Zappza Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Hei! Jeg satt og funderte på dette i dusjen i stad. Hva hadde skjedd hvis all vår energi hadde forsvunnet (Bensin, strøm, gass o.l.) helt plutselig nå? Hvordan hadde samfunnet blitt? Hvordan hadde ting blitt organisert? Åpner for diskusjon Endret 23. oktober 2006 av Zappza Lenke til kommentar
DonKristo Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Anarki ville oppstått og folk ville begynt å drepe hverandre! Kanskje med katana?! Etter mange uker ville man fått en slags "ro". Der folk aksepterte det som hadde skjedd, og ville begynt å leve som for ca. 100 år siden... Slik som besteforeldrene/oldeforeldrene våre gjorde...! Dessuten er overskriften litt missvisende... Det første jeg tenkte var at energi kan ikke forsvinne, den bare skifter form. Så prøv å formuler deg litt bedre...! Endret 22. oktober 2006 av DonKristo Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 All energi i universitet? Ingenting, alt ville vært i ro/holdt seg i samme fart om det ikke var noe kraft som dro dem ned som f.eks tyngdekraft. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Om all energi vi kan oppbevare, og forbruke med egenskapt teknikk hadde forsvunnet: -Totalt kaos (på jorden) -Mange døde som følger av alt mulig (spesielt på sykehus kanskje) Om all energi hadde forsvunnet (solenergien og gravitasjon også): -Totalt kaos (i universet) -Alt jordisk liv hadde dødd ut -Resten er unødvendig å tenke på Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Absolutt ingenting ville vel skjedd. Alle ville dødd momentant, det ville blitt helt mørkt og verden ville vært over. Fint at energi aldri forsvinner. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Fært som dere skal til å kverulere her da! Jeg synes ivhertfall at det trådstarter sier er at (selv om det ikke var helt klart formulert av ham) han mener elektrisitet/energiressursjer, og vi ikke lengere klarer å utnytte mer av energien her på jorda, ikke at energien forsvant. Jeg tror nok jeg blir nødt til å stoppe å spille BF2142. Endret 23. oktober 2006 av andrull Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Jeg bare lurer på hvorfor du sitter i dusjen, for meg høres det ganske unormalt ut. Og om all energi hadde forsvunnet tror jeg det hadde blitt ganske så kjedelig. Tenker du på solen også? I så fall hadde hvertfall jeg dødd. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 All energi i universitet? Ingenting, alt ville vært i ro/holdt seg i samme fart om det ikke var noe kraft som dro dem ned som f.eks tyngdekraft. 7129903[/snapback] Kverulant jævler Spesifiserte det jo i innlegget mitt Jeg bare lurer på hvorfor du sitter i dusjen, for meg høres det ganske unormalt ut. Og om all energi hadde forsvunnet tror jeg det hadde blitt ganske så kjedelig. Tenker du på solen også? I så fall hadde hvertfall jeg dødd. 7130946[/snapback] Står i dusjen, skrev bare feil der også ^^ Er bare energi som strøm, fossilt brensel o.l. det er snakk om. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hvis all energi forsvant hadde det ikke vært liv på jorden. Uten energi intet liv. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hvis all energi forsvant hadde det ikke vært liv på jorden. Uten energi intet liv. 7132188[/snapback] Hadde tenkt å svare det samme, men hvis du leser litt nøye så ser det ut til at han egentlig mener energi-ressurser(strøm, olje, osv...) og kke alle energi. Uten energi blir det vel omtrent intet for man kan jo si at materie er en form for energi. Og hvis ikke: så hadde bare alt stått helt helt helt i ro på alle måter uten energi. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 jeg hadde mistet jobben (han mener energi, som i strøm, bensin, ikke f.eks varmeenergi og sol-energi) men det hadde blitt kaos ja, mange drept, mange som dør "naturlig" som følger av strøm... mange ran/innbrudd, som følger av at all komunikasjon er nede. Vi hadde blitt satt mange hundre år tilbake på noen få dager... Lenke til kommentar
DonKristo Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Les første tråd............! Or else! I will hunt you down and use my special tricks on you! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Hei! Jeg satt og funderte på dette i dusjen i stad. Hva hadde skjedd hvis all vår energi hadde forsvunnet (Bensin, strøm, gass o.l.) helt plutselig nå? Hvordan hadde samfunnet blitt? Hvordan hadde ting blitt organisert? Åpner for diskusjon 7129864[/snapback] Jeeeziz når jeg er i dusjen så napper jeg bare løken Men mer tilbake til ditt egentlige spørsmål hvis all energi kilder hadde forvunnet, så antar jeg at solen også er borte, da ligger vi tynt an .P Endret 23. oktober 2006 av Slettet+5432143541 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Da måtte vi vel heller funnet alternative energi-kilder da. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Jævlig opptatte oppfinnere. Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Vi hadde ihvertfall fått sinsykt mye boss som ingen trenger. Regner også med at prisene på skjerkort, prosessorer o.l. ville falt betraktelig. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Vi hadde ihvertfall fått sinsykt mye boss som ingen trenger. Regner også med at prisene på skjerkort, prosessorer o.l. ville falt betraktelig. 7133628[/snapback] Sikkert noen studenter innen kommunikasjonsteknologi og interaktivt design som hadde angret på at de ikke ble skomaker.. Og værst av alt så måtte vi gått ut i regnværet for å diskutere i stedet for å sitte på diskusjon.no.. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Ser at det er mange som misforstår hva jeg mener, men jeg vet ikke om noe annet ord enn energi som beskriver strøm og fossile brensler som fellesnevner Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Ser at det er mange som misforstår hva jeg mener, men jeg vet ikke om noe annet ord enn energi som beskriver strøm og fossile brensler som fellesnevner 7136442[/snapback] Hva med brenning av trær og ikke-fossile brensler? Biobrensler f.eks. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Det har jeg ikke tatt med siden de har vært mye brukt før den moderne alder. Bensin, gass, strøm o.l. er vel de som er brukt mest. Biobrensler, tenker du på pellets og sånt nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå