Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm og andre finurligheter

Anbefalte innlegg

Pc' en min har stått på lager, uten strømtilførsel i litt over 6mnd. Når jeg starter opp får jeg bluescreen med teksten STOP: 0x0000007B (0fx7a7b524,0xc0000034,0x00000000,0x00000000). Det går ikke å starte med sist kjente brukbare konfigurasjon, eller i sikkerhetsmodus. Siden det ikke er noe av betydning som ville gå tapt ved formatering startet jeg maskinen på nytt med XP-cd'en. Problemet er at jeg bare har trådløst tastatur, som ikke fungerer når jeg får valgene Installere XP, Reparere, Exit.

Brgynner å bli i overkant frustrert her, og håper på noen gode ideer.

Maskinen det gjelder er en Dell XPS Gen. 3

Endret av eyvind1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådløst er noe #"¤#%#&%&¤&¤%/&&%/%/!!"#¤# (litt subjektivt, men sant).

Enten burde du kjøpe et "ordentlig" tastatur (med kabel, PS2/USB) som du bruker til daglig og kaste det trådløse (eller selg det til en stakkars ##¤%#). Ellers burde du kjøpe/låne/skaffe et PS2-tastatur til selve reinstallasjons-jobben er ferdig.

Lenke til kommentar
Pc' en min har stått på lager, uten strømtilførsel i litt over 6mnd. Når jeg starter opp får jeg bluescreen med teksten STOP: 0x0000007B (0fx7a7b524,0xc0000034,0x00000000,0x00000000). Det går ikke å starte med sist kjente brukbare konfigurasjon, eller i sikkerhetsmodus. Siden det ikke er noe av betydning som ville gå tapt ved formatering startet jeg maskinen på nytt med XP-cd'en. Problemet er at jeg bare har trådløst tastatur, som ikke fungerer når jeg får valgene Installere XP, Reparere, Exit.

Brgynner å bli i overkant frustrert her, og håper på noen gode ideer.

Maskinen det gjelder er en Dell XPS Gen. 3

7132116[/snapback]

Du kan sjekke her :"http://www.updatexp.com/stop-messages.html" for å se hva stopmeldingen betyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...