Minus Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Jeg er ikke intressert i å ha noe fravær og jobb har jeg. Jeg syns bare det at de som ikke vil delta burde få sjansen til å ha vanlig undervisning. Men da var argumentet det at, vi kan jo ikke mene at vi skal få undervisning, når de andre må slite og tjene penger til inntekt for skuddsikre skoler i Nepal!? 7131364[/snapback] På skolen våres blir det holdt undervisning for de som ikke vil delta på OD-dagen. Denne undervisning er da ikke relatert til OD eller Nepal. Du kan vel bruke det som argumentasjon eller noe. Er Akademiet VGS i Molde det er snakk om her da. Vet ikke om du fikk ei avis og en liten flyer i dag, men hos oss står det iallefall på baksiden av avisen at: "Det er frivillig å arbeide på OD-dagen, ingen kan tvinge deg til å jobbe på OD-dagen, det er helt opp til deg." Endret 24. oktober 2006 av KristianG Lenke til kommentar
Superior Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Jeg liker ikke å bli tvunget til å jobbe, eller "jobbe", for så å gi bort de 250 kronene (eller er det mer nå?) til hva det nå måtte være. Det er en prinsippsak. Er nå heldivis forlengst ferdig med dette tullet. Endret 24. oktober 2006 av Superior Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Vet ikke om du fikk ei avis og en liten flyer i dag, men hos oss står det iallefall på baksiden av avisen at: "Det er frivillig å arbeide på OD-dagen, ingen kan tvinge deg til å jobbe på OD-dagen, det er helt opp til deg." 7139918[/snapback] Dette står det på alle informasjonsfoldere. Vi prøvde oss på å si det, men det er visst urettferdig at noen hjelper barn i Nepal, og andre får jobbe med skolearbeid. Vi fikk grei informasjon i dag. Hadde jeg fått denne informasjonen for en uke siden, skulle jeg stilt opp. Men to dager før, er alt for sent, og jeg velger å stå på mitt. Sa dessuten til en av kontaktlærerene mine i dag at å prøve å gi oss skyldfølelse osv kan de bare droppe. edit: På V.G er det 300,- som er inntekten. Endret 24. oktober 2006 av Hanne:) Lenke til kommentar
Minus Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Vet ikke om du fikk ei avis og en liten flyer i dag, men hos oss står det iallefall på baksiden av avisen at: "Det er frivillig å arbeide på OD-dagen, ingen kan tvinge deg til å jobbe på OD-dagen, det er helt opp til deg." 7139918[/snapback] Dette står det på alle informasjonsfoldere. Vi prøvde oss på å si det, men det er visst urettferdig at noen hjelper barn i Nepal, og andre får jobbe med skolearbeid. 7139952[/snapback] Men hvis det er så forferdelig urettferdig, da kan vel de andre også være på skolen og få vanlig undervisning da..? Arg, jeg hadde blitt så irritert om jeg var deg nå. Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg er faktisk utrolig frustrert^^ Tipper rektor missliker meg, og det er det siste jeg trenger som Russepresident. Skal tross alt forhandle med han om diverse ting resten av dette året. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Uff, OD dagen er bare tull. Skolen min er heldigvis ikke med på OD(,fordi noen av elevråd folkene stjal pengene i fjor). Men de årene jeg har hatt (untatt åttende, måtte jo finne ut av hva det var) har jeg boikottet fordi jeg ikke ser noen grunn til å hjelpe når jeg får en pisk etter meg. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Når jeg gikk på grunnkurs, hadde skolen min bytta ut OD dagen med noe de selv hdde funnet på, med samarbeid med lucku næroset elns, om å bygge en skole i sierra leone, elns... Husker ikke alt vi gjorde, men vi skulle lære om sierra leone og slikt, egentlig ganske læx, og tror det kom noe ut av det å ' Men hadde OD dag i fjord, kjeedelig. Tok meg en dag fri. Så ikke poenget, og ante heller ikke noe om hvor pengene gikk henne, jeg hadde kanskje sett på det på en annen måte om man hadde fått bedre info om hele opplegget, hvorpengene havner henne osv... Lenke til kommentar
Licht Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Det egentlige konseptet bak OD er ikke så fryktelig dårlig... Man "gir" en dag med arbeid, i stedet for å bare gi penger. Bevisstgjøring, i tillegg til veldedighet, osv. Det bare fungerer veldig dårlig når halvparten av opplegget handler om å spille på skyldfølelse for å tvinge folk til å delta, og du blir fratatt en skoledag uansett hvordan du snur og vender på det. Personlig gidder jeg ikke lage sak av det lenger. Jeg betaler heller 300 kroner av egen lomme, mens jeg tar en dag med fri/forefallende arbeid. Pengene går til en god sak, enten jeg har flyttet paller for dem eller ikke. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg er faktisk utrolig frustrert^^ Tipper rektor missliker meg, og det er det siste jeg trenger som Russepresident. Skal tross alt forhandle med han om diverse ting resten av dette året. 7139982[/snapback] issj da. du har jo lov til å si deg uenig med folk... Han/hun kan jo ikke si noe imot at du ikke liker OD dagen, pga at du føler at du har fått for lite info om det, til å ville arbeide for det... Er jo bare å snakke med rektor, og si hva du mener. er rektor grei, så skjer det jo ikkeno, og han/hun skal jo ikke bruke det imot deg ved en seinere anledning... Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Jepp, da var dagen kommet og jeg sitter på skolen. Fått i oppdrag å skrive en stil, og må være på skolen til 1300. Stilen min kommer mest sannsynlig til å bli karaktersatt. Å sette karaktere årene før på OD-dagen er ikke blitt gjort. Har en liten følelse av at vi blir straffet for å være "egoistiske" og "late". Vi burde heller hatt en premie for å ha egne meninger og tørre å stå for valgene våre! Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Min skole stresser ikke med det. Oo Vi har ikke OD-dagen, og det er jeg veldig glad for. Og Hanne, du har helt rett! At dere står for meningene deres er respekt, og den respekten skulle dere hatt. Jeg har lyst til å sende dere en sjokolade hver bare som belønning ^^ Stå på for det dere vil stå for, og ikke la skolesystemet kneke dere, selvom de tydeligvis prøver så godt de kan Oo Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 "OD dagen" er frivillig for skoler/klasser/enkeltelever. Hvis du eller flere på din skole ikke ønsker å delta, så skal du ha tilbud om ordinær undervisning. For "OD dagen" er ikke en fridag for lærere! Selv om jeg vet at mange lærere ønsker 100% deltagelse slik at de kan gjøre noe annet den dagen, eller at skoleledelsen ønsker å legge møter og planlegging til en slik dag. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hjemme nå, og er imponert. I fjor måtte vi sitte til kl 15.05 og stirre i taket. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Har en liten følelse av at vi blir straffet for å være "egoistiske" og "late". Vi burde heller hatt en premie for å ha egne meninger og tørre å stå for valgene våre! 7153492[/snapback] Og du tror ikke dei som deltar på OD har egne meninger? Jeg ser ingen grunn til at du og andre som på trass boikotter OD skal få kreditt for det. Forsåvidt så ville jeg trolig boikottet OD selv i år om jeg gikk på vgs fordi jeg mener informasjonen som OD gir ut om Nepal er biased og prosjektet "skuddsikre skoler" har kommet for seint. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg jobbet i dag, og jeg går i 10.klasse. Det virker jo som om du er nødt til det opplegget selv om du kan droppe det. Jeg tjente inn 300kr, og det gikk fint. Også slipper jeg mye skole... Men er det OD på VGS og? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg jobbet i dag, og jeg går i 10.klasse. Det virker jo som om du er nødt til det opplegget selv om du kan droppe det. Jeg tjente inn 300kr, og det gikk fint. Også slipper jeg mye skole... Men er det OD på VGS og? 7154663[/snapback] Det er det Lenke til kommentar
Minus Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hjemme nå, og er imponert. I fjor måtte vi sitte til kl 15.05 og stirre i taket. 7154093[/snapback] Hadde du ikke noen skolerelaterte oppgaver? Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Har en liten følelse av at vi blir straffet for å være "egoistiske" og "late". Vi burde heller hatt en premie for å ha egne meninger og tørre å stå for valgene våre! 7153492[/snapback] Og du tror ikke dei som deltar på OD har egne meninger? Jeg ser ingen grunn til at du og andre som på trass boikotter OD skal få kreditt for det. Forsåvidt så ville jeg trolig boikottet OD selv i år om jeg gikk på vgs fordi jeg mener informasjonen som OD gir ut om Nepal er biased og prosjektet "skuddsikre skoler" har kommet for seint. 7154341[/snapback] For det første boikotter jeg ikke noe som helst, jeg tok et valg og ikke ville jobbe. jeg mener heller ikke at jeg skal få kreditt for å ha tatt et valg og stått for det, men jeg skal da for svarte ikke straffes for det heller! Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Er det OD på ungdomsskoler også? Vi skal samle inn noen penger her en gang i neste uke og gi til en eller annen by i asia. Har en stygg mistanke om at dette er det samme som dere snakker om. Bare at vi ikke har noe annet valg enn og stille opp. Jeg spurte læreren om "Hva hvis jeg ikke gidder?" "Det er ikke et tema engang." fikk jeg til svar. Hvis noen kan forklare meg om dette er samme greia og kan garantere meg at det skal være frivillig, skal jeg snakke med ansvarlig på min skole i morgen. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 nå har vel lærerne ikke lønn for den dagen dere har OD dag, etter det jeg har skjønt... eller noe slikt. Men så lenge du kan velge ser je ikkeno galt i det... Jobbe og tjene penger, eller sitte på skolen å gjøre noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå