andesam Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Datt over dette her på forumet, legg merke til at tråden handler om dumme spørsmål man har fått angående data. Syntes det er utrolig inspirerende (eller hva man kan kalle det) å se folk så opphengt i en så irrelevant sak. Det begynner ganske rolig: Jeg trodde at man skrudde av en PC ved å trykke på av/på knappen. Er mer logisk en å trykke på Start-knappen da! Trykk på "Start" for å slå av! Skylder på at jeg var yngre og aldri hadde brukt en PC før tongue.gif Posten blir sitert et par ganger: Start-knappen? Her i gården går det i system->logout...->shutdown, eller rett og slett shutdown-ikonet som ligger på oppgavelinja. Vel, trykk en gang på av/på knappen på pc'en, og den skrur seg av på vanlig måte... Så at du trodde det er vel ikke noe spesielt (dog hvis du brukte 5 sek metoden, så stiller det seg noe annerledes...) Selv bruker jeg stort sett alltid på/av-knappen for å skru av maskinen tongue.gif Forfatter av førstnevnte post svarer: Min erfaring er at den skrur seg mye fortere av da, gjør den ikke? hmm.gif Hvis min antakelse er riktig vil det også tilsi at den ikke gjør det på samme måte som når man trykker Alt+F3 ... Deretter fortsetter tråden sin normale gang, men så, ut av ingensteder kommer en kjempe kommentar på saken: Når jeg slår av, trykkrt jeg ofte på strømknappen og trykker U. Når jeg trykker på strømknappen, kommer dett opp det samme vinduet som ved start->shut down. Så finner man Stand By, Turn off og Restart. Ellers trykker jeg bare (Windows-tast)+R og skriver "shutdown -s". Så må jeg skynde meg å kle av meg og legge meg før det blir mørkt i hele rommet. Er det mulig å bli så opphengt i en så liten ting? Les det i sin helhet, fra 5 post. (mener ikke å henge ut noen, har ikke noen personlige motiver el.) Endret 22. oktober 2006 av andesam Lenke til kommentar
Brian Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 hahah, fantastisk at de i det hele tatt gidder å diskutere dette. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Så må jeg skynde meg å kle av meg og legge meg før det blir mørkt i hele rommet. ^^ Det er ikke sunt å spille data om natten i stappmørket vet du. Humret når jeg leste "Så må jeg skynde med og kle av meg..." Fordi det virket så sinnsykt... ja? Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Så må jeg skynde meg å kle av meg og legge meg før det blir mørkt i hele rommet.H*n er ikke alene. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Så må jeg skynde meg å kle av meg og legge meg før det blir mørkt i hele rommet.H*n er ikke alene. 7132286[/snapback] har du ikke hørt om verdens flotteste oppfinnelse som heter så mye som en lyspære. Er ikke mer avansert enn å skru på knappen så blir det lys. hehe Endret 23. oktober 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Den raskeste måten å skru maskinen av på er nok å dra ut stikken Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 skru av maskinen? blasfemikere! Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Nei, folk med støysom strømforsyning Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hører da ikke strømforsyninga når musikken står på... Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Kan da ikke sove når musikken står på Lenke til kommentar
Valkyrie Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Kan da ikke sove når musikken står på 7134819[/snapback] Åjoda. Sover aldri så godt som når det står musikk på Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Så må jeg skynde meg å kle av meg og legge meg før det blir mørkt i hele rommet.H*n er ikke alene. 7132286[/snapback] Absolutt ikke... bare synd at skjermen min står bort fra senga Lenke til kommentar
andesam Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 hahaha. akkurat det samme fenomenet skjer i denne tråden.. fantastisk! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 hahaha. akkurat det samme fenomenet skjer i denne tråden.. fantastisk! 7136548[/snapback] Bortsett fra at her handler det om.... hva? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 folk begynner å snakke om sine egne vaner osv. klarer ikke helt å beskrive med ord hva jeg føler om dette "fenomenet", men det er like gøy hver gang Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hehe, men hva er et diskusjonsforum til? Er jo for at mange folk skal kunne ytre sine meninger, og debattere de. I dette tilfellet var det kanskje ikke så veldig viktig emne som ble diskutert, men denne kategorien ligger tross alt under Off topic. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Selvfølgelig, folk må få lov til å disskutere til fingrene blir blå for min del, men det blir direkte underholdende når folk tar seg tid til å si hvordan de pleier å skru av dataen. Blir som om Bush skulle holdt pressemelding for å si hva slags dopapir han bruker. (ikke helt, men dere skjønner vel) Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Kan da ikke sove når musikken står på 7134819[/snapback] Man (jeg) får ikke sove når det er helt stille Det har jeg med meg fra jeg var liten og pappa satt på sengekanten og fortalte en historie eller leste fra ei bok. Jeg klarer ikke å sove når det er helt stille. Vel, jeg er avhengig av musikk åkke som Men sånn sett så er det litt kos og høre "bråket" fra strømforsyninga. Da vet du at det er liv der borte, at du ikke er alene... Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Men sånn sett så er det litt kos og høre "bråket" fra strømforsyninga.Da vet du at det er liv der borte, at du ikke er alene... 7137969[/snapback] Det er en datamaskin menneske! Kontroller deg selv! Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Men sånn sett så er det litt kos og høre "bråket" fra strømforsyninga.Da vet du at det er liv der borte, at du ikke er alene... 7137969[/snapback] Det er en datamaskin menneske! Kontroller deg selv! 7139083[/snapback] Det er jo sant. Prøv å sitte i samme rom med en bråkete datamaskin i noen timer. Når du slår den av, merker man at det er noe som mangler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå