Gå til innhold

Nerdediskusjon om å skru av PCen

andesam

Anbefalte innlegg

Datt over dette her på forumet, legg merke til at tråden handler om dumme spørsmål man har fått angående data. Syntes det er utrolig inspirerende (eller hva man kan kalle det) å se folk så opphengt i en så irrelevant sak.

Det begynner ganske rolig:

Jeg trodde at man skrudde av en PC ved å trykke på av/på knappen. Er mer logisk en å trykke på Start-knappen da! Trykk på "Start" for å slå av! Skylder på at jeg var yngre og aldri hadde brukt en PC før tongue.gif

Posten blir sitert et par ganger:

Start-knappen? Her i gården går det i system->logout...->shutdown, eller rett og slett shutdown-ikonet som ligger på oppgavelinja.
Vel, trykk en gang på av/på knappen på pc'en, og den skrur seg av på vanlig måte... Så at du trodde det er vel ikke noe spesielt (dog hvis du brukte 5 sek metoden, så stiller det seg noe annerledes...) Selv bruker jeg stort sett alltid på/av-knappen for å skru av maskinen tongue.gif

Forfatter av førstnevnte post svarer:

Min erfaring er at den skrur seg mye fortere av da, gjør den ikke? hmm.gif Hvis min antakelse er riktig vil det også tilsi at den ikke gjør det på samme måte som når man trykker Alt+F3 ...

Deretter fortsetter tråden sin normale gang, men så, ut av ingensteder kommer en kjempe kommentar på saken:

Når jeg slår av, trykkrt jeg ofte på strømknappen og trykker U. Når jeg trykker på strømknappen, kommer dett opp det samme vinduet som ved start->shut down. Så finner man Stand By, Turn off og Restart.

Ellers trykker jeg bare (Windows-tast)+R og skriver "shutdown -s". Så må jeg skynde meg å kle av meg og legge meg før det blir mørkt i hele rommet.

Er det mulig å bli så opphengt i en så liten ting?

Les det i sin helhet, fra 5 post.

(mener ikke å henge ut noen, har ikke noen personlige motiver el.)

Endret av andesam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så må jeg skynde meg å kle av meg og legge meg før det blir mørkt i hele rommet.
H*n er ikke alene. :blush:

7132286[/snapback]

har du ikke hørt om verdens flotteste oppfinnelse som heter så mye som en lyspære. Er ikke mer avansert enn å skru på knappen så blir det lys. :) hehe

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Hehe, men hva er et diskusjonsforum til?

Er jo for at mange folk skal kunne ytre sine meninger, og debattere de.

I dette tilfellet var det kanskje ikke så veldig viktig emne som ble diskutert, men denne kategorien ligger tross alt under Off topic.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, folk må få lov til å disskutere til fingrene blir blå for min del, men det blir direkte underholdende når folk tar seg tid til å si hvordan de pleier å skru av dataen. Blir som om Bush skulle holdt pressemelding for å si hva slags dopapir han bruker. (ikke helt, men dere skjønner vel)

Lenke til kommentar
Kan da ikke sove når musikken står på  :whistle:

7134819[/snapback]

Man (jeg) får ikke sove når det er helt stille :p

Det har jeg med meg fra jeg var liten og pappa satt på sengekanten og fortalte en historie eller leste fra ei bok.

Jeg klarer ikke å sove når det er helt stille.

Vel, jeg er avhengig av musikk åkke som :p

Men sånn sett så er det litt kos og høre "bråket" fra strømforsyninga.

Da vet du at det er liv der borte, at du ikke er alene...

Lenke til kommentar
Men sånn sett så er det litt kos og høre "bråket" fra strømforsyninga.

Da vet du at det er liv der borte, at du ikke er alene...

7137969[/snapback]

Det er en datamaskin menneske! Kontroller deg selv!

7139083[/snapback]

Det er jo sant. Prøv å sitte i samme rom med en bråkete datamaskin i noen timer. Når du slår den av, merker man at det er noe som mangler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...