Delvis Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Blir ofte logget ut av sider uten å ha gjort selv i det siste, vet ikke om det har noe med den nye versjonen? Begynte å skje etter det. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Blir ofte logget ut av sider uten å ha gjort selv i det siste, vet ikke om det har noe med den nye versjonen? Begynte å skje etter det. Prøv å hviteliste cookies: Tools -> Options -> Privacy -> Exceptions Kan være nødvendig, under History, å endre "Firefox will:" fra hva det enn står, til "Use custom settings for history". 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 jeg har lagt merk til noe rart med firefox . Når jeg ser på en artikkel på nettutgaven av lokalavisen så er det et programtillegg som er avslått og man må kan behandle programopplegget . Da får jeg opp mappen for programutvidelser der man kan kontrollere utvidelsene her er altså problemet at programtilegget må slåes på får å kjøres mens alternativene er - ikke aktivere - spørre for å aktivere Nå vet jeg heller ikke hva dette tillegget er for noe Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Nå nekter flash player å funger på nrk sine sider . selv om jeg har installerer det og installert det + tillegget til firefox etter forespørsel når jeg kom til "riktig" nettside så finner ikke nettsidene til NRK flashplayer . annet flash innhold ser ut til virke altobox child som bruker silverlight har også problemer med at bildet stopper helt . det enste som får den til å virke virker å være at jeg hele tiden må bevege på musen Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Har vært mye problemer på NRK nett tv i det siste. Og av og til kommer det opp en melding "Vi har problemer med avspiller" Men det fungerer sånn generelt så jeg har ikke trodd det har med firefox å gjøre. Sånt er noe innstallert hos meg da. Vet ikke jeg altså.. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 (endret) Det som er så merkelig er at tingen fungert for neo generasjoner siden.mens det stadig er blir flere problemer med FF . chrome her ikke problemer når jeg bruker den der FF svikter. Bruker ikke begge disse nettleserne samme "motor" ? jeg lest lit på tipsene hos NRK . Når de gjelder flash player og firefox så anbefales det at man har slått på java scrit for få optimal ytelse Mozilla Firefox på PC1. Gå til verktøy og så innstillinger/options2. Klikk på Innhold-fanen/content tab3. Sør for at Tillat JavaScript/enable JavaScript er slått på problemet er at jeg ikke finner det valget i firefox Det anbefales at man velger en egen utgave for firefox . Der er jo problemet at det slet ikke virker som det er noe egen utgave For meg ser det ut som det bare er tøv at det finnes en egen utgave for firefox og andre nettlesere , med unntak av Internett explorerre Endret 6. november 2013 av den andre elgen Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Det som er så merkelig er at tingen fungert for neo generasjoner siden.mens det stadig er blir flere problemer med FF . chrome her ikke problemer når jeg bruker den der FF svikter. Bruker ikke begge disse nettleserne samme "motor" ? jeg lest lit på tipsene hos NRK . Når de gjelder flash player og firefox så anbefales det at man har slått på java scrit for få optimal ytelse Mozilla Firefox på PC1. Gå til verktøy og så innstillinger/options 2. Klikk på Innhold-fanen/content tab 3. Sør for at Tillat JavaScript/enable JavaScript er slått på problemet er at jeg ikke finner det valget i firefox Det anbefales at man velger en egen utgave for firefox . Der er jo problemet at det slet ikke virker som det er noe egen utgave For meg ser det ut som det bare er tøv at det finnes en egen utgave for firefox og andre nettlesere , med unntak av Internett explorerre Jeg finner ikke noe script-innstilling i Firefox heller. Generelt fungerer jo internett knapt hvis du har java script permanent slått av, så det ville du ha merket på andre sider også. NRK TV funker fint hos meg i Firefox, men har kanskje ikke brukt det på den siste versjonen. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Mye mas på alle slags nettsider om cookies i det siste. Sånn melding som dette. Er det noe med innstillingene som gjør at jeg får de hele tiden, som jeg bør endre? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Det er blitt lovpålagt å informere om at man bruker cookies. Så med mindre du er bestemors kakebakeri eller en annen form for statisk html-side så må man ha den lille meldingen. Det ironiske i det hele er at de garantert bruker cookies for å huske om du har klikket bort pop-upen ^^ Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Noen som bruker passord lagringen i Firefox? Byttet passord på yahoo i dag, men ikke talom den vil huske det nye passordet. Når jeg vipper fram brukernavnet legger det gamle seg inn som før. Men det kommer ikke opp sånn oppgrader box når det nye brukes. Er det ikke mulig å gå inn i og redigere de lagrede manuelt? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 (endret) Nye Firefox er markant raskere. Vet ikke om det er helt opp på Chrome nivå, har ikke brukt den på en stund.Men forandringene i verktøylinjen ble litt rot. Borte er enkelklikk knappen for bokmerkesidestolpe. Nå må du klikke to ganger på den nye der.Og borte er fram - tilbake pileknappene som jeg bruker av og til. Går det an å få de to tilbake på noen måte?Sånn så det ut før: Endret 10. mai 2014 av Delvis Lenke til kommentar
johome Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Bokmerkestolpe : Ctrl + B Side fremover : Shift + skroll oppover Side tilbake : Shift + skroll nedover Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Bokmerkestolpe : Ctrl + B Side fremover : Shift + skroll oppover Side tilbake : Shift + skroll nedover Ja er helt klar over det. Poenget med de knappene er at det var mye enklere (syns hvertfall jeg) å bare ta et klikk med musa på dem. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Har problemer med å logge meg inn med Disquis og kommentering av youtube-videoer etter den siste oppdateringen. Og hvis jeg skal legge til bokmerke må jeg gjøre det innenfor "bokmerker" siden Mozilla i sin vishet har fjernet hurtigkommandoen Ctrl+d fra versjon 29.0. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Det på youTube er google som vil gjøre endringer med kontoene dine. Må logge på nytt og gjøre et par valg. Disquis fungerer somvanlig hos meg hvertfall. Til bokmerker andbefaler jeg laste ned utvidelsen "toolbar button 1.0". Da kan du ved tilpass legge til feks den du ser som nr 3 fra venstre på bildet ovenfor. Da får du legge til med et klikk på den. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Det på youTube er google som vil gjøre endringer med kontoene dine. Må logge på nytt og gjøre et par valg. Disquis fungerer somvanlig hos meg hvertfall. Til bokmerker andbefaler jeg laste ned utvidelsen "toolbar button 1.0". Da kan du ved tilpass legge til feks den du ser som nr 3 fra venstre på bildet ovenfor. Da får du legge til med et klikk på den. Mente dithen at hurtigkommandoen Ctrl+D ikke fungerer i versjon 29. Har bestandig brukt det før. I tilfellene Youtube og Disquis kommer det opp et innloggingsvindu som forsvinner like fort som det dukker opp (google+ for førstnevnte) og selv om at jeg er innlogget med googlekontoen min, har jeg ikke mulighet til å kommentere på videoer. Dukker bare opp google+-vindu. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Ok. Spørs om de innloggingsgreiene har med firefox å gjøre, for det er ikke problem hos meg med 29. Vet ikke hva andre opplever?Nei den Ctrl+D funeker ikke her heller, så det stemmer visst. Men syns jo det er rart at noen fortrekker bruke taster, når man kan bruke bare et museklikk. men det er vel bare en smaksak Lenke til kommentar
johome Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Det at Ctrl + D ikke funker , ser ut til å være en bug som rammer den Norske versjonen av FF29 Du kan jo evt. bruke den Engelske versjonen. _____ Men syns jo det er rart at noen fortrekker bruke taster, når man kan bruke bare et museklikk.men det er vel bare en smaksak Jeg brukte også museklikk tidligere. Etter at jeg begynte å bruke tastatursnaveier , kuttet jeg det stort sett helt ut. Jeg synes at det går mye raskere å bruke tastatursnarveier. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 (endret) Viser seg at problemene med Disquis og Youtube er på både FF og Crome, men ikke IE så er usikker på hva det kommer av. Hjelp ønskes selvsagt! Fant ut av problemet. Hadde vist PrivDog innstalert. Fulgte med Comodo Firewall. Samtidlig som at jeg la til tredjeparts-cockies som godkjent. Løste seg da. Endret 12. mai 2014 av secondarykid Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Har noen prøvd DownThemAll!? Har dere gode erfaringer med den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå