stmao Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hei. Fikk sist torsdag min nye D820. Alt fungerer fint inntil jeg skal "jobbe" med den i et stille rom. Merker da en høyfrekvent pipelyd fra luftuttakene oppe til venstre(når man sitter foran). Lyden er ikke høy, men umulig å ignorere når man først har oppdaget den. Blir gal! Har sett på notebookforums der flere klager om en buzzing og flere har "løsninger"(Umulig å si om det er helt samme problemet). Synes ikke disse er tilfredsstillende for en helt ny pc. Så jeg lurer på om noen har hatt tilsvarende erfaringer og om disse er lett løselige fra produsentens side. Har sent mail til dell uten å få svar foreløpig. Er forøvrig fornøyd med maskinen og har ikke lyst å bruke angreretten. Takker meget for alle erfaringer/svar/opplysninger! Specs: Core2 T7200 1*1024 RAM 80 GB 15.4 WSXGA+ Lenke til kommentar
mandela Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Kan være noe med hovedkortet, flere med inspiron6400 som har byttet hel maskin pga høyfrekvent pipelyd fra hovedkort / hardware som tar seg av strøm i maskinen. Jeg har hatt en Dell inspiron 500m og den hadde også en høyfrekvent pipelyd fra hovedkortet (hadde noe med strømmen å gjøre, har du pipelyden også når du kjører på batteri?), min løsning var å deaktivere en usbhub (nr3) i windows device manager Endret 23. oktober 2006 av mandela Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Venter selv på min d820, om jeg opplever noe tilsvarende skal jeg komme med det! Lenke til kommentar
stmao Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 @mandela Testet å deaktivere usbhubene. Ved å deaktivere usbhub nr5 senker faktisk lyden seg noe, men blir mer vedvarende. Lyden er tilstede når jeg kjører med batteri òg. Håper på en måte det er en hardwarefeil slik at dell bare kan bytte et komponent eller skru i et par ekstra skruer. Takker for svar! @Rakib Hadde jeg satt pris på! I tillegg er det ikke så dumt å finne ut av slik med en gang, stiller litt sterkere med angrefristen intakt. Har fått kontakt med dell, men ble ikke noe klokere i første runde. Noen flere eiere av en d820 der ute som kan kan si meg om dette er enklelttilfelle? Lenke til kommentar
hwl Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 @mandela Testet å deaktivere usbhubene. Ved å deaktivere usbhub nr5 senker faktisk lyden seg noe, men blir mer vedvarende. Lyden er tilstede når jeg kjører med batteri òg. Håper på en måte det er en hardwarefeil slik at dell bare kan bytte et komponent eller skru i et par ekstra skruer. Takker for svar! @Rakib Hadde jeg satt pris på! I tillegg er det ikke så dumt å finne ut av slik med en gang, stiller litt sterkere med angrefristen intakt. Har fått kontakt med dell, men ble ikke noe klokere i første runde. Noen flere eiere av en d820 der ute som kan kan si meg om dette er enklelttilfelle? 7137008[/snapback] Jeg har også en D820 og jeg har ikke disse symptomene på mitt system. Normalt går ikke viftene med mindre jeg presser systemet, og selv når viftene går, er det ingen høyfrekvent pipelyd, bare vanlig susing fra viftene og disk. Lenke til kommentar
Peavey Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Har også D820, men har ingen problemer! Den går fint og stille hele tiden, hører viftene litt hvis man kjører veldig tunge ting, men det er sjelden og høre de ja! Lenke til kommentar
oleanl Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg har også D820. Min er svært stillegående....hører så vidt susing når maskinen jobber hardt. Lenke til kommentar
stmao Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Maskinen sendes inn for bytte av hovedkort og prossesorvifte, håper det ordner biffen. Takker for alle svar, fikk bruk for det da jeg ringte dell support!! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Fikk min idag, foreløpig er alt bra her Lenke til kommentar
Loko Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 må du betale porto og slikt selv når du sender den inn til rep? Lenke til kommentar
stmao Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Det spørs hva slags service du har valgt under kjøp. Kom en fyr fra Infocare på døra hos meg. Nå var det slik at hovedkortet ikke var problemet men det trådløse nettverkskortet. Han fikk da med seg pcen til verkstedet. Jeg fikk den igjen allerede neste dag, men feilen var ikke fikset. Så nå er jeg like langt og dell begynner ikke å fungere igjen før mandag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå