da? Jeg kjører XP Pro, hvis det har noe å si for saken. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Har du slått av Windows XP sin innebygde brannmur? Sjekk egenskaper på din netttilkobling! Og sjekk om brannmuren er avslått! Nettverkstilkoblinger -> Egenskaper til den tilkoblingen som er internetttilkoblingen -> Avansert -> IKKE kryss av for brannmuren!!! Da kanskje det fungerer? [ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-11-08 21:12 ] Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 8. november 2002 Forfatter Del Skrevet 8. november 2002 Den er slått av så det er ikke det som er problemet, men jeg skulle ønske det var så enkelt... :smile: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Jeg har NGT og Netopia, og har gjort mer eller mindre nøyaktig det Poldot skriver, funker som bare f. Har du forwardet til rett IP? Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 8. november 2002 Forfatter Del Skrevet 8. november 2002 Ja i NAT så har jeg åpna service for port 1050 - 1100 for 10.0.0.4 som er min ip. Jeg har ikke forwardet noe i IP FILTER SETS fordi det er bare porter under 1024 som er stengt i følge NGT. Er det riktig? Eller må jeg forwarde alle portene fra 1050 til 1100, båre TCP og UDP? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Stemmer. Over 1024 er det bare noen porter som er lukkede. Så det er litt rart at det ikke funker. Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 8. november 2002 Forfatter Del Skrevet 8. november 2002 Ja det er mektig frustrerende at det ikke funker når det virker som at alt er riktig. Jeg har lasta opp et par screenshots her så kan dere se om jeg har gjort det riktig eller har oversett noe Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Hei. Jeg har også NGT og får det heller ikke til å fungere. Etter en samtale med NGT support fikk jeg opplyst at vi som har Universitetsavtale med NGT ikke kan få dette til å fungere på grunn av at vi sitter bak en dobbel NAT. Selv om vi forwarder de porter vi skal så vil de fremdeles forbli blokket av en NAT på et høyere nivå. Vet ikke om dette gjelder dere, men har på følelsen at mange ikke er klar over at det er fundamentale forskjeller på forbindelsen for oss som har universitetsavtaler. MvH Bernhard Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Hø? Jeg har også universitetsavtale. Funker fett her. Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 8. november 2002 Forfatter Del Skrevet 8. november 2002 Okay, men jeg sitter hjemme i stua uten noen universitetsavtale så jeg regner med at det skal funke for meg, men jeg begynner å miste trua nå. Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Hvilket universitet er du på LarsC? Skulle visst at jeg ikke kunne stole på support gutta. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Norwegian University of Technology and Science, eller NUTS. :smile: NGT NTNU - 2mbit 640kbit, sweeeet. Har ingen problemer med noe, rent bortsett fra news.broadpark.no som suger døde kameler. Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Hvis du kan sende filer, så er Netopia'en din satt opp riktig. Hvis du ikke kan motta filer, så er det avsenderen sitt ICQ-oppsett det er noe feil med, og det er det ikke noe du kan gjøre noe med (direkte hvertfall). Snakk med personen som prøver å sende til deg, og få ham til å sette opp ICQ korrekt. Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Mottak av filer vil forresten funke fint, selv på universitets-oppkobling. Sending, derimot, er jeg usikker på. Tror kanskje den blir hindret. Eller hva sier du LarsC? Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Det er jo mulig det er forskjeller i sikkerhetsopplegget til de forskjellige universitetene. Jeg har bare spurt om opplegget i Bergen. Er det noen som har NGT UiB avtalen som har fått noen fildelingstjenester til å funke? (jeg må kjøre både WinMX og DC i passive mode). Lenke til kommentar
HWE Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Følg oppskriften på denne sida; http://www.tuneld.com/ Da skal det funke. Fått det til hos meg - har Cisco router og hos en kamerat som har Netopia. gudd løkk ! [ Denne Melding var redigert av: hwe på 2002-11-09 09:48 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå