HellKicker Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hei Jeg kjøpte (eller, heh, fikk ) en god, gammel Golf 2, 88 modell, 1.8 av foreldrene mine i anledning at de skulle kjøpe seg ny bil. Bilen har et kjedelig minus, nemlig at så og si alle "knottene" til dørlåsene har knekt, noe som gjør det svært vanskelig å komme inn i bilen fra alle andre sider enn førersetet. Jeg tenkte å kjøpe en standard "billig-dritt" sentrallås fra biltema, og installere denne på alle 4 dørene. Selv har jeg ingen erfaring med golf, og kjenner heller ingen, derfor spør jeg her: Ligger det mye arbeid i å få satt inn denne sentrallåsen? Dvs, 1 time, 10 timer, 1 dag?. Lurer også på hva slags verktøy jeg vil trenge for å utføre operasjonen? Noen som har erfaringer med lignende operasjoner på golf 2, eller noe fælt å si om biltemas sentrallåser? På forhånd, tusen takk for svar Lenke til kommentar
Knast Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Har ikke brukt dette settet fra biltema, men om det ikke er trådløst, og ikke tilrettelagt ledning (sjekk manual), må det være noe vilt styr.. Å trekke kabler gjennom kabelslangen i døra er vel noe som å stappe pikken din inn i et nøkkelhull (nesten.. trangt pleier det å være hvertfall).' Ellers er vel operasjonen og ta av dørdekselet (noe som kan være litt av en IQ-test. Tips: ikke bruk makt. Bruk hjerne og stjernetrekker), så feste en slags boks på låsepinnen og montere den fast i døra. Lykke til Edit: Trådløs: ca 5 timer om du er teknisk, men ikke spesielt dreven på område. Tråd: fra 7-20 timer om du er teknisk, men ikke dreven, og avhengig av hvor mye flaks du har;) Endret 22. oktober 2006 av lathorv Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Å trekke opp ledninger til sentrallås er raskt og enkelt. Når jeg hadde Daewooen så kjøpte jeg et sett fra mobilsentrum.no. Tok meg vel 3 timer å strekke alle ledningene rundt i bilen, dra egen ledning fra batteriet samt delde denne med cdspilleren, ta av alle detaljer som måtte av (måtte ta av litt plast rundt dørene og slikt slik at jeg fikk lagt det skjult. FUnket som fjell det systemet der. Men det fra biltema synes jeg egentlig ser mer kvalitetsmessig ut enn det jeg fikk fra mobilsentrum. Lenke til kommentar
HellKicker Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Takker for superkjapt svar. Ser ut til å være en uenighet her ang. hvor mye arbeid det er snakk om. Selv har jeg aldri ordna noe annet enn bilstereo med bil før, så jeg tipper det tar litt mer enn 3 timer for min del, må nok ha en del mer erfaring. Det har sikkert også en del å si med hva slags bilmodell det er, med tanke på hvor lett det er å få tredd disse ledningene. Jeg skal undersøke litt med tanke på trådløse enheter, men er litt skeptisk til det, med tanke på batteribruk. Får se, det er absolutt et alternativ. Folk må gjerne fortsette å svare i tråden, hvis de har innlegg om dette temaet / erfaringer med Golf2, etc. Setter pris på alt som kan hjelpe Lenke til kommentar
Knast Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Det har sikkert også en del å si med hva slags bilmodell det er, med tanke på hvor lett det er å få tredd disse ledningene. Jeg skal undersøke litt med tanke på trådløse enheter, men er litt skeptisk til det, med tanke på batteribruk. Får se, det er absolutt et alternativ. 7130225[/snapback] Kommer nok veldig an på bilmodell ser det ut til ja. Har en Volvo 850 og en Nissan Terrano. Har kun gjort noe med den siste (satt inn anlegg), og i den ville jeg nok ikke prøvd meg på å trekke ledninger. Tror nok ikke trådløs er vanlig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå