Hårek Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Saken er vel at vi diskuterer på forskjellig grunnlag. Du baserer deg på noe du har hørt og tror, tydeligvis uten å ha så veldig mye teknisk kunnskap. Da kan du fort ha misforstått det du har hørt. Men når man har en del kunnskap så ser man umiddelbart hva som er galt. Det blir slik at man vet hvorfor man vet, hvis du forstår hva jeg mener. Håper du får det til å fungere med PC. Teknisk sett er det jo en grei løsning, men problemet er de sperrene som blir lagt inn av selskaper som Canal Digital. De er livredde for piratvirksomhet (med god grunn), og bryr seg lite om hva kundene ønsker. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg skal bestille meg det kortet. Funker det ikke slik jeg vil, sender jeg det tilbake Når man ser på løsningen, er det samme prinsippet som ble brukt tidligere før man hadde scart-overføring av vhs til tv. Så det bør kanskje være mulig... Lenke til kommentar
SinIC Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Har du funnet ut om det går da baronKanon? Er veldig interessert om det virket eller ikke... Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Har fått kortet, og bruker det til kompositt inn for øyeblikket. Har ikke hatt tid til å fikle for mye med softcam enda, og Hauppauge lar vente på seg med CI-enheten sin Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Har fått kortet, og bruker det til kompositt inn for øyeblikket. Har ikke hatt tid til å fikle for mye med softcam enda, og Hauppauge lar vente på seg med CI-enheten sin 7919381[/snapback] ikke kjøp en dyr CI modul du må ha cam til, kjøp heller en billig "pirat kort" brenner som du bruker til og lese kortet i ett programm som heter Newcs. den kan dele informasjonen med feler media center software som mythtv og lignende, tror ikke MS mediacenter virker med denne typen. men da får du inn parabol signalene direkte, og det blir ikke no problemer med lagg i lyd og når du skal bytte kanaler. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 For min del GIDDER jeg ikke å pådra meg senebetennelse av å knotte frem og tilbake i linux når det skal finnes ut-av-boksen-opplevelse fra Hauppauge! Dokumentasjonen på newCS var latterlig fraværende, så nå har jeg rett og slett drept linuxpartisjonen min og heller smøre meg inn med en boks med tålmodighet til CI-modulen kommer. Hvis det ikke funker i MCE med denne, returnerer jeg alt til Komplett og krever full retur, evt. redusert refusjon av kortet, da jeg har hatt det så lenge. Tror fire/floppydtv og technotrend budget er veien å gå nå. Lenke til kommentar
FCW Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Jeg ringte til CD for å få bekreftet oppsett før jeg bestilte. Han jeg snakket med hadde selv en HTPC (media portal) og fortalte meg at han brukte dekoderboksen, koblet antennekabelen videre inn i et dvb-s-kort for å få digital-tv inn i pc-en. Dette er en av grunnene til at jeg bestilte i første omgang, og jeg ville få dette bekreftet. Edit: det er ikke vits i en settopboks hvis det er det samme signalet som går gjennom heller. Da kan man bare plugge rett i tv-kortet. RF-utgangen går da ut med kun den kanalen som settopboksen er tilkoblet, derav styring med MCE-kontroller... 7625575[/snapback] Lurer egentlig på akkurat det samme her.... Har settop boks (CDC 7000ST) og ab. fra CanalDigital. Her er det en utgang som heter "IF-out (= RF?) som visstnok looper signalet videre. Hva fant du ut? Er det mulig å føre signalet fra settop boksen til DVB-S kort fra denne utgangen?? Hva da med CAM styr og sånt?? FC Endret 14. mars 2007 av FCW Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Har lest litt videre når det gjelder denne IF-utgangen, og dette er en analog utgang, slik jeg forsto det. Å videreføre signalet direkte virker fåfengt. CAM har jeg ikke testet enda, da leverandør av CI (hauppauge) til mitt tv-kort ikke har klart å slippe det ut på markedet enda Lenke til kommentar
OlavHW Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Har lest litt videre når det gjelder denne IF-utgangen, og dette er en analog utgang, slik jeg forsto det. Å videreføre signalet direkte virker fåfengt. CAM har jeg ikke testet enda, da leverandør av CI (hauppauge) til mitt tv-kort ikke har klart å slippe det ut på markedet enda 8158157[/snapback] var vel omtrent dette Hårek forsøkte å forklare deg for rundt to måneder siden, bl.a. i post #17. Les hans poster i denne tråden så burde det bli ganske klart, det var faktisk riktig det han skrev. Om du kan bruke en CI løsning og CAM avhenger av at du har et smartkort fra Canal Digital som ikke krever pairing. Hvis Hauppauge kommer med denne CI saken sin og det ikke er noe smartkort problemer så burde det være mulig å få til å fungere. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Tror egentlig alle slike svar har kommet opp i denne tråden (og andre tråder som ligger i nærheten). At FCW ikke leste videre før han svarte er ikke min feil Uansett: slik jeg forstår det, er pairing ikke innført skikkelig enda. Dvs. det er innført pairing, men man kan ikke bruke pairet kort med annen dekoder som har pairingkonfigurasjon. Prøvde mitt kort i en gammel dekoder som var i leiligheten min fra før, og det funket finfint. Problemet er vel å få tak i en CAM til en fornuftig penge her i Norge... Lenke til kommentar
OlavHW Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Jeg tror kanskje du kan ha rett i dette med at Canal Digital ikke har innført pairing skikkelig ennå. Om jeg har forstått det rett er det klargjort for pairing i alle nyere smartkort, dvs de har ikke aktivisert pairingen ennå. Har du gammelt kort tror jeg du er ganske trygg. Jeg tror det største problemet med nyere pairing klare kort er at du risikerer at Canal Digital aktiviserer pairingen, dersom de skulle gjøre det så er det litt kjedelig å ha spandert masse penger på DVB-S kort, CI og CAM som plutselig blir ubrukelig. Her er en side som sier noe om hvordan du kan sjekke hvilken kortserie du har (kortnummer som begynner med 01127 er visstnok pairing kort, dvs da kan det muligens enten være trøbbel eller bli det med CAM). Tror egentlig alle slike svar har kommet opp i denne tråden (og andre tråder som ligger i nærheten). At FCW ikke leste videre før han svarte er ikke min feil Uansett: slik jeg forstår det, er pairing ikke innført skikkelig enda. Dvs. det er innført pairing, men man kan ikke bruke pairet kort med annen dekoder som har pairingkonfigurasjon. Prøvde mitt kort i en gammel dekoder som var i leiligheten min fra før, og det funket finfint. Problemet er vel å få tak i en CAM til en fornuftig penge her i Norge... 8159612[/snapback] Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 For min del GIDDER jeg ikke å pådra meg senebetennelse av å knotte frem og tilbake i linux når det skal finnes ut-av-boksen-opplevelse fra Hauppauge! Dokumentasjonen på newCS var latterlig fraværende, så nå har jeg rett og slett drept linuxpartisjonen min og heller smøre meg inn med en boks med tålmodighet til CI-modulen kommer. Hvis det ikke funker i MCE med denne, returnerer jeg alt til Komplett og krever full retur, evt. redusert refusjon av kortet, da jeg har hatt det så lenge. Tror fire/floppydtv og technotrend budget er veien å gå nå. 8156828[/snapback] er ikke så vansklig og sette opp newcs, hva har du av kort leser? jeg kjører det på en windows server. finnes mediacenter til windows som funker bra mot newcs, husker ikke navnet. Newcs er ikke kresen på om det er paring eller ikke eneste du må endre på i newcs er å velge: kortleser type og at den er koblet til COM1 eller COM2 istede for det kryptiske linux portene BTW: angrefristen er på 14 dager på komplett Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Har en USB-leser fra buypass, men det var jo ikke med NOE info om hvordan man bruker newCS i zipfilen jeg lastet ned. Tror jeg venter på noe skikkelig. BTW: Kjøpte kortet i januar... :/ Endret 16. mars 2007 av baronKanon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå