Gå til innhold

Firefox 2.0 slippes tirsdag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
JohndoeMAKT: Det er ikke det jeg tenker på når jeg tenker "lagring av skjemadata" - da tenker jeg mer på at Firefox klikker mens du skriver et megalangt innlegg i bloggen din, før du har fått lagra. Så lagres skjemadataene fremdeles. Det er ordentlig lagring av skjemadata.
Din definisjon er uansett ikke hva som er saken her.

7134261[/snapback]

Vel, ikke din definisjon heller. Jeg tenkte ikke på muligheten for å automagisk fylle ut din adresse, men at Firefox (og IE + Konqueror) husker data du har skrevet inn før f.eks. i søkefeltet i Google. Slik at når du enten trykker pil nedover eller skriver inn et ord som begynner med bokstavene av et ord du har skrevet før vil det komme opp en liste med forslag på forskjellige ord man kan velge.

La oss si at du før har skrevet inn ordet høyesterettsjustitiarius i ett skjema på en nettside, så vil du få opp dette samme ordet i forslagslisten hvis du begynner å skrive inn høy i et skjema (med samme name/id verdi som det skjemaet du skrev inn ordet som blir foreslått).

Lenke til kommentar
Sikkert fint med ny versjon, men ingenting for meg dessverre.

Hvorfor bruke en nettleser laget i USA når man kan bruke en som er laget i Norge som er mye bedre :w00t:

Hver eneste gang jeg har prøvd å gå tilbake til Firefox så har det skjært seg.

Takler det bare ikke, er som å gå flere år tilbake i tid i forhold til:

Opera :love:

7134127[/snapback]

smak og behag. sist jeg sjekket så gikk det ikke an å føre opp valg av os, maskinvare, webleser eller lignende som sin religion.

(siterte post brukt mer som illustrasjon en noe annet)

Lenke til kommentar
I innstillingene har du valget om hva FF automatisk skal gjøre når du starter opp Firefox igjen. :)

7133880[/snapback]

Der fant jeg det i innstillingene :) Let ikke rett sted forrige gang :)

Ellers greit med nytt design til en forandring.

7134547[/snapback]

av alle steder å putte den...

til dere som lurer, den er under main, "when firefox starts".

(bruker engelsk av ren vane. og at det blir smålettere å finne hjelp på nettet...

hmm, mostsom den ordbokfunksjonen, om den ikke hadde fylt alt jeg skriver med røde linjer ;)

Lenke til kommentar
Vel, ikke din definisjon heller. Jeg tenkte ikke på muligheten for å automagisk fylle ut din adresse, men at Firefox (og IE + Konqueror) husker data du har skrevet inn før f.eks. i søkefeltet i Google. Slik at når du enten trykker pil nedover eller skriver inn et ord som begynner med bokstavene av et ord du har skrevet før vil det komme opp en liste med forslag på forskjellige ord man kan velge.

La oss si at du før har skrevet inn ordet høyesterettsjustitiarius i ett skjema på en nettside, så vil du få opp dette samme ordet i forslagslisten hvis du begynner å skrive inn høy i et skjema (med samme name/id verdi som det skjemaet du skrev inn ordet som blir foreslått).

7134346[/snapback]

Ah, er det bare det du vil ha så skal det vel finnes mange userjs som gjør dette.

Denne f.eks tar jo dette til et nytt nivå.

Lenke til kommentar
Hallo :)

Er det noen som hvet om 2.0 vil bruke så mye minne som 1.5?

Har bare hw.no oppe, og da tar firefox 60mb av minne mitt :cry:

Sempron :thumbup:

Hei!

Dette kan hjelpe med å fjerne problemet ditt:

- Åpne en ny fane, skriv about:config.

- Bla deg nedover til du finner punktet browser.sessionhistory.max_total_viewers.

- Verdien/valuen her er default på -1. Sett ny verdi her til 0.

Dette vil fjerne at FireFox lagrer sidene du er i mens du surfer med FireFox.

Les mere om det her.

:)

7133795[/snapback]

Det gjorde susen!

Takk :D

Lenke til kommentar
hmm, mostsom den ordbokfunksjonen, om den ikke hadde fylt alt jeg skriver med røde linjer ;)
Du må vel legge inn norsk ordbok. Addons.mozilla.org, og søk på bokmål. Har hatt den en stund nå(Nightly's FTW ), og man kan si det har hjulpet :p

eXa: Vil tro det. Har i gjennomsnitt gått ned 20 MB ved å skru den av.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
"mulighet til å gjenopprette tidligere sesjoner dersom nettleseren krasjer"

På tide ;)

Dette er en funksjon jeg har brukt siden 2001 i nettleseren min.

Firefox anno 2010 blir vel kanskje like funksjonsrik som Opera.

7130713[/snapback]

Ikke for å starte en ny nettleserkrig, men det er nå fortsatt en del funksjoner Firefox har som ikke Opera har fått med seg ennå. Så å si at Opera er mer funksjonsrik enn Firefox er feil.

For å vise noen funskjoner Opera mangler:

- Automatisk oppdatering med binary patches

- Plugin installerer

- Lagring av skjemadata (noe IE og Konqueror også har, slik at nettlesern husker hva du har skrevet før i forms, ikke kun passord)

Tror neppe det vil skje noen gang at alle nettlesere har akkurat samme funksjoner, tror det ville ha blitt ganske kjedelig da.

7131843[/snapback]

- Lagring av skjemadata

Beklager, men såvidt jeg vet var Opera først ute der også ;)

(om du mener en annen funksjon som best beskrives som automatisk innfylling av tilfeldige ord du kanskje har skrevet før i tekstbokser, så nei...det er heldigvis ikke med i Opera, og er veldig frivillig og dårlig implementert i IE. Det er en grunn til at det finnes Group Policies for å fjerne dette valget i IE :p)

- Automatisk oppdatering med binary patches

Dette er noe jeg selv savner også, men heldigvis er setup-en til Opera såpass smart at alt man trenger å gjøre er å kjøre setup-fila og installere rett over.

- Plugins

Desverre er Opera ikke Open Source.

Endret av Squeegie
Lenke til kommentar

Hei. Har hatt min Firefox 2.0 siden i går rundt etter skolen. Lasta den ned når jeg kom hjem. Det vart en stor skuffelse når jeg så at mine Add ons aldri fungerte i Firefox. De var ikke kompitabel med Firefox 2.0 stod det. Helt til jeg fant et tips på nett der jeg kunne endre ei fil i add on filene som gjorde at jeg allikevel kunne kjøre dem i Versjon 2.0, så nå har jeg alle min add ons som jeg hadde i Firefox 1.5.0.7 også i 2.0 versjonen. Dette er koselig. Var avhennig av endel Addons for at jeg skulle få den slik jeg ville ha den selv. Versjonen var vel omtrent som forventa fra min side egentlig.

Hadde gleda meg til den. Og nå har Firefoxen min bli nesten perfekt her.

Mangler bare 2 småting her nå, så blir min Firefox all Perfect :D

Skal se om jeg får løst det i ettermiddag.

Så for dere som ikke har prøvd den enda, men fortsatt vil prøve en. Gled dere folkens :D

God fornøyelse :D

Selv bruker jeg den Engelske versjonen jeg da, men så at både Nynorsk og Bokmålsversjonen allerede hadde kommet ut.

Lenke til kommentar
Du må vel legge inn norsk ordbok. Addons.mozilla.org, og søk på bokmål. Har hatt den en stund nå(Nightly's FTW ), og man kan si det har hjulpet :p

eXa: Vil tro det. Har i gjennomsnitt gått ned 20 MB ved å skru den av.

7137938[/snapback]

bare så forbannet synd at jeg må drive å skifte frem og tilbake mellom ordbøkene hele tiden (fant forresten både nynorsk og bokmål i en add-on, genialt).

nåja, kansje jeg bare har gått glipp av en meny eller noe ett sted...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...