endrebjo Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Må man installere ordbok før stavekontrollen begynner å fungere? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Må man installere ordbok før stavekontrollen begynner å fungere? Ja. Her har du ordliste for bokmål og nynorsk. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Jeg fant ut en liten hack for å fikse mitt tab-problem. I about:config så finner du browser.tabs.tabMinWidth. Den står standard til 100. Om man setter den til 50 så kan du ha flere tabs oppe før "pilene" kommer opp! Den siste tingen jeg vil eleminere er nå: Endret 26. oktober 2006 av ahpadt Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Jeg fant ut en liten hack for å fikse mitt tab-problem.I about:config så finner du browser.tabs.tabMinWidth. Den står standard til 100. Om man setter den til 50 så kan du ha flere tabs oppe før "pilene" kommer opp! Den siste tingen jeg vil eleminere er nå: <bilde> 7157154[/snapback] Hvorfor skal folk lete gjennom about:config før de tar en rask titt gjennom instillingene i Firefox? Gå inn på Tools -> Options -> Tabbed Browsing -> Display Options og sett _begge_ verdiene for bredden på tabsene til 0. (Jeg har engelsk versjon, skulle være noe tilsvarende på norsk.) Jeg liker egentlig den pilen, når du har så mange tabs oppe at du bare ser et par bokstaver av tittelen på hver tab kan man bruke pilen til å finne den taben man leter etter isteden for å lete igjennom alle. Endret 26. oktober 2006 av Überadri Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Den ''pilen'' er god å ha egentlig. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hvorfor skal folk lete gjennom about:config før de tar en rask titt gjennom instillingene i Firefox? Gå inn på Tools -> Options -> Tabbed Browsing -> Display Options og sett _begge_ verdiene for bredden på tabsene til 0. (Jeg har engelsk versjon, skulle være noe tilsvarende på norsk.) Hvahæ? There is no such option. Du har sikkert en extension for å vise flere tab-instillinger eller noe. ahpadt: Enig angående pila, den syns jeg bare er i veien. Nå kjører jeg "Close-button extension" på linja et hakk over tab-baren, siden denne ikke kan legges til der den pleide å være. Gi meg heller lukk-knappen tilbake, så kan jeg heller bruke Showcase til å finne sider som forsvinner i mengden... Lenke til kommentar
eXa Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 ok brukt ff2 litt nå men det er 2 ting jeg gjerne ha annerledes: Jeg har satt ff til at; vis vinduer og faner som sist ble brukt, når FF starter. det er kjekt men vil gjerne at startsiden min dukker oppår jeg åpner ett nytt vindu. er ikke dette mulig? og hvis jeg lukker FF så settes stavekontrollen til nynorsk igjen? irriterende. er ikke mulig til at dette forblir slik resten av tiden når jeg har valgt bokmål? Hvis dette kunne bli fikset i en oppdatering eller på en annen måte ville jeg hvert takknemlig! Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 jeg vil påstå stavekontrollen alltid står på det språk jeg brukte sist. når det gjelder nye vinduer og startsiden så vet jeg ikke, bruker vinduer så alt for sjeldent. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 javel, men om jeg åpner en ny fane så er den blank den og så det gjelder det samme der. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 https://addons.mozilla.org/firefox/158/ (tabbrowser prefrences) denne ordner tabs, men jeg har ikke funnet noe for nye vinduer... Lenke til kommentar
eXa Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Er ikke "kansje" ett bokmålsk ord? Ser ut som om FF endelig har klart å huske at det er bokmål jeg vil ha ihvertfall! Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 «Kansje» er ikkje eit ord uansett målform. «Kanskje» derimot... Lenke til kommentar
eXa Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Ah takker! regnet med ett svar alla det. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) ctrl+tab funker fint her og. Ctrl+n er jo å åpne et nytt vindu, det er ctrl+t som er ny tab.7146100[/snapback] Fikk tips om keyconfig, og den fikser sikkert biffen ang. ctrl-n/ctrl-t. Hva skal man med ctrl-n uansett? Ctrl-tab problemet mitt er at den hopper ikke i siste åpnet vindu, den hopper til neste neste neste. Noe som gjør det tungvindt å kryssjobbe mellom 2 sider. Noe jeg ofte gjør når jeg browser forum. «Kansje» er ikkje eit ord uansett målform. «Kanskje» derimot... 7220407[/snapback] Stavekontroll virket plutselig som en grei funksjon i visse tilfeller Endret 6. november 2006 av Squeegie Lenke til kommentar
eXa Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 i visse tilfeller? i ganske mange vil jeg si! burde hjelpe mye for en del folk på forumet! synd den ikke kan se forskjellen på hvilken og hvem... Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Hehe, var ikke meningen å være spydig. Selv føler jeg meg ganske trygg i norsken min til å ha behovet. Korrigerer den grammatikk? Test med og/å og da/når. Jeg skal iallfall videreformidle denne funksjonen i alle spelling-nazi-tråder Lenke til kommentar
eXa Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) tolket det ikke sånn heller! Nei den retter kun ord. Endret 6. november 2006 av eXa Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 har keyconfig blitt oppdatert for 2.0 eller må en trikse i about:config for å få den installert? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 har keyconfig blitt oppdatert for 2.0 eller må en trikse i about:config for å få den installert?Skulle vel holde med 'Nightly Tester Tools'(nå vet jeg ikke hva keyconfig er, men er det en extension så skulle det gå fint) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå