Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen vifter går rundt i ventemodus!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satt pc'en i ventemodus i en 15 min tid. Sjekket temperaturen på cpu og hd og de holdt samme temp som før jeg satt pc'en ventemodus :dontgetit: Hvordan kan det ha seg når ikke en vifte gikk rundt? Så pc'en står ikke på og blir varm i ventemodus..?

Endret av 2die4
Lenke til kommentar
Når du setter PC (eller noe annet utstyr) i standby så er noe av poenget å spare strøm. CPU blir slått av, og dermed utvikles det ikke varme.

7130847[/snapback]

Aha. Men hva med grafikkort og andre komponenter?

Men på de andre pc'ene jeg har satt i ventemodus så har noen vifter gått rundt. Men i min pc så går ingen vifte rundt i ventemodus. Men det du sier er altså at det ikke trengs vifter i ventemodus?

Endret av 2die4
Lenke til kommentar

ventemodus lar alt ligge i minnet slik at det kjem att med en gang du startar opp atte. dette betyr at det må vere spenning på nødvendige komponentar for å holde data i minnet, minnebrikker og delar av hovedkortet. resten (harddiskar, cpu pci-kort osv) skal i teorien vere av

men det er ingen arbeid i dei komponentane som står på og derfor veldig lite varmeutvikling. en cpu med 1% last kan og klare seg uten kjøling veldig lenge

Lenke til kommentar

Ok. Jeg har alltid trodd at det har vært noe galt og aldri brukt ventemodus grunnet at ingen vifte går rundt. Nå har det altså blitt oppklart at jeg kan bruke ventemodus uten å skade noen komponenter selv uten vifter gående. Takk.

Endret av 2die4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...