Beyma Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Nye regler har gjort oppkjøringen ekstremt vanskelig. Stryk prosenten er på hele 75 prosent(mener og ha lest det) Kan dere som har hatt oppkjøringen gi noen tips til oss andre?? Endret 23. oktober 2006 av crimar Lenke til kommentar
tunheim Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Kjør sakte. Kjør så sakte at du ville blitt flau over å være pasasjer. Kjør sånn som man gjør når man er i et boligfelt og prøver å lese husnummerene mens man kjører. Da får du mye bedre tid til å gjøre ting riktig. Lenke til kommentar
............... Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Kjør sakte. Kjør så sakte at du ville blitt flau over å være pasasjer. Kjør sånn som man gjør når man er i et boligfelt og prøver å lese husnummerene mens man kjører. Da får du mye bedre tid til å gjøre ting riktig. 7131638[/snapback] det er vel noe som å kjøre for sakte, bedre å bare holde fartsgrensa? Det er vel beregna sånn at du får tenkt deg om. Lenke til kommentar
ziwiz Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Trur ikke det er så mange som 75% som strøk på oppkjøringen, det hørtes mye ut! Men vet at det er rundt 70% som stryker på teori eksamen. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 For sakte betyr ussikerhet. Det betyr stryk. En venn av meg fikk den beksjeden og ble sendt på hode ut av bilen. Lenke til kommentar
tunheim Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Nye regler har gjort oppkjøringen ekstremt vanskelig. Stryk prosenten er på hele 75 prosent(mener og ha lest det)7131607[/snapback] Om du tar i betrakning at bortimot enhver brødgjøk her i landet kan få lappen (undertegnede inkludert), så sier det seg selv at det ikke er ektremt vanskelig. Når det gjelder strykprosenten tror jeg det bare er vas, men det er bare min subjektive mening. Jeg antar at det skulle være mulig å finne noe sikker data fra Statistisk sentralbyrå, Biltilsynet eller Trafikkskolenes landsforbund. Lenke til kommentar
tunheim Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Trur ikke det er så mange som 75% som strøk på oppkjøringen, det hørtes mye ut! Men vet at det er rundt 70% som stryker på teori eksamen. 7131663[/snapback] Synes 70% på teori også høres mye ut. Har du en kilde på det? Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Ok. hehe men kan jeg få noen råd jeg kan ha i bakhodet, når jeg har oppkjøringen? Lenke til kommentar
tunheim Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 ...snip...det er vel noe som å kjøre for sakte, bedre å bare holde fartsgrensa? Det er vel beregna sånn at du får tenkt deg om. 7131656[/snapback] Som det meste her i livet er det mulig å overdrive. Men om vi nå tar det for gitt at målgruppa vår her er 18 år gamle gutter, så har jeg ikke problemer med å gi råd om å kjøre sakte. Fartsgrensa er ei maksgrense og gjelder under ideelle omstendigheter. Det betyr at om det er snø, regn, fotgjengere, syklister, mye trafikk, man er sliten eller kanskje opptatt med å følge instruksjoner fra en ukjent sensor, så skal man redusere farten. Nå overdriver jeg kasnkje litt, men husk at sensor skal følge boka Lenke til kommentar
ziwiz Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Trur ikke det er så mange som 75% som strøk på oppkjøringen, det hørtes mye ut! Men vet at det er rundt 70% som stryker på teori eksamen. 7131663[/snapback] Synes 70% på teori også høres mye ut. Har du en kilde på det? 7131712[/snapback] Leste det i avisa nu i morgest, var en kjørelærer som hadde kommet med den uttalelsen. Han sa det var 70% som strøyk første gangen. Endret 23. oktober 2006 av ziwiz Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Er ca. 70-75% som stryker på teorien første gang. Det vet jeg at jeg leste en plass. Oppkjøringen er det ikke like mange som stryker på. Lenke til kommentar
arobicRoy Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Nye regler har gjort oppkjøringen ekstremt vanskelig. Stryk prosenten er på hele 75 prosent(mener og ha lest det) Kan dere som har hatt oppkjøringen gi noen tips til oss andre?? 7131607[/snapback] Kjør rolig og kontrolert ikke nødvendigvis saktere enn fartsgrensen, men ta deg god tid. Prøv å alltid ha oversikt over fotgjengere og eventuelle kjøretøyer som du må ta ekstra hensyn til. Husk alltid og sjekk speil og blindsoner før du skifter felt. Husk alltid og sjekke speilet hvis du må bremse fort, f.eks gult lys. Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Samtlige av kameratene mine besto på første forsøk, håper det samme skjer med meg neste uke Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) jeg kjørte etter forholdene, med andre ord, jeg kjørte sakte noen steder og hadde nåla på fartsgrensa på andre steder. Bestod med glans, ingenting galt å kommentere. Dette var for en drøy mnd siden Endret 23. oktober 2006 av pc^2004 Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Jeg tror det er lurt å holde seg så rolig som mulig gjennom hele oppkjøringen. Viktig å ikke få panikk om du skulle gjøre en feil, heller prøve å rette det opp igjen på en best mulig måte, samtidig som du fortsetter som om ingenting var skjedd. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=468325 Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hold deg rolig. Småprat med sensor. (DETTE HJELPER MYE) Hold fartsgrensa. (Ikke ligg under, såfremst ikke føret sier noe annet) Se i speilet. Blinklys. Fotgjengere. (Disse er hellige, for guds skyld, fotgjengere er HELLIGE) Vær forsiktig i kryss, men ikke for forsiktig. (Ser du en god luke, TA DEN) Småprat litt mer med sensor. Jeg besto første gangen ved og følge de punktene. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Hold deg rolig.Småprat med sensor. (DETTE HJELPER MYE) Hold fartsgrensa. (Ikke ligg under, såfremst ikke føret sier noe annet) Se i speilet. Blinklys. Fotgjengere. (Disse er hellige, for guds skyld, fotgjengere er HELLIGE) Vær forsiktig i kryss, men ikke for forsiktig. (Ser du en god luke, TA DEN) Småprat litt mer med sensor. Jeg besto første gangen ved og følge de punktene. 7147160[/snapback] hm.. gode tips der ja.. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Er ca. 70-75% som stryker på teorien første gang.Det vet jeg at jeg leste en plass. 7132703[/snapback] Det tror jeg ikke har noe med spørsmålene å gjøre, det har med at alt for mange møter opp uforbredt og tror de kan surfe seg gjennom prøven på rundt 20minutter. Jeg så alt for mange av disse når jeg satt i skranken hos Biltilsynet, så jeg har ingen medfølelse for de som mener strykprosenten skyldes vanskelige spørsmåla. Å ha lappen er ikke en selvfølge, det er et tilbud som medfører at du må være oppegående og tilegne deg informasjon om hvordan man oppfører seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå