Lofotr Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hei! Foreldrene min sin pc har fått hjelp til å gjøre et stunt som å fjerne pappa sin account. Nå går den direkte til mamma sitt skrivebord. De bruker Win Xp Pro med SP2. Pappa sin konto har bare forsvunnet, men når jeg bruker System Info for Windows (SIW) så ser jeg pappa sin konto, sammen med 5 andre kontoer. Er det noen mulighet for å finne tilbake til den tapte kontoen, og hvordan? Pappa var sist logget på 15 oktober, og jeg får ikke tatt system restore på maskina heller. Håper på svar & hjelp Lofotr Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 hvis du starter opp i sikkermodus (F8 ved oppstart) får du tilgang til admin-konto ihvertfall. Har du sjekket om filene hans fortsatt ligger i c:\documents and settings\ Kan den på en eller annen måte være sjult? Prøvd å logge på ved å taste ctrl-alt-delete der du velger konto og skrivd inn brukernavn og passord manuelt. Lenke til kommentar
Lofotr Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 filene ligger i c:\documents and settings\ Når jeg tar ctrl-alt-delete så står bare mamma sin konto der som aktiv. Det er ingen andre som står der. Er noe usikker på sikkermodus greiene , jeg fikk alternativer ... samme hva jeg valgte så kom en liste med mye "opplegg" og så skjedde det ikke noe mer. Jeg måtte bare restarte. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Når jeg tar ctrl-alt-delete så står bare mamma sin konto der som aktiv. Det er ingen andre som står der. 7131915[/snapback] Altså.. Start - Logg av. Så trykker du ctrl-alt-delete og skriver inn brukernavn og passord Er noe usikker på sikkermodus greiene , jeg fikk alternativer ... samme hva jeg valgte så kom en liste med mye "opplegg" og så skjedde det ikke noe mer. Jeg måtte bare restarte. 7131915[/snapback] Rart det ikke skjedde noe, men det hadde sikkert ikke hjulpet uansett. Prøv det jeg skrev over du Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 startmeny -> instillinger -> kontrollpanel -> "Bytt til klassisk visning" -> Administrative verktøy -> Datamaskinbehandling -> Lokale brukere og grupper -> Brukere. Her skal det stå listet opp noen brukere, gjerne noen du ikke en gang har hørt om (hjelpeassistent/support) Høyreklikk på ønsket konto, velg egenskaper. Sørg for at den ikke er deaktivert ;-) NB: endre du passord på noen av kontoene herfra så forsvinner brukerdefinerte smileys fra MSN. Hvorfor? Jeg har ikke den fjerneste anelse, men noen i microsoft fortjener et nakkeskudd... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå