Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har brukt Opera en stund nå, og det er helt OK. Noen irritasjoner fremdeles:

VG i dag: mange av overskriftene holder seg ikke innenfor rammene og/eller blir borte (se for eksempel om James Brown på forsiden av VG). Vel, argumentet vil sikkert være at det er VG som ikke bruker standarden.

Man kan bruke -/+ til å justere skriftstørrelse på en nettside, men hvor kan man se at den er 100%?

Brillene bortenfor google-søkefeltet

Lastet ned knappen for Videodownloader, men hvor er den? Ser den under Utseende>Egne knapper - hva gjør jeg nå?

Høyreklikk utenfor selve nettsiden (altså på en av vektøylinjene til Opera) og velg "tilpass". Nå kan du dra knappen dit du selv vil ha den.

Tilbake-knappen, hvordan kan jeg få frem en pil nedover slik at jeg kan gå tilbake flere hakk?
Hold inne knappen, så får du en laaang liste.

Liker ellers nettleseren godt.

P.S. Har ikke funnet Firefox-muligheten med å lase ned alle bildene på en side (FlashGot på firefox).  Tror ikke den har det.

9211606[/snapback]

Finnes kanskje ikke noen eksakt kopi av den utvidelsen til FF. Men hva med "Fil -> "Lagre som" -> "Html-fil m/bilder" ?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enda en screenshot:

9212145[/snapback]

Aldri sett det sånn før på noen maskiner, aner ikke hva som kan være galt egentlig. Prøv å justere fontstørrelsen i verktøy>alternativer>websider> og velg fontstørrelse. Kanskje andre har ideer til løsning?

Lenke til kommentar

Om de screenshotene jeg la ved: Nå er jeg kommet på min jobb-PC, hvor jeg også har installert Opera. Ingen problemer her. har denne teorien noe for seg: hjemme på min bærbare er oppløsningen 1920xet-eller-annet - mens på jobb-PC har jeg en normal 19-toms skjerm med 1280x1024? Det som taler mot den teorien er at både IE og Firefox viser helt normale sider. Merkelig...

Et annet problem: har lagt inn de søkemotorene jeg ønsker. Men når jeg velger en av de i rullegardinen, taster inn et søkeord og slår enter - ingenting skjer. Noen ideer om hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Tilbake-knappen, hvordan kan jeg få frem en pil nedover slik at jeg kan gå tilbake flere hakk?
Hold inne knappen, så får du en laaang liste.

Du kan også høyreklikke på menyen og velge tilpass -> knapper -> nettleser og dra tilbake-knappen med pil på til menyen. Så kan du høyreklikke på den gamle knappen og velge fjern. Du kan flytte rundt på alle knappene som du vil i opera.

Om de screenshotene jeg la ved: Nå er jeg kommet på min jobb-PC, hvor jeg også har installert Opera. Ingen problemer her. har denne teorien noe for seg: hjemme på min bærbare er oppløsningen 1920xet-eller-annet - mens på jobb-PC har jeg en normal 19-toms skjerm med 1280x1024? Det som taler mot den teorien er at både IE og Firefox viser helt normale sider. Merkelig...

9216825[/snapback]

Trykk på brillene ved siden av adresselinjen og se om "tilpass til bredde" er valgt.

Et annet problem: har lagt inn de søkemotorene jeg ønsker. Men når jeg velger en av de i rullegardinen, taster inn et søkeord og slår enter - ingenting skjer. Noen ideer om hva dette kan være?

9216825[/snapback]

Hvordan har du lagt til søkemotorene? Har du gått på innstillinger -> søk, trykket legg til og bare skrevet inn den vanlige adressen til siden? Da virker det ikke. Du må høyreklikke på den søkemotoren du vil legge til og trykke "opprett søk".

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne hatt en knapp som fører med til speed dial, dvs på samme måte som man bruker hjem-knappen. Jeg bruker speed dial som startside, men operas hjem-knapp får meg ikke dit, det skjer ingen ting. Noen som kan hjelpe?

Så nå nettopp at det var en som surte om noe lignende før i dag, men jeg er ute etter en knappe-løsning på saken.

Endret av zonko
Lenke til kommentar

Jeg hadde et lite uhell og klarte og slette masse uferdige overføringer av noen torrentfiler, og trykka på fjerne filene og torrentfilen. Finnes det noen slags måte å få dem tilbake på. De var ikke i papirkurven og jeg prøvde å trykke angre med en gang, men det hjalp ikke.

Help me!

Lenke til kommentar

Er bare å høyreklikke på en av menylinjene og velge 'Tilpass' og trykke knapper. Under fanen Nettleser vil du finne en knapp som heter Flislegg. Tror det er noe sånt du mener. Jeg har lagret en sesjon der jeg har forhåndsbestemt hvilke "vindu" som skal være åpen hver gang jeg starter Opera.

Lenke til kommentar
Er bare å høyreklikke på en av menylinjene og velge 'Tilpass' og trykke knapper. Under fanen Nettleser vil du finne en knapp som heter Flislegg. Tror det er noe sånt du mener. Jeg har lagret en sesjon der jeg har forhåndsbestemt hvilke "vindu" som skal være åpen hver gang jeg starter Opera.

9365804[/snapback]

Jeg vil ikke ha 12 åpne nesten like store vinduer nei.. Så du linken? Jeg vil ha et område for fane sånn-og-sånn, ett område for fane sånn-og sånn osv.

Lenke til kommentar

Du kan prøve Opera innebygde funksjon for å ordne fanene. Det blir nok ikke helt det samme som SplitBrowser, men man har iallefall mulighet til å endre vindu-størrelse etc.

post-70441-1188206980_thumb.png

Høyreklikk ett sted på fanelinjen, velg "ordne" og f.eks. flislegg-loddrett

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

Fuker fint for meg bla når jeg skal skrive noe i feks et forum og trenger å se info fra et annet nettsted uten å hele tiden skifte faner.

Skal jeg bare ha to like store vindu samtidig som jeg har 20 faner åpne, så høyreklikker jeg bare på en fane å velger 'Minimer alle'. Deretter er det bare å åpne de to vinduene du vil bruke. Så klikker du bare 'flislegg'.

Du har også en knapp som heter overlapp. Denne legger vinduene nesten oppå hverandre.

Lenke til kommentar

du kan også ta tak i en fane og dra den et cm oppover. Da hopper den ut av Opera, og oppfører seg som en egen applikasjon (forstår man ikke hva jeg mener, så prøv mens man følger med på oppgavelinja).

Edit: NB: ulempe med å dra et vindu ut av Opera: jeg har ikke funnet noen god måte å få den tilbake på igjen.. (copy/paste av url funker jo, men er ikke spesiellt elegant)

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

*unødvendig frekkhet fjernet*

Etter endel testing på større skjermer i dag synes jeg at splitbrowser i Firefox er mye ryddigere og enklere i bruk enn tilsvarende med Opera. Beste kompromisset så langt er å kjøre to lesere og få dem skalert på skjermen, men jeg håper Opera kommer med splitbrowsing snart for det er digg.

Flaks at brukerinnstillingene på maskinene ikke lagres og at jeg har "liten" skjerm hjemme, for ellers hadde jeg vært over på firefox nå...

Endret av Mar1us
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...