hobgoblin Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Synd at de ikke rakk å få med neste versjon av Gecko. Det vil vel si at Firefox ikke klarer acid 2 testen før Firefox 3 kommer om et års tid. Ikke noen stor krise, men litt kjedelig likevel 7130690[/snapback] tror ikke det var så mye at dem ikke rakk det som at dem ikke kunne vente lengre og gikk i frys/bughunt før nye gecko var stabil nok. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Usj... likte ikke betaen, så det blir nok 1.5.x på meg en stund ennåKanskje jeg t.o.m. må bytte til Opera... 7132122[/snapback] Ser knapt forskjell på 1.5.07 og 2.0 i daglig bruk. Sikkert fordi jeg bruker det samme skin-et. Noen nye navn på funksjoner, enklere oppdatering og flere funksjoner teller alle rette vegen. En annen fordel med FF i forhold til IE. De ser faktisk ut til å ha norsk versjon klar samtidig med den engelske. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Synd at de ikke rakk å få med neste versjon av Gecko. Det vil vel si at Firefox ikke klarer acid 2 testen før Firefox 3 kommer om et års tid. Ikke noen stor krise, men litt kjedelig likevel 7130690[/snapback] tror ikke det var så mye at dem ikke rakk det som at dem ikke kunne vente lengre og gikk i frys/bughunt før nye gecko var stabil nok. 7132157[/snapback] Jeg synest også at dette er noe som bør ha høy prioritét. Men forståelig nok vil de nok teste grundig for feil før den slippes. Personlig synest jeg at den nye Firefox kunne hett 1.6 og så en ny med bedre Gecko 2.0. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Synd at de ikke rakk å få med neste versjon av Gecko. Det vil vel si at Firefox ikke klarer acid 2 testen før Firefox 3 kommer om et års tid. Ikke noen stor krise, men litt kjedelig likevel 7130690[/snapback] tror ikke det var så mye at dem ikke rakk det som at dem ikke kunne vente lengre og gikk i frys/bughunt før nye gecko var stabil nok. 7132157[/snapback] Jeg synest også at dette er noe som bør ha høy prioritét. Men forståelig nok vil de nok teste grundig for feil før den slippes. Personlig synest jeg at den nye Firefox kunne hett 1.6 og så en ny med bedre Gecko 2.0. 7132202[/snapback] bruk (eller misbruk) av versjonsnummersystemer kan en diskutere til helvete fryser over... Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hallo Er det noen som hvet om 2.0 vil bruke så mye minne som 1.5? Har bare hw.no oppe, og da tar firefox 60mb av minne mitt Sempron Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Spør her og: Hva med alle plugins? Virker de til 2.0? Jeg kan ikke "leve" uten dotCOMplete og web-developer, og så har jeg dtamanager og. EDIT: Det funket. Endret 23. oktober 2006 av Matsemann Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Og da er 2.0 tiljengelig på Mozilla FTP og andre plasser i forbredelse til offisiell release i morgen. http://releases.mozilla.org/pub/mozilla.or....0/win32/nb-NO/ Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.2; en-US; rv:1.8.1) Gecko/20061010 Firefox/2.0 - Build ID: 2006101023 Lenke til kommentar
WinFS Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 les det: http://itpro.no/art/9615.html Lenke til kommentar
havarhen Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 En annen fordel med FF i forhold til IE. De ser faktisk ut til å ha norsk versjon klar samtidig med den engelske. 7132194[/snapback] Ja, det er klart... Vi har hatt Norsk Bokmål utgave ute samtidig med den engelske helt siden 1.0. (Noen mellom-versjoner har kanskje vært noen få dager forsinket, men vi har hele tiden prøvd å holde oss til samme releasedato som engelsk utgave). Nytt av året er jo at vi har Nynorsk utgave ute samtidig for de som måtte ønske det... Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hallo Er det noen som hvet om 2.0 vil bruke så mye minne som 1.5? Har bare hw.no oppe, og da tar firefox 60mb av minne mitt Sempron Hei! Dette kan hjelpe med å fjerne problemet ditt: - Åpne en ny fane, skriv about:config. - Bla deg nedover til du finner punktet browser.sessionhistory.max_total_viewers. - Verdien/valuen her er default på -1. Sett ny verdi her til 0. Dette vil fjerne at FireFox lagrer sidene du er i mens du surfer med FireFox. Les mere om det her. Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hei. Når jeg lukker Firefox, så åpnes ikke sidene fra forrige sesjon, skal ikke det gå an? Eller er det bare med krasj dette skjer? Eller må jeg skru det på? Isåfall, hvor? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 I innstillingene har du valget om hva FF automatisk skal gjøre når du starter opp Firefox igjen. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 OT, move along. - Lagring av skjemadata (noe IE også har, slik at nettlesern husker hva du har skrevet før i forms, ikke kun passord) Slik at du med et par trykk kan fylle inn et helt form. Lenke til kommentar
............... Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 hmm jeg føler ikke at den nye FF er så anderledes. Har dåg hatt beta i en stund, og husker ikke helt hvordan den gamle ser ut. Eneste som er irriterende er at det ikke er norsk bokmål på rettskrivinga Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) JohndoeMAKT: Det er ikke det jeg tenker på når jeg tenker "lagring av skjemadata" - da tenker jeg mer på at Firefox klikker mens du skriver et megalangt innlegg i bloggen din, før du har fått lagra. Så lagres skjemadataene fremdeles. Det er ordentlig lagring av skjemadata. Og, hvorfor er det OT å diskutere problemer som oppstår med den nye "Final"-releasen? Final i hermetegn fordi den ennå er ustabil som pokker. Endret 23. oktober 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Eneste som er irriterende er at det ikke er norsk bokmål på rettskrivinga 7134025[/snapback] Bokmål og nynorsk Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Noen som har fått lastet ned linux-utgaven? Det virker som om det serveren er overbelastet. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Sikkert fint med ny versjon, men ingenting for meg dessverre. Hvorfor bruke en nettleser laget i USA når man kan bruke en som er laget i Norge som er mye bedre Hver eneste gang jeg har prøvd å gå tilbake til Firefox så har det skjært seg. Takler det bare ikke, er som å gå flere år tilbake i tid i forhold til: Opera Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 JohndoeMAKT: Det er ikke det jeg tenker på når jeg tenker "lagring av skjemadata" - da tenker jeg mer på at Firefox klikker mens du skriver et megalangt innlegg i bloggen din, før du har fått lagra. Så lagres skjemadataene fremdeles. Det er ordentlig lagring av skjemadata.Din definisjon er uansett ikke hva som er saken her. Lenke til kommentar
havarhen Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 hmm jeg føler ikke at den nye FF er så anderledes. Har dåg hatt beta i en stund, og husker ikke helt hvordan den gamle ser ut. Eneste som er irriterende er at det ikke er norsk bokmål på rettskrivinga 7134025[/snapback] Joda, det er det. Du er bare nødt til å installere stavekontrollen for bokmål og nynorsk først... Høyreklikk på et felt du vil stavekontrollere, så velger du "Stavekontroll medan du skriv" i den nynorske utgaven, høyreklikk en gang til og velg Språk. Da vil du få opp en liste over alle stavekontroller du har installert, trykk da Legg til ordbøker ... for å gå til nettsiden hvor du kan laste ned Bokmål og Nynorsk stavekontroll... Eller bare gå direkte til denne nettsiden for å installere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå