2die4 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Da er det vel ikke særlig trygt å sette pc'en i ventemodus? Kan vel ikke regne med at viftene starter opp etter hvert heller... Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Satt pc'en i ventemodus i en 15 min tid. Sjekket temperaturen på cpu og hd og de holdt samme temp som før jeg satt pc'en ventemodus Hvordan kan det ha seg når ikke en vifte gikk rundt? Så pc'en står ikke på og blir varm i ventemodus..? Endret 22. oktober 2006 av 2die4 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Når du setter PC (eller noe annet utstyr) i standby så er noe av poenget å spare strøm. CPU blir slått av, og dermed utvikles det ikke varme. Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Når du setter PC (eller noe annet utstyr) i standby så er noe av poenget å spare strøm. CPU blir slått av, og dermed utvikles det ikke varme. 7130847[/snapback] Aha. Men hva med grafikkort og andre komponenter? Men på de andre pc'ene jeg har satt i ventemodus så har noen vifter gått rundt. Men i min pc så går ingen vifte rundt i ventemodus. Men det du sier er altså at det ikke trengs vifter i ventemodus? Endret 23. oktober 2006 av 2die4 Lenke til kommentar
sparks Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 ser ikke for meg at grafikkortet jobber så mye når det ikke er noe bilde å vise på skjermen. Noe annet trenger ikke spesielt mye kjøling. Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 hvis det ikke skrus av så vil det ihvertfall klokkes kraftig ned! hvis du tenker på dvale modus så vil dette være at informasjonen i ram'en blir "brent" til harddiskene, og trenger bare å "settes tilbake" i ram når du gjenopptar Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 ventemodus lar alt ligge i minnet slik at det kjem att med en gang du startar opp atte. dette betyr at det må vere spenning på nødvendige komponentar for å holde data i minnet, minnebrikker og delar av hovedkortet. resten (harddiskar, cpu pci-kort osv) skal i teorien vere av men det er ingen arbeid i dei komponentane som står på og derfor veldig lite varmeutvikling. en cpu med 1% last kan og klare seg uten kjøling veldig lenge Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Ok. Jeg har alltid trodd at det har vært noe galt og aldri brukt ventemodus grunnet at ingen vifte går rundt. Nå har det altså blitt oppklart at jeg kan bruke ventemodus uten å skade noen komponenter selv uten vifter gående. Takk. Endret 24. oktober 2006 av 2die4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå