834HF42F242 Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Det blir så klumsete å forklare, at jeg tror jeg ikke orker. hehehe. Har brukt filter i lang tid før uten at dette har skjedd. Men jeg har ofte følt at mail-klienten bugger av og til på småting. Håper pera kan forbedre en del ting i de kommende versjonene. Som sagt, mail som bli markert som spam av Opera, vises ikke i spamfilteret hvis de møter kriteriene for et av mine custom filter. Enklere kan jeg ikke forklare det Nå har jeg dog fjernet filtrene, og skal prøve å sette det opp enda en gang. Takker for hjelp. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 (endret) "ctrl+a" og "k"? 7233267[/snapback] Det er (ctrl-shift-a), men den markerer bare meldinger som lest i det filteret man befinner seg i, i øyeblikket. Skulle hatt en kommando som markerte alle meldinger i alle filter på en gang. Dette er en ting som irriterer meg grenseløst, for egentlig så burde mailen blitt markert som lest når man trykker på den. Slik er det ikke nå, den går bare fra å være markert som ny, til å fortsatt være markert med uthevet skrift. Man må aktivt markere den ene som lest, eller man kan markere alle. Derfor testet jeg i noen måneder ut Thunderbird, men der var det andre ting som jeg fant irriterende... Endret 6. november 2006 av neitakk Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 ctrl+a markere alle mailer i angitt filer hos meg. Og bokstaven 'k' gjør om en ulest mail til lest. Eventuelt kan du "space" deg gjennom hele mailen for å få den lest uten å bruke musa. Sikker på det ikke finnes en instilling som gjør en mail lest etter X sekunder hvis den er aktiv (altså vises i forhåndsvisningsvinduet)? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Har funnet ut av det ja, og nå er en mail lest hvis den er markert lenger enn ett sekund. Hvor finner man knappen for "spam/ikke spam" . Finner den ikke igjen under "knapper" i utseende-innstillingene. Den er borte vekk... Får magesår av denne mailleseren snart, hehe Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Hvor finner man knappen for "spam/ikke spam"7243999[/snapback] Åpne f.eks. "mottat" under mail. Høyreklikk utenfor selve mailen og velg "tilpass". Trykk så på det aktuelle feltet du skal endre. Under "knapper -> forhåndsvalg" er default utseende. Endret 8. november 2006 av qualbeen Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) hei igjen opera-venner jeg har et problem, har innstallert WMP11 og når jeg skal se på nett-tv på nrk klikker opera... why? edit: dette skjer ikke bare på nrk altså, men alle sider der det er video som spilles av i wmp. edit2: IE7.0 har også problemer med WMP ser jeg nå... det er en add-on som klikker -> wmp.dll og ironisk nok melder IE at company name for denne addonen (microsoft) ikke er verified.. Endret 18. november 2006 av jalejale Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Sukk, den fordømmede WMP. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Sukk, den fordømmede WMP. 7310539[/snapback] jepp... tok en rollback til den forrige versjonen jeg hadde av wmp (v.10) og da funket alt i både opera og den ikke fullt så gode ie Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Ofte er det sånn med Windows, at oppgraderinger bør gjøres på ren plattform. Var jo ikke så heldig å legge inn SP2 heller, på en godt brukt Windows XP. Mange trakk dermed slutningen om at SP2 ikke var bra å installere, mens jeg som la den inn på fersk installasjon av Windows XP, aldri møtte problemer. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Sukk, den fordømmede WMP.7310539[/snapback] Selv oppdaterer jeg WMP så kjeldent som mulig. For noen uker siden la jeg inn versjon 10 fordi nrk nett-tv ikke fungerte optimalt med versjon 9. Men dette hjalp deg vel egentlig ganske lite...? Hvis det er slik at alle nettsider som bruker WMP gjør at opera klikker, kan du kanskje oppsøke forumet til opera? Kan hende det er hjelp å finne der? Eventuelt kan du reinstallere WMP 10, men det er kanskje ingen optimal løsning? Det kan og hende reinstall av Opera hjelper, det er iallefall verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Har aldri hatt noen store problemer med WMP i opera jeg. Eneste jeg gjør er å legge inn npdsplay.dll filen i "Programs\plugins" i Opera-mappen. Nå kjører jeg Vista, som har WMP11, og har ingen spesielle problemer med det. