Zlatzman Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Det har jeg ikke tatt med siden de har vært mye brukt før den moderne alder. Bensin, gass, strøm o.l. er vel de som er brukt mest. Biobrensler, tenker du på pellets og sånt nå? 7137108[/snapback] Ja. Har jo også etanol og metanol som man lett kan tappe på biler, mulig man kan lage dette uten "nye" energikilder. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Etanol kan man jo lage ved å destillere sprit? Så vidt meg bekjent er gjøres jo dette ved å simpelten koke sats, og dampen der blir etanol? Hvis det er sånn, er det jo fullt mulig man har jo fremdeles ved og tømmer. Vet ikke noe om metanol, så jeg skal ikke si noe om det. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Stemmer det. Jeg tenkte mer på industriell skala, men det burde vel funke greit det også. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Husk at det kreves energi for å drive kjemisk produksjon også da.. Men om det er lov å bruke solkraften industrielt bør vi jo klare oss en stund.. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Solkraft har man ikke. Strømmen forsvinner jo sier jeg Dvs, alle ting som lager strøm, og infrastrukturen til det forsvinner. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Solkraft har man ikke. Strømmen forsvinner jo sier jeg Dvs, alle ting som lager strøm, og infrastrukturen til det forsvinner. 7137277[/snapback] Da har man ikke etanol og metanol heller. Eller.. man kan ikke produsere nytt.. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Jooo? Sats er jo sukker, vann og gjær. Dette kan man jo destillere ved å varme destillasjonsapparatet med flamme (ved). Etanol i allefall. Små mengder, men det går ann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå