Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Firefox tråden (Spørsmål, råd, nyheter o.l.)

Gaston

Anbefalte innlegg

Det er en ting som er lit merkelig

hvis ikke firefox blir oppdatert så kare den ikke å vise nettsiden korrekt.

hvorfor skjer dette også med "gamle" nettsider ?

Er de også oppdatert til nyere standart ?

Har også lagt merke til noe sånt i det senere. En må oppdatere fanene manuelt for å oppdatert sånne flashgreier og sånt.

Feks på Hegnar no. for å se siste på børsgrafen i midten der, må jeg klikke "oppdater fane". Måtte ikke det før.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hvor mange av dere får til å spille av radiosendingen her

Hos meg funger det over hode ikke , og jeg vet ikke helt hva som er galt

Det er sikker noe som blokkere men jeg har ikke funnet ut hvordan jeg skal få til å 0-stille adblocker eller rensket opp i det det

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har akkurat installert xp pro på nytt på en gammel amd-pc. Den burde være helt ren som følge av dette. Jeg har og installert Firefox og lite annet. Jeg har lagt til Adobe flash player til Firefox. Jeg kan se videoer så den ser ut til å være korrekt installert. Men et litt (mye) irriterende moment er at HVER gang jeg åpner Firefox så åpner den med TO faner, den normale startsiden OG nedlastingssiden for Adobe flash player som ber meg om å installere flash player, akkurat som om jeg ikke hadde den installert. Jeg finner ikke ut av dette. Noen som har vært borti det samme eller har forslag til hva som kan være galt?

Lenke til kommentar

Hvor mange av dere sliter lit med å få spilt av video på NRK sine nettsider ?

NRK bruker flashplayer og de oppfører seg slett ikke normalt .

Det kan fungere bra mange ganger , men så opplever jeg fra tid til annen at avspillingen bare stopper helt opp og av videokvaliteten blir dårlig. derimot så forsetter lyden som normalt

Da må jeg bevege på musen hele tiden for at ikke avspillingen ( av bildene) skal stoppe.

hvorfor skjer dette ?

Er flashplayer og firefox inkompatible med hverandre ?

Lenke til kommentar

Hvor mange av dere sliter lit med å få spilt av video på NRK sine nettsider ?

NRK bruker flashplayer og de oppfører seg slett ikke normalt .

Det kan fungere bra mange ganger , men så opplever jeg fra tid til annen at avspillingen bare stopper helt opp og av videokvaliteten blir dårlig. derimot så forsetter lyden som normalt

Da må jeg bevege på musen hele tiden for at ikke avspillingen ( av bildene) skal stoppe.

hvorfor skjer dette ?

Er flashplayer og firefox inkompatible med hverandre ?

Vet ikke om det der Silverlight har noe å si oppi det der. Har hvertfall den Silverlight plug-in ser jeg. Det var noe med det før.

Kan jo sjekke noe av det som står her også:

Lenke til kommentar

jeg menr nå at jeg har siste utgave.

silverlight er jeg avhengig av for få bruke ander deler av intetnett

edit :

etter å ha installert den anbefalte utgaven så virker det ikke som det er noe stor endring

jeg slipper at videoen stopper opp i normalvisning men ved fullskjermmodus er det det samme tullet

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dert nok det at firefox er den nettleseren som fungerer best på generelt grunnlag .

for min del brukte jeg IE lenge og var fornøyd med den

Nå husker jeg ikke helt hvorfor jeg gikk over til FF .

Det har uansett funger bra , men i det siste ( siste måned eller noe slikt ) har enkelte ting ikke funger slik man forventet som f.eks flash player slik at man var nødt til å ta i bruke en annen nettlserer

IE funger overhode ikke hos meg

( jeg får frem nettsider men den slutter å virke etter en stund )

Hvorfor kan man ikke klare seg med en eneste nedsettelser ?

Lenke til kommentar

Da jeg hadde Windows 7 begynte Firefox å henge hver gang jeg gikk inn på en artikkel i en nettavis. Jeg sjekket litt rundt, og det viste seg at en del FF-brukere hadde akkurat dette problemet med flash. Men jeg brukte AdBlock, slik at alle flash-annonsene på nettavisene ble blokkert. Og i tillegg hadde jeg ikke problemer på Youtube.

Jeg mistenker at Disqus var problemet, men uansett da jeg fikk Windows 8, så forsvant hele problemet.

Jeg brukte Chrome en liten stund, og da fikk jeg noe dritt på maskinen på Tumblr. Usikker om det skjedde fordi jeg brukte Chrome eller om det også ville skjedd med Firefox, men nå har jeg NoScript i Firefox, og tillater kun script på sider jeg stoler på og som er viktige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...