Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje begge deler. Jeg hadde problemer med IMAP i Thunderbird, den ville lage sine egne mapper på en del mapper (ikke alle) i stedet for å bruke de som var standard. Prøvde meg med Windows Mail, da gikk det med mapper ganske greit men jeg klarte ikke å lese endt e-post i sendt-mappen selv om mottaker (meg selv) klarte å lese de fint i innboks. I Opera kan jeg lese sendt e-post, men så har jeg nå dette problemet. Kanskje IMAP fremdeles er for ung? POP3 er ikke et alternativ siden jeg ikke kan lagre sendt e-post på serveren.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt det problemet siden jeg installerte live msg. Har også enkelte ganger store problemer med å logge inn på hotmail, og må alltid gjøre det to ganger i Opera. å bruke ctrl+enter for passord har aldri virket hos meg :(

9404754[/snapback]

Hvis det er XP du kjører så kan du gå på start menyen-->Alle prog.-->"Angi programtilgang og standardprogrammer". Du finner det helt øverst på menyen.

Lenke til kommentar
Er jo bare å gå på verktøy-->epost og nettpratkontoer. Der kan du jo gå inn på instillingene for epost kontoen din.

9423459[/snapback]

Dette er så vidt jeg vet ikke en instilling for IMAP. POP3 sletter generelt meldinger du har lastet ned hvis annet ikke er instillt. Det er ikke slik IMAP fungerer. Jeg antar det er en POP3-konto du har oppe nå? For slik ser mine egenskaper ut:

opera_egenskaper_for_konto_001.png

Nå har det skjedd noe rart. Jeg avsluttet Opera helt normalt i går. I dag er e-postkontoen min forsvunnet. Jeg kan ikke lage en ny ved å gå til verktøy/e-post og nettpratkontoer. Hva kan ha skjedd?

opera_e-post.png

Redigert: Det var tilfeldigvis en ny verisjon oppe, så jeg oppgraderte til den så kom e-posten opp igjen. Det var jammen noe rart som skjedde. :hmm:

Redigert igjen: Der forsvant den igjen etter en restart. Hva skjer?

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

om du har problemer med mail-klient: kanskje du har startet Opera på ny før Mail-klienten rakk å gjøre seg ferdig med nedstegning?

Selv har jeg alt for mange mail/feeds, etc, så hvis jeg lukker Opera tar det laaang tid før prosessen "opera.exe" termineres (ta en titt i Oppgavebehaldner/task manager neste gang du skal avslutte Opera). Om man restarter programmet før mail-klienten rekker å gjøre seg ferdig, får man gjerne en feilmld. om at mail-engine() feilet eller noe sånt. Og man mister tilgang til mail.

Det hele løser du ved å lukke opera, vente til prosessen har terminert og åpne opera på ny (eventuelt kan du selv drepe prosessen om du ikke har tålmodighet nok til å vente). Ved oppstart er det bare å høyreklikke uten for surfeområdet og velge "tilpass...", under "paneler" sørg for at "mail" er huket av.

---

Du sier du har oppgradert? Til Opera 9.5 Alpha da? Håper du har tatt backup av mail og slikt? (eller, hvis du kun bruker imap er det jo ikke noe stress)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Kestrel features great stability and performance to Opera's integrated email client, M2. We've added a new mail backend and new IMAP support. M2 is also much faster than in previous versions of Opera.

Note to existing M2 users: Please be aware that you will need to install this version on top of your existing Opera version to use this version for mail. Opera will then re-index all your email, something which can take several minutes if you have thousands of emails.

http://www.opera.com/products/desktop/next/

Lenke til kommentar

Jeg har markert alle som lest nå. AVsluttet Opera og ventet på at prosessen skulle dø (90-100% CPU-bruk i 15 minutter). Så startet jeg den opp igjen, men nå er de ulest igjen. Dette er ganske irriterende. Jeg tror det har noe med at den ikke markerer de som lest på serveren. Noen løsning?

Lenke til kommentar
Jeg har markert alle som lest nå. AVsluttet Opera og ventet på at prosessen skulle dø (90-100% CPU-bruk i 15 minutter). Så startet jeg den opp igjen, men nå er de ulest igjen. Dette er ganske irriterende. Jeg tror det har noe med at den ikke markerer de som lest på serveren. Noen løsning?

9440820[/snapback]

Dette har aldri sjedd meg men du kan installere en "Mark all as read" knapp ;)

http://operawiki.info/CustomButtons#mail

Du bare trykker på knappen du vil ha så kan du plasere den i hvilken som helst menylije i epostleseren, eller i selve browseren om du vil ved å klikke og dra. Synes det er veldig lettvint å bare lese gjennom mailen min for så å klikke "Mark All".

Endret av sn3ipen
Lenke til kommentar
Noen av dere flittige Opera-brukere som vet om noe enkelt triks for å gjøre "personal bar" noe smalere? Vil helst bruke det originale temaet.

9443142[/snapback]

Hvet ikke no spesielt triks men du kan jo klikke på den og velge 'Tilpass'. Der kan du jo velge om du vil vise bare bilder eller bare tekst. Du kan også velge om du vil ha teksten under eller til høyre for bildene. I tillegg ka du velge plaseringen på 'Personal Bar'.

Lenke til kommentar
Noen av dere flittige Opera-brukere som vet om noe enkelt triks for å gjøre "personal bar" noe smalere? Vil helst bruke det originale temaet.

9443142[/snapback]

Hvet ikke no spesielt triks men du kan jo klikke på den og velge 'Tilpass'. Der kan du jo velge om du vil vise bare bilder eller bare tekst. Du kan også velge om du vil ha teksten under eller til høyre for bildene. I tillegg ka du velge plaseringen på 'Personal Bar'.

9443511[/snapback]

Takk for dette, men dette minsker desverre ikke høyden på bar'en. Eneste som justerer høyden er hvis jeg har tekst under bildene; den blir høyere ^^ Har prøvd dette tidligere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...