Gå til innhold

Hva hadde skjedd hvis all energi forsvant? Les 1.

Zappza

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg satt og funderte på dette i dusjen i stad.

Hva hadde skjedd hvis all vår energi hadde forsvunnet (Bensin, strøm, gass o.l.) helt plutselig nå?

Hvordan hadde samfunnet blitt? Hvordan hadde ting blitt organisert?

Åpner for diskusjon :)

Endret av Zappza
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anarki ville oppstått og folk ville begynt å drepe hverandre!

Kanskje med katana?! :ph34r:

Etter mange uker ville man fått en slags "ro". Der folk aksepterte det som hadde skjedd, og ville begynt å leve som for ca. 100 år siden... Slik som besteforeldrene/oldeforeldrene våre gjorde...!

Dessuten er overskriften litt missvisende... Det første jeg tenkte var at energi kan ikke forsvinne, den bare skifter form. Så prøv å formuler deg litt bedre...! :cool:

Endret av DonKristo
Lenke til kommentar

Om all energi vi kan oppbevare, og forbruke med egenskapt teknikk hadde forsvunnet:

-Totalt kaos (på jorden)

-Mange døde som følger av alt mulig (spesielt på sykehus kanskje)

Om all energi hadde forsvunnet (solenergien og gravitasjon også):

-Totalt kaos (i universet)

-Alt jordisk liv hadde dødd ut

-Resten er unødvendig å tenke på:p

Lenke til kommentar

Fært som dere skal til å kverulere her da!

Jeg synes ivhertfall at det trådstarter sier er at (selv om det ikke var helt klart formulert av ham) han mener elektrisitet/energiressursjer, og vi ikke lengere klarer å utnytte mer av energien her på jorda, ikke at energien forsvant.

Jeg tror nok jeg blir nødt til å stoppe å spille BF2142. :hmm:

Endret av andrull
Lenke til kommentar
All energi i universitet? Ingenting, alt ville vært i ro/holdt seg i samme fart om det ikke var noe kraft som dro dem ned som f.eks tyngdekraft.

7129903[/snapback]

Kverulant jævler :p

Spesifiserte det jo i innlegget mitt :)

Jeg bare lurer på hvorfor du sitter i dusjen, for meg høres det ganske unormalt ut.

Og om all energi hadde forsvunnet tror jeg det hadde blitt ganske så kjedelig. Tenker du på solen også? I så fall hadde hvertfall jeg dødd.

7130946[/snapback]

Står i dusjen, skrev bare feil der også ^^

Er bare energi som strøm, fossilt brensel o.l. det er snakk om.

Lenke til kommentar
Hvis all energi forsvant hadde det ikke vært liv på jorden. Uten energi intet liv.

7132188[/snapback]

Hadde tenkt å svare det samme, men hvis du leser litt nøye så ser det ut til at han egentlig mener energi-ressurser(strøm, olje, osv...) og kke alle energi.

Uten energi blir det vel omtrent intet for man kan jo si at materie er en form for energi. Og hvis ikke: så hadde bare alt stått helt helt helt i ro på alle måter uten energi.

Lenke til kommentar

jeg hadde mistet jobben :p

(han mener energi, som i strøm, bensin, ikke f.eks varmeenergi og sol-energi)

men det hadde blitt kaos ja, mange drept, mange som dør "naturlig" som følger av strøm...

mange ran/innbrudd, som følger av at all komunikasjon er nede.

Vi hadde blitt satt mange hundre år tilbake på noen få dager...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541
Hei!

Jeg satt og funderte på dette i dusjen i stad.

Hva hadde skjedd hvis all vår energi hadde forsvunnet (Bensin, strøm, gass o.l.) helt plutselig nå?

Hvordan hadde samfunnet blitt? Hvordan hadde ting blitt organisert?

Åpner for diskusjon :)

7129864[/snapback]

Jeeeziz :no: når jeg er i dusjen så napper jeg bare løken :ph34r:

Men mer tilbake til ditt egentlige spørsmål hvis all energi kilder hadde forvunnet, så antar jeg at solen også er borte, da ligger vi tynt an .P

Endret av Slettet+5432143541
Lenke til kommentar
Vi hadde ihvertfall fått sinsykt mye boss som ingen trenger. Regner også med at prisene på skjerkort, prosessorer o.l. ville falt betraktelig.

7133628[/snapback]

:w00t:

Sikkert noen studenter innen kommunikasjonsteknologi og interaktivt design som hadde angret på at de ikke ble skomaker..

Og værst av alt så måtte vi gått ut i regnværet for å diskutere i stedet for å sitte på diskusjon.no..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...