Gå til innhold

hjelp til overklokking av en amd 64 athlon 3700+

Anbefalte innlegg

hei har lyst til å overklokke min amd den er oprinnelig på 2,2 men ønsker og få den opp i 2,4 eller høyer med en boxed vifte (standar vifte som følgte med)

lurte da på om det fantes et program som kan overklokke.

leste at at noen gjør dette i biosen men jeg trur jeg har for gammel bios for jeg finner ingen ting i bios om cpu\fsb ect...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags hk har du?skal vere fsb justering der, men pass på og still minne noe ned hvis du ikke skal klokke det opp og da...

Bruk cpu-z og følg med på minnehz og ht...ht skal ikke noe særlig over 1000mhz...

kan bruke clockgen også til og klokke i windows..

Hadde samme cpu før (san diego) og lå på 2750 til vanelig med boxer...fikk den opp til 2870mhz max...

Lenke til kommentar
Hva slags hk har du?skal vere fsb justering der, men pass på og still minne noe ned hvis du ikke skal klokke det opp og da...

Bruk cpu-z og følg med på minnehz og ht...ht skal ikke noe særlig over 1000mhz...

kan bruke clockgen også til og klokke i windows..

Hadde samme cpu før (san diego) og lå på 2750 til vanelig med boxer...fikk den opp til 2870mhz max...

7135488[/snapback]

hei har abit kn8 sli

men skjønte ikke helt det med rammen stille ned og det greiene der hvorfor skal jeg stille ned rammen når jeg setter opp prossesoren.

kan jeg ødlegge prossesoren fort ??

Endret av thunstop
Lenke til kommentar

fordi når du stiller opp fsb på prosessoren så følger rammen etter..hvis du da har dårlige rambrikker så vil dataen bli ustabil ved høy mhz på ram

du stiller ned ram i bios..men hvis du ikke finner fsb i bios så trur jeg du burde få noen som kan det til og gjøre det. :thumbup:

prosessoren min blei ikke noe ødelagt av overklokk på 8 mnd tid :D

Endret av amdorintel
Lenke til kommentar
fordi når du stiller opp fsb på prosessoren så følger rammen etter..hvis du da har dårlige rambrikker så vil dataen bli ustabil ved høy mhz på ram

du stiller ned ram i bios..men hvis du ikke finner fsb i bios så trur jeg du burde få noen som kan det til og gjøre det. :thumbup:

prosessoren min blei ikke noe ødelagt av overklokk på 8 mnd tid :D

7136669[/snapback]

hei igjen så på disse to prog men du sa at ht ikke skal være over 1000mhz

men den er på 1000 nå før jeg har klokka og kan jeg ødelegge rammen

Endret av thunstop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...