Gå til innhold

Bærbar til typen, pris usikker.

Anbefalte innlegg

Heia.

Mannen fyller 40 om 1 uke og 5 dager, og jeg tenkte å kjøpe en bærbar pc til han.

Han spiller ikke spill, men han liker å holde på med videoregdigering osv.

Det er vel hovedsaklig det den skal brukes til + surfing osv da.

Trenger vel en schvær harddisk, mye ram, og ett litt godt skjermkort..

Og stor skjerm er viktig..

Den skal heller ikke koste hinsides masse penger, men regner med iallefall 10 lapper.

Vet ikke..

Har sett litt på DELL sine pc'er, men hvis jeg bestiller idag,klarer de å levere innen 1 uke og 5 dager? Aner ikke noe om leveringstidene, det står jo ingenting.

Men kom med forslag til meg da :-)

Endret av Excelsion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ringe dell og spørre om den blir levert inne den datoen. Så må du prute, få med ekstra minne og en større harddisk i samme pakke. Ikke vær beskjeden for de vil ha kunder de som alle andre.

Skjermkort trenger ikke være det beste til det bruket, raske og gode skjermkort er for spillere og ikke video/billedbehandling. Så sats på prosessor og minne. Harddisk kan han jo også ha ekstern i tilleg noe som er viktig for backup.

Få en maskin med intel core duo på ca 2 Ghz og gjerne 2 GB 667mHz minne. Da har dere maskin lenge!

Husk Antivirus!

Har du vurdert MAC? Jeg har hatt pc i mange år nå men har gått over til mac bærbar. Utrolig stabilt, rask prosessor og ingen skadelig virus!

sjekk denne: Macbook 13,3"

Lenke til kommentar

Angående Mac, vet ikke om det er fordommer, men er det ikke veldig mange programmer som ikke fungerer på de da?

Har hørt det av en som nettopp kjøpte seg en, han leverte den rett tilbake.

Jeg vil jo ikke eliminere en haug med muligheter.

Virus er ikke noe jeg er spesielt redd for, vil kalle oss ganske kyndige, men bærbare har jeg aldri vært borti.

Lenke til kommentar

så snilt gjort av deg! hørtes ut smo en fin gave.

For å holde på med video trenger du helst en rask og litt stor harddisk, mye minne også er det behagelig med en stor skjerm. Men alle disse tingene er dyrt/avnskelig å stappe inn i en bærbar. Hva med en stasjonær til videoredigereing og en bærbar til annet tjafs?

i så fall kan du klemme til med en rimelig og grei bærbar og heller spandere på en rask stasjonærdisk som til dømes en raptor-disk. hva tror du om det?

Lenke til kommentar

Syns denne var fin jeg! Trenger du større harddisk kan du jo kjøpe med en ekstern harddisk!

img_-2002684671_0.jpg

http://www.netshoposlo.no/aspx/produkt/prd...spx?plid=38658#

PRIS: 9 095,-ink. mva.

CPU:

AMD Turion™ 64 X2 Mobile Technology TL-56 L2-cache 512 kB + 512 kB

Opptil 1600 MHz systembuss som kjører i AC/DC-modus 35 Watt

Skjerm:

15,4” WXGA High Definition Brightview

Widescreen 1200x800

Minne:

1024 MB DDR2 667 Mhz

(2 x 512 MB) (Maks 2 GB minne)

Harddisk:

120 GB SATA-harddisk

5400 rpm

Grafikk:

NVIDIA® GeForce™ Go 7200

128 MB TurboCache™-skjermminne

Web Cam:

Integrert i toppen av skjermen med mikrofon inkkludert

Optisk enhet:

DVD-Brenner med to formater

+/-R +/-RW med støtte for dobbeltlag

Lydkort:

3D Sound Blaster Pro-kompatibel lyd 16 bits

Integrert Altec Lansing høytalere.

Batteri:

6 cellers litiumionbatteri (li-lon)

65 W vekselstrømsadapter

Kortplasser:

Ett ExpressCard /54-spor (Støtter også expressCard/34)

Kortleser for de fleste formater.

Eksterne porter:

VGA, 3 USB 2.0 porter, IEEE 1394, RJ 45 ethernet, modem, S-video TV utgang, IR, 2 hodetelefonutgang m/SPDIF digital lyd, mikrofoninngang, kabeldockingkontakt.

Modem:

Ja

Nettverkskort:

10/100 LAN integrert, 802.11 b/g WLAN og Bluetooth

Tastatur:

101 tasters kompatibelt tastatur

Vekt:

2,95 kg

Operativsystem:

Microsoft XP Home Edition

Programvare:

Works 8.0, Internet explorer 6.0, Outlook express, Adobe reader 6.0, WinDVD 5.0, Sonic™ Digital MediaPlus 7.0, Sonic™ RecordNow, Sonic™ MyDVD, Sonic™ Easy Archive, Sonic™ Express Labeler, Microsoft® Windows® Media Player 10, Apple iTunes, Apple QuickTime, HP Image Zone Plus.

Garanti:

1 år, innlevering til innsamlingspunkt, deler og arbeid. En 2-årig garantiutvidelse er tilgjengelig (HP Care Pack U4819A, U4819E)

Annet:

HP Mobil Fjernkontroll for avspilling av DVD og MP3 uten å måtte boote windows. Norton Internet Security 60 dagers prøveversjon medfølger. Intern digital kortleser 6 in 1. (Quickplay med fjernkontroll)

Endret av Intern
Lenke til kommentar

mulig jeg var litt uklar, men det jeg mente var å gi ham en bærbar som var "helt grei" og heller satse på å oppgradere den stasjonære litt med for eksempel en raskere harddisk eller mer ramm.

f.x. 7-8000 i en grei bærbar med stor skjerm og 1500 for en rask disk, for eksempel en WD raptor (10 000rpm), evt 1500 for mer/raskere minne. ;)

Lenke til kommentar

Hmm... off :-)

Skulle ønske jeg hadde planlagt litt tidligere!

Den til "Intern" så jo ikke så ille ut.

Men den tilpasste fra whitebox ble jo egentlig mye bedre tilnærmet samme pris...

Tror ikke det er aktuelt å oppgradere den stasjonære, er litt småproblemer med de, så da må jeg vel skifte ut det meste.. hehe..

Lenke til kommentar
Kanskje du kan tilpasse en bærbar hos whitebox.no. Direktelink til et uferdig oppsett.

Anbefaler deg:

2048MB Minne

Harddisk med 7200RPM

CPU Core Duo T2400/T2500

Multi DVD-RW Brenner

Du har forresten en heldig mann ;)

7131037[/snapback]

dette er for øvrig en fin bærbar hvis du går for å legge alle pengene i en bærbar.

7131045[/snapback]

Dama hadde nå tatt utgangspunkt i å bruke rundt ti lapper, så det er vel ikke så ille. Er jo uansett ikke noe problem å forandre oppsettet for å få en finere pris.

Lenke til kommentar

Eller hva med denne?

Klikk på bilde for å komme til forhandler

img_-1469960315_0_Big.jpg

PRIS: 11 500,-ink. mva.

CPU : Intel® Core™ 2 Duo prosessor T5500 1,66 GHz, Nivå 2-cache 2 MB, 667 MHz busshastighet

Skjerm : 17” WXGA High Definition Brightview Widescreen 1440x900

Minne : 1024 MB DDR2 667 Mhz (2 x 512 MB) (Maks 2 GB minne)

Harddisk : 160 GB SATA-harddisk, 5400 rpm (2 x 80GB)

Chip-set : Intel Core 2 Duo Mobile Technology

Grafikk : NVIDIA® GeForce™ Go 7600, med 512 MB dedikert skjermminne PCI Express

Optisk enhet : DVD-Brenner med to formater (+/-R +/-RW) med støtte for dobbeltlag) Lightscribe

Lydkort : 3D Sound Blaster Pro-kompatibel lyd, 16 bits integrert Altec Lansing høytalere.

Batteri : 8 cellers litiumionbatteri (li-lon) (90 W vekselstrømsadapter)

Eksterne porter : VGA, 4 USB 2.0 porter, IEEE1394 firewire, RJ 45 ethernet, modem, S-video TV utgang, 2 hodetelefonutganger m/SPDIF, Infrarød port for fjernkontroll, 1 mikrofoninngang, kabeldokkingkontakt

Kommunikasjon: 5 i 1 minnekortleser og ett ExpressCard/54-spor (støtter også ExpressCard/34)

Webcam: Ja, integrert i toppen med integrert mikrofon

Modem : Ja

Nettverkskort : 10/100 LAN integrert, 802.11 a/b/g WLAN

Tastatur : Skrivebordstastatur i full størrelse (med egen talltastgruppe) (PAN Nordisk tastatur)

Vekt : 3,56 kg

Operativsystem : Ekte Windows XP Media Center Edition 2005 med Update Rollup 2 PC med mulighet for Windows Vista

Programvare : Works 8.0, Internet explorer 6.0, Outlook express, Adobe reader 6.0, WinDVD 5.0, Sonic™ Digital MediaPlus 7.0, Sonic™ RecordNow, Sonic™ MyDVD, Sonic™ Easy Archive, Sonic™ Express Labeler, Microsoft® Windows® Media Player 10

Mobil underholdning: HP QuickPlay mediespillerprogramvare og dens dedikerte menykontroller, musikk- og DVD-knapper HP mobil fjernkontroll

Garanti : 1 år, innlevering til innsamlingspunkt, deler og arbeid. En 2-årig garantiutvidelse er tilgjengelig (HP Care Pack U4819A, U4819E)

Annet : HP gjenopprettingspartisjon (inkludert mulighet til å gjenopprettesystem, programmer og drivere separat). Valg for ny tildeling av gjenopprettingspartisjon. Verktøy for å lage gjenopprettings-CD/DVD

Lenke til kommentar
Hmm... off :-)

Skulle ønske jeg hadde planlagt litt tidligere!

Den til "Intern" så jo ikke så ille ut.

Men den tilpasste fra whitebox ble jo egentlig mye bedre tilnærmet samme pris...

Tror ikke det er aktuelt å oppgradere den stasjonære, er litt småproblemer med de, så da må jeg vel skifte ut det meste.. hehe..

7131061[/snapback]

hehe, du vet vel best hvor skoen trykker og hva han ønsker seg. :)

ville bare nevne for deg at til den bruken du snakket om er det så ufattelig mye mer å få for penga på det stasjonære. ;) imho er bærbare ikke egnet for så veldig mye mer enn surfing og lett 2d-arbeid. (flame on ppl)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...