jaco Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hei, trenger nytt lydkort i og med det integrete Realtek AC97 ikke takler det som kjøres av vstier. Testet asio4all men fungerer dårlig, kommer bare skrape lyder når jeg bruker mange vstier, feks 4stk til et lead riff. osv osv.. Bruker FLstudio 6 sequencer.. og korg vsti, vanguard og slike ting. Trenger lydkort til rundt 700 800 kr som klarer denne jobben fint. Maskin varen min ellers er grei, 4.0ghz dualcore.. 2gb ram osv.. burde klare det her bra.. Men er det slikat det lydkortet jeg har er såpass dårlig? Burde det taklet det? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) AC97 funker så dårlig fordi det ikke har innebygget lyd-prosessor, så CPU må prosessere lyden. Et hvilke som helst mid-range lydkort skulle klare det greit, i hvert fall på amatør-nivå. Endret 22. oktober 2006 av Tordenflesk Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 M-Audio Audiophile 2496 : http://procom.no/infoShop/isProductDisplay...p/details/22859 Lenke til kommentar
jaco Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Takker for raske tilbakemeldinger! Har jobbet med musikk i 5år, gamle maskinen min hadde bedre lydkort, men tok kvelden hehe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå