Gå til innhold

Feil på headset-utganger på HPdv2017?

huf

Anbefalte innlegg

Testa ut headset-utgangane mine (to stk. foran på pcen, ei veke gammal hp dv2017), men ingen av dei funkar. Når eg pluggar inn headsetet blir det ingen lyd, og lyden frå høgtalarane fortsetter. Det einaste eg får frå utgangane er svak støy. Når eg spelar av musikk frå cd, høyrer eg spinnelyden frå cd-rommen i headsettet. Ingen musikk.

Dette er kun testa i Ubuntu Linux, har ikkje prøvd med Win. Pcen vart såklart skippa med WinXP, men prøvde ikkje utgangane der før eg skifta. Kan uansett ikkje forstå at dette skal vere software-relatert, imo at eg høyrer spinnelyden av cdrommen før noko OS er lasta inn.

Hardware-problem?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, huf!

Jeg har hørt at på nesten alle HP-pcer er det noe galt med en av utgangene. :hrm:

jeg mener at HP er noe tull. :p  :thumbdown:

7132209[/snapback]

Mulig at du kan gi meg noko dokumentasjon på dette? Uten det, er svaret ditt unyttig for meg.

Endret av huf
Lenke til kommentar

Ettersom ett lydkort trenger drivere og at det er programvare som er lydkilden så er lydutgangene naturligvis softwarestyrt. Imidlertid er det ett sted i mellom programmet som lager lyden (medieavspilleren, nettleseren, spillet) og den fysiske kontakten en omformer fra digitalt til analogt signal, etter denne omformeren er det naturligvis hardwaren som styrer alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...