Armitage2 Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) En 98 Ford Escort 1.6l. Fikk installert nytt varmeapparat et par måneder siden. Det begynte for ca en måned siden å lukte kjøleveske inni bilen igjen og det begynte å minke på kjøleveska. Leverte den tilbake til verkstedet og sa, fiks det dere har gjort feil. Vel, verkstedet ringer, og sier det er vannhuset, visstnok termostathuset, som er gåent og at det ville forårsake lukten inni kupeen. Det har jeg egentlig vanskelig for å forstå..noen som har en formening om dette? Er kjempesterk lukt, men det dugger ikke på vinduene. Kan det virkelig være termostathuset som er gåent? Skikkelig fortvila nå ja... Endret 23. oktober 2006 av Armitage2 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Termostathuset er vel en billig del å bytte, med mindre de har gjemt den bak registerreimer og det som er. Det kan selvsagt lukte inn i bilen, i og med at det fordamper pga varmen i motoren. Du lukter spyleveska selv om den ikke er inne i bilen Lenke til kommentar
Armitage2 Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Ja, sant det, men det lukter kun når varmen står på, ikke når det er kaldluft. og luftinntaket er jo under ruta, ikke inni motorrommet? Takk, delen koster 500kr sa verkstedet, og han ville ha 1500 for jobben inkl del. men tviler fortsatt på at det er det som forårsaker lukta.. ville det ikke luktet hele tiden da? Lenke til kommentar
otis Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hørtes uansett veldig dyrt ut, å få det byttet. 1500,- da skal det være jævlig vanskelig å bytte den delen, som oftest er det bare 2-3 skruer på huset, og huset er lokalisert der hvor kjøleslangen er festet i motoren, oppe og ikke nede. Men kan du se lekkasjen selv da? Kanskje ikke når det er så varmt da vannet kan fordampe, men kanskje når den er kald eller lunken? Lenke til kommentar
Armitage2 Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Ja, syntes det samme. Mekanikeren hevder han kan se at det bobler og damper. Så det er nok en lekkasje der.. men ville det virkelig lukte så kjempesterkt inne i bilen? Mekanikeren sin løsning var å tømme på litt omega lekkasjetetter og så skulle jeg ringe tilbake hvis lukta vedvarte... er litt usikker på om det var særlig klokt, ettersom man visstnok ikke skal bruke sånt på denne typen radiator..men vi får se... Hvis det er sånn på venstre side av motoren, sånn han sier så skal jeg prøve å mekke selv, kan vel være vrient med sånne pakninger eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå