Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Internett tilkoblings problemer

Anbefalte innlegg

Hallo...

Etter formatering skulle det vise seg at min gode PC ikke lenger klarer å holde en stabil oppkobling til internett.

Problemet er at oppkoblingen ser ut til å gå bra, den godkjenner brukernavn og passord, oppkoblingen tasler avgårde på en Sendt og Mottatt som går oppover. MEN, det meste annet er dødt. Hvis jeg prøver å surfe i Firefox / IE / Opera får jeg bare meldingen "Unable to connect to site" med det vanlige 'Har du sjekket at modemet er koblet til?' 'Prøv Refresh' etc...

Det rare er at ICQ virker fint.

Messenger Live påstår at programmet er tilkoblet, men mine kontakter sier at de aldri har sett meg pålogget der den siste tiden.

I tillegg påstår mitt "LAN-tilkobling eller høyhastighets Internett" -> Lokal tilkobling at det er en Begrenset eller ingen forbindelse. Mer eksakt: "Kan ikke opprette IP-adresse".

Forskjellige fixer...

Har forsøkt ny installasjon av OS (Win XP Home), med sikkerhets oppdateringer.

Har også forsøkt å installere nye drivere til både hovedkort (se spesifikasjoner under) og til nettverks uttaket.

Selvfølgelig også slå hele sulamitten av/på (modem sak inkludert).

Sjappa jeg leverte den til påstod at det var problem med OS, og at jeg burde prøve å installere en engelsk eller ungarsk verson. (bor i Ungarn for tiden)

Noe som er litt snodig er følgende...

samme ettermiddag som jeg fikk tilbake PCen fra service sjappa klarte PCen å holde en fin tilkobling. Dog med en og annen "Unable to connet to site", men dette lot seg ordne med 'Refresh page'. Dette varte til natten kom, men når jeg dyttet bort skjermspareren etter en god natts søvn var problemet tilbake.

Etter råd fra en kompis skulle jeg sette opp Bredbånds tilkoblingen pånytt, dette fungerte første gangen. Men igjen tok forbindelsen kvelden en gang i løpet av natten. Gjentatte forsøk med samme fremgangsmåte fungerte ikke.

Noe enda mer merkelig er at ting ser ut til å fungere greit idag. Slo på maskinen, plugget i kablen og opprettet ny Bredbånds tilkobling. Nå fungerer det, men regner med at tilkoblingen har knelet når jeg kommer tilbake fra jobben.

Mulige feil

- i og med at en bærbar jeg koblet opp mot samme modem fungerer helt fint vil jeg tro at det IKKE er noen problemer med selve leverandøren

- windows påstår at det er 'henting av ny IP addresse' som skaper krøll, denne feilmeldingen fikk jeg også for knappe 30 minutter siden, men alt ser ut til å fungere bra her

- service gutta påstod at det var OSet mitt

Tekniske spesifikasjoner

Stasjonær, problem PC:

AOpen i915Gm-I - mainboard - micro ATX - i915G

Intel® PRO/100 VE Network Connection

Win XP Home v 2002 SP2

Laptop, ingen problemer:

1394-nettverkskort

Win XP Professional v 2002 SP2

Tilkoblingen til internett er type Maskin - ledning -> modemgreie - ledning -> vegg

Håper det er noen med gode ideer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...