Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ang BBcode så skal det være mulig, men det krever litt knoting. Jeg har i alle fall fått til en knapp som gjør at hvis jeg har merket opp noe tekst og trykker på knappen, vil den markerte teksten settes i en quote-tag i postevinduet.
Søkte litt, og fann ut at det er mogeleg å leggje til ein liknande BBCode-meny i Opera:

http://operawiki.info/bbcode

Den har tidlegare vore ein del av Webdeveloper toolbar, men vart fjerna. Skal kanskje verte lagt til igjen seinare.

Redigert: Her er ein tysk versjon som fungerer fint å installere.

Endret av incanus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er et par engelske versjoner også:

http://www.pallab.net/uploads/menu.ini

http://babel.altavista.com/babelfish/trurl...%2520BBCode.ini

Her er en Block liste til med ganske mye, du kan legge til det også:

http://www.schrode.net/opera/url_filtering/block.zip

Jeg har ikke funnet noen god erstattning for Showcase.

Du kan prøve å trykke shift+F6. Funker ikke så veldig bra siden du bare ser litt av siden, og funker ikke noe særlig hvis du har mange tabs.

Eller så kan du prøve å gå hit: opera:config#UserPrefs|UseThumbnailsinWindowCycle og trykke enable på den øverste, og så trykke Ctrl+Tab, men det blir egentlig noe annet.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Noen som vet hvilke mapper jeg må legge til under Utelatelser for NIS 2006 for at den ikke skal scanne alt av bilder og ting jeg lastet ned via http.

7145761[/snapback]

Temp-filer i Opera legger seg her (i windows 2000 og nyere):

%appdata%\Opera\Opera\profile\cache4

(copy/paste adressen inn i explorer)

Lenke til kommentar
Temp-filer i Opera legger seg her (i windows 2000 og nyere):
%appdata%\Opera\profile\cache4

(copy/paste adressen inn i explorer)

7179551[/snapback]

Takker, la til "D:\programfiler\Opera\profile\cache4" under utelatelser, og det hjalp.. :)

Btw, de som har postet tips burde fikse spoiler funksjonen, fordi posten ser ikke så bra ut nå :(

edit:

Jeg har valgt Opera som standard internett leser, men det skjedde noe rart. Iconet til Opera mangler :( .

Noen ide om hvordan jeg kan fikse det? PS, høreklikker jeg på iconet kommer jeg bare inn på "egenskaper for internett".

operaicon.jpg

Endret av ziwiz
Lenke til kommentar

Har satt opp mailen min på nytt for å gjøre det så enkelt som mulig.

Har tre filter, ett for hver adresse. Problemet er at søppelpost ikke flyttes til søppelpost-kurven. De blir markert som søpppel, men legger seg i filteret til den respektive e-postadressen. Har alltid brukt filter, men ikke opplevd dette. Noen som vet hvordan dette kan løses?

Lenke til kommentar

Se der ja. Måtte lete litt for å finne ut hvor det var, og der var en meny jeg aldri har sett før :D

Tusen takk :)

Edit: Nytt problem. Søppelposten viser jo nå ikke der jeg ikke vil se den, men den vises heller ikke i mappen for søppelpost. Her _vil_ jeg jo at den skal vise... :S

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Se der ja. Måtte lete litt for å finne ut hvor det var, og der var en meny jeg aldri har sett før :D

Tusen takk :)

Edit: Nytt problem. Søppelposten viser jo nå ikke der jeg ikke vil se den, men den vises heller ikke i mappen for søppelpost. Her _vil_ jeg jo at den skal vise... :S

7222889[/snapback]

hvis jeg forstod deg rett:

høyreklikk på "søppelpost", velg egenskaper og så regler. Hak av for "marker filtrerte meldinger som lest".

Hos meg vises spamail kun under "søppelpost" og under "mottatt" (sistnevnte er jo alle mail)

Har du fått en spam-mail i et annet (egendefinert?) filter, kan det kanskje hjelpe å høyreklikke på meldingen og velge "fjern fra visning". Hvis du skulle komme til å markere en mail i feil filter er også "fjern fra visning" en fin funksjon ;)

Lenke til kommentar

hvis du markerer en mail som søppelpost skal den havne automatisk i søppelkurven. Hvis ikke det skjer har du fått til noe merkelig ;)

Huker du av

- "marker meldinger som filtrerte" vises de i filteret, og ikke andre steder

- "marker filtrerte melding som lest" får du ikke beskjed om uleste epost, ei heller fet skrift

Er problemet at mailen ikke blir gjenkjent som søppelpost, eller at den vises i feil filter? (Og eventuelt flere filtre?)

Lenke til kommentar

Mailen blir markert med ikonet for søppelpost, men legger seg ikke i søppelpostfilteret. Det kan se ut som det andre filteret mitt overstyrer.

Jeg har det slik at e-post jeg vil se i egne filter, ikke skal vises i den vanlige innboksen. Dermed er det haket av for "marker meldinger som filtrerte". Men dette skal ikke ha noen betydning. Jeg har ikke markert for at søppelmeldinger skal vises som lest automatisk, ettersom det er greit å ha oversikt over søppelposten i tilfelle reelle poster havner der.

Lenke til kommentar
*snip*

ja, selvfølgelig.

@neitakk: jeg har rett når jeg skriver at spammail finner du ved å trykke på 'søppelpost', og/men at den samme mailen også er oppført i det filteret du benytter for den epost-adressa? Blir jo riktig det...

Egentlig forstår jeg ikke helt hvorfor du skal ha et eget filter pr mail, men det blir en annen sak.. :p

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

edit:

Jeg har valgt Opera som standard internett leser, men det skjedde noe rart. Iconet til Opera mangler  :( .

Noen ide om hvordan jeg kan fikse det? PS, høreklikker jeg på iconet kommer jeg bare inn på "egenskaper for internett".

operaicon.jpg

7184002[/snapback]

Har det samme problemet her. Noken som har ei løysing?

Lenke til kommentar

jeg bruker kun den tradisjonelle startmenyen til windows, da jeg liker den mye bedre.

Men bare for gøy satte jeg på den nye teite XP-løsningen, og hos meg dukket Opera opp som både standard nettleser og epost-klient. Med riktig ikon :)

Hvorfor det feiler hos dere aner jeg ikke, kanskje det hjelper å endre til "klassisk start-meny" -> [bruk/OK] -> "ny flashy&fanzzzy startmeny" -> [bruk/OK] ?

Lenke til kommentar
jeg har rett når jeg skriver at spammail finner du ved å trykke på 'søppelpost', og/men at den samme mailen også er oppført i det filteret du benytter for den epost-adressa? Blir jo riktig det...

Egentlig forstår jeg ikke helt hvorfor du skal ha et eget filter pr mail, men det blir en annen sak.. :p

7230803[/snapback]

Problemet mitt er at hvis kriteriene for mine egne filter møtes, vises kun søppelposten der, og ikke i søppelfilteret. Skjuler jeg visning av søppelpost i mine egne filter, vises ikke søppelposten som møter mine filterkriterier noe sted. Dermed mister jeg muligheten til å sjekke om reell e-post er tatt av søppelfilteret.

For å skille mellom administrasjon på musikksmaken, privat adresse og jobbadresse på kulturo, er det best for meg å ha et filter for hver adresse.

Lenke til kommentar

Det er så rart også, for jeg har en nyformatert PC med nyinstallert Opera. Tenkte å ta alt fra scratch, og disse tre filterene er det eneste jeg foreløpig har satt opp.

Finnes det forresten en måte å markere alt som lest (ikke automaisk, men når jeg selv vil)? Er lei av å markere alt som lest på hvert filter.

Lenke til kommentar

"ctrl+a" og "k"? eller noe i den duren.

Dette med spampost som ikke vises forstod jeg lite av, de har spam-ikon, men havner ikke i spam-mappa?

Har du endre noen regler på spam-filteret? Og hjelper det å "filtrere eksisterende meldinger" samt "lær av epost lagt til og fjernet fra filteret" på spam-filteret? (høyreklikk, egenskaper, regler)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...