Gå til innhold

Skal bygge ny gaming datamaskin til rundt 18-25k.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med Oblivion på 16xAaniso Filtering og HDR + transparency AA så har du allerede knekt det skjermkortet, selv i den "lave" oppløsningen på 1440x900.

Men i de ikke helt nyeste/komplekse spillene, så klarer det skjermkortet mye høyere oppløsninger uten å hoste, ja. Men det er jo best å ha litt å gå på.

Lenke til kommentar

det viktigste er dog ikke nevnt enda, rammen du har valgt vil ikke passe sammen med hk/cpu, du trenger ddr2 ram for dette oppsettet. anbefaler pc6400 eller høyere

jeg ville også valgt en annen strømforskyning, apevia er samme som bzerk, aspire osv, middelmådig og ikke spesielt bra kvalitetsmessig sett. kjøp deg en mist 500 watter istede :thumbup:

resten ser veldig bra ut, bortsett fra at jeg personlig ville venta på et DX10 skjermkort som er bare noen få uker unna å bli lansert. eventuelt kjøpt et billigere kort nå og så oppgradert litt senere. 7600GT er et bra valg da, bra kort, billig og lett å få solgt igjen.

et par ting til, cpu kjøleren er bra, men for dyr, du kan spare 200kr og fremdeles få en like god eller kanskje bedre kjøler, anbefaler thermaltake big typhoon. (dog ikke på lager)

denne er bra: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320110 fåes også med blått lys

og skjermkortet er egentlig 2 kort som er kobla sammen, så den skjermkortkjøleren du har valgt vil ike være kopatibel pga plassen mellom korta, dessuten vil den kun kjøle det ene kortet. ergo bortkastede penger.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Kunne noen satt opp en bra gaming data for meg da? Som kan takle alle de nye spillene uten problemer. Uten kabinett, tastatur, mus, mustmatte, høytalere og headset. Budsjettet er på rundt 18-25k. Alle delene må være via komplett. (kjenner noen som eier et selskap som får deler fra samme plassen som komplett) ergo. Jeg får avslag. =P

Lenke til kommentar

Her har du ihvertfall et opsett. Er ikke sikker på om det skjermkortet er i toppklasse, men det får noen andre avgjøre, og om det er no vits med 4GB ram vet jeg ikke, jeg bare satt det opp.

OPSETTET

Edit: Lagt til CPU og Skjermkortkjøler.

Edit: Skifta skjermkort etter å ha lest noen tester, og det ser ut til at X1950XTX er det beste.

Edit: Lagt til tastatur++++ fra ditt opsett.

Edit: Kabinettet byttet ut med et Chieftec Giga Miditower Sort Der har du bedre plass og det blir billigre, kunne blitt morro å putte 4-5 HDD i det kabinettet du valgte :p

Endret av exin89
Lenke til kommentar
Sikkert. Har ikke så mye peiling jeg skjønner du =P. Ser resten bra ut?

7134445[/snapback]

Du bør få tak i en på 500-600W istedet. Helst rundt 600W, så har du litt ekstra å gå på. Ellers ser dette greit ut.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Kunne noe vært bedre? Eller blir ikke en gamer data stort bedre en dette atm?

7134502[/snapback]

du kan jo så klart få noe bedre, men det koster deretter også da. men innenfor budsjettet ditt er dette det beste nå for tiden.

Edit: du vil få bedre ytelse hvis du bytter ut disken din med en raptor på 10 000rpm istedet.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

jeg hadde valgt en mist 500 watter eller en blå hiper 580 type R psu istede for den du har valgt nå. F/S psuen er for dyr og for svak.

hiperen har blått lys og blå modulære kabler, meget pen og se og det er en virkelig god psu. eneste som er bedre i min mening er misten, men den er rein svart, og blir noe dyrere med kabler.

i den kassa der passer hiperen helt perfekt.

tastaturet er tøft å se på, men det er ikke noe bra å skrive på, tastene er for harde, og lyset funker dårlig i mørket. anbefaler deg å velge noe annet, logitec f.eks.

btw, kabinettet du har valgt kommer med en 400 watt psu. vet ikke om denne er noe bra, tentke bare jeg sku si i fra i tilfelle du ikke hadde merka det.

og som de sier her, skjermkortet er bra, men et ati x1950xtx er et bedre valg.

går du alikevel for GX2 kortet så kan du kutte ut skjermkortkjøleren, da den ikke vil passe. som nevnt tidligere ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...