Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg lett meg grønn etter en måte å få Opera til å gi eksempler på tidligere søk i søkemotorfeltet. Feks; om jeg har søkt på: Hallo, Halo, eller Hahahaha. Og skriver "Ha" i feltet, slik at det skal komme opp en rullegardin med disse eksemplene av ord som starter på "ha". Både Internet Explorer og Firefox har en slik funksjon, så det ville vært rart om Opera var anderledes.

Noen som har løsningen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
du kan ikke bruke ram-brikker til permanent lagring. Og hvor lenge data blir liggende i minnet før de fjernes, bestemmes av operativsystem. Så tror ikke du kan få justert dette så mye selv...
Vet du hva RAM-disk er?

I IE kan man velge hvor cachen skal ligge.

Lenke til kommentar

Har brukt Opera en stund nå, og det er helt OK. Noen irritasjoner fremdeles:

VG i dag: mange av overskriftene holder seg ikke innenfor rammene og/eller blir borte (se for eksempel om James Brown på forsiden av VG). Vel, argumentet vil sikkert være at det er VG som ikke bruker standarden.

Man kan bruke -/+ til å justere skriftstørrelse på en nettside, men hvor kan man se at den er 100%?

Lastet ned knappen for Videodownloader, men hvor er den? Ser den under Utseende>Egne knapper - hva gjør jeg nå?

Tilbake-knappen, hvordan kan jeg få frem en pil nedover slik at jeg kan gå tilbake flere hakk?

Liker ellers nettleseren godt.

P.S. Har ikke funnet Firefox-muligheten med å lase ned alle bildene på en side (FlashGot på firefox). Tror ikke den har det.

Endret av perkh
Lenke til kommentar
Mar1us: kan heller ta en screenshot jeg, så ser du hvordan VG ser ut på min Opera - Firefox og IE viser det slik det skal være. Hvordan gjør jeg det?

9211951[/snapback]

det er en egen knapp på tastaturet som heter print scrn over insert. Denne trykker du på, eventuellt i kombinasjon med alt for å kun få det ene programvinduet. Så limer du inn (crtl + v) i paint, lagrer som gif-fil eller jpg, og laster opp i svaret på forumet.

Lenke til kommentar
åhh.. sorry, leste litt kjapt der ja. cachen ligger normalt under %appdata%/Opera/Opera i windows.

sjekk ut adressen opera:config#UserPrefs|CacheDirectory4

9209928[/snapback]

Takk skal du ha. :)

Men jeg oppdaget nå at man også kan velge noe som heter "memory cache" i tillegg til "disk cache". Og siden man må oppdatere innholdet på RAM-disken manuelt med programmet jeg bruker for det ikke skal bli borte ved hver oppstart er det kanskje ikke noe vits. Memory cache er iallfall satt til fullt, så da får jeg sløst bort litt RAM der. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...