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 det funket fint hvis jeg tok en rollback til wmp 10.. jeg kan leve med det Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Apropos dette med trøbbel med NRK. Har sett på mange maskiner at dette plutselig slutter å virke. Spesielt nettradioen. Virker alltid på en ny-installasjon, men siden er det noe hos folk flest som gjør at det ikke virker lenger, og det er helt uavhengig hvilken nettleser man prøver å starte radioen i. Nå har det altså blitt sånn på min stasjonære også, og jeg fatter bare ikke hva det er som trigger det. Har ikke oppdatert WMP heller. Kjører den versjonen som er inkludert i Windows. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 hei hopp noe jeg lurer på om lar seg gjøre, når jeg holder musa over en link kommer det opp adressen under pekeren. denne vil jeg ha vekk, slik at ikke adressen kommer opp, MEN bare på en side helst.. er dette mulig? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) hei hopp noe jeg lurer på om lar seg gjøre, når jeg holder musa over en link kommer det opp adressen under pekeren. denne vil jeg ha vekk, slik at ikke adressen kommer opp, MEN bare på en side helst.. er dette mulig? 7514258[/snapback] Det ville ikke overraske meg om det finnes flere løsninger, og en av de er å aktivere statuslinja i Opera. Kjapp metode for å aktivere statuslinja: høyreklikk utenfor selve surfe-området, f.eks. på den linja alle tabbene ligger. Trykk på tilpass, og hak av for statuslinje. edit: dette påvirker alle nettsider, og når du holder over en link ser du adressen i statuslinja, altså helt nederst i browseren Endret 16. desember 2006 av qualbeen Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) ja, sant nok, det funker helt fint for meg! Takk skal du ha... hadde det slik at den statuslinja kom opp hver gang jeg trykket på en link uansett for å vise hastighet, antall bilder som er lastet og hvor lang tid den bruker på å laste sider... men gjør meg ingenting å ha den der hele tiden. edit: jeg om bestemte meg nå kommer jo den linja som sier hvor mange bilder det er og slikt OVER denne statuslinja, og eneste jeg kan velge er å få denne infoen opp inni adresselinja :S det vil jeg da ikke, jeg vil ha den INNI statuslinja, går det an? edit: da ble jeg fornøyd hehe... jeg tok vekk hele progress-bar (den som viser antall bilder, hastighet, tid osv) og la til de enkelte elementene som var på denne til statusbaren, da vises de hele tiden på statusbare, men det gjør ikke noe. og helt til høyre er det også plass til å vise adressen til det jeg holder over med musa... dette var vel tilnærmet perfekt! Endret 16. desember 2006 av jalejale Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg har fått klusett till toolbaren min. Før hadde jeg hvor mye som var lastet av siden til venstre for innternett adressen. Men nå er det bare hvor mange bilder av og hvor mye den har lastet ned av siden i KB... Hvordan fikser jeg det tilbake? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Om eg forstår deg rett: Høgreklikk --> Tilpass på verktøylinja. Under fanen Verktøylinjer kan du velge kva slags Framdriftsfelt du vil ha. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Takker, den skule stå på simpel.. Hadde prøvd alt bortsett fra det Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Noen som vet om jeg kan eksportere filtre fra epost-delen av Opera på en enkel måte? Benytter imap på flere ulike maskiner (alle stedene opera som nettleser). Men de filtrene jeg har konfigurert selv hadde vært greit å få kopiert/overført... Selvfølgelig kan jeg kopiere over hele mail-mappen i %appdata%\Opera, men da får jeg med alt for mye (rss, kontakter m.m) I tillegg så aner jeg ikke om opera bruker samme oppsett under linux som på windows.. :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg