Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Firefox tråden (Spørsmål, råd, nyheter o.l.)

Gaston

Anbefalte innlegg

forsøk med siste utgave av FF først ,

Så slå av så mange tillegg og utvidelser du kan , eventuelt oppgradere dem

så kan det hende at du må bruke en annen java utgave , selv om det er lite sannsynlig

Det har jeg faktisk gjort men uten at noe endrer seg til det bedre. Jeg mistenker at det må være noe med java ja. Så hva mener du med en annen utgave, eller mener du versjon?

det hender jeg får sånn også, da må jeg slå av en add jeg bruker, NoScript

Det er også en del sider som ikke fungerer skikkelig i firefox eller chrome også.

Før dette skjedde så virket FF normalt for alle sider, jeg får forsøke å slå av NoScript og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsøkte å slå av Java, men det hjalp ikke. NoScript har jeg ikke så vidt jeg kan se.

Er det ikke et sted man kan sette tilbake til default innstillinger igjen?

Update: Jeg fant det ut, feilen var at jeg hadde valgt "Forstørr bare tekst" under menyvalget "Vis". Straks jeg slo av dette valget var alt normalt igjen.

Takk for hjelpen alle!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har hatt problemer med at Flash (mest på Youtube) har hengt seg opp i Firefox i det siste. Det fører til enten at klippet på Youtube henger seg, eller at hele programmet henger seg. Jeg har Windows 7 64-bit. Ingen andre som har opplevd det?

Jeg har opplevd at flash har hengt seg opp med jevne mellomrom siden 1998.

• Liker 3
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Er det noen som husker hvordan man får aktivert ordlisten ?

Nå har jeg instalert en ordliste men det er ser ikke ut som om den er aktivert

Jeg ønsker altså å ha en and-on som korigerer det jeg skriver

Ordlisten forsvant etter at jeg tilbakestile firefox

opdata .

nå har jeg prøvd flere ordlister men det hjelper ikke

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Er det noen som vet om en plugin som gjør følgende:

- Tillater å skrive notiser for kodeord (brukernavn) i tekst.

- Når man holder musepekeren over kodeordene (brukernavn) så dukker opp notisene man skrev.

For eksempel: Høyreklikk på brukernavnet Simen1, skriv inn "kan en del om foto" og lagre. Neste gang man kommer over brukernavnet Simen1 kan man la musepekeren hvile over brukernavnet så dukker det opp en infoboks med teksten "kan en del om foto".

Det hadde vært veldig kjekt for å huske hvem som kan hva osv.

Lenke til kommentar

jeg skulle sende en forespørsel på denne nettsiden .

jeg klikke selvfølgelig på e-post adressen som står under kontakt info ( nederst på siden) .

Da man fikk frem dialogen for å skrive nye e-post var ikke hel adressen kommet med

Den delen som er tilknyttet til @ kom ikke med . Derimot så kom .NO med

Altså den delen mellom krøllalfa og punktum ble ikke tatt med

Det samme skjer om jeg velger å kopiere e-postadresse fra hurtigmenyen som kommer opp

Bruker Firefox 21 og Thunderbird 17.0.7.

Lenke til kommentar

Hvis du ser nede til venstre i Firefox mens du holder musepekeren over epostadressen, ser du at nettstedet har skrevet feil epostadresse i mailto-tag'en. Du velger sikkert "Kopier epostadresse" og kopierer derfor den feilaktige epostadressen som er i mailto-tag'en. Velg bare "kopier" eller Ctrl+C i stedet.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fikk en lite artig bug i firefox da jeg startet opp i dag tidlig. Kort sagt, så har jeg satt opp firefox til å huske alle åpne faner fra forrige gang jeg hadde firefox åpen. I dag da jeg åpnet firefox, så fikk jeg bare "gjennopprett"-viduet og alle fanene var blanke. Hvis jeg venter ca. 30 sek, så åpner firefox et nytt vindu automatisk, men da med alle fanene slik de skal være. Til gjengjeld så henger da firefox seg opp, og jeg må tvinge lukking av vinduene. Spørsmål:

1. Er det noen her som har kjennskap til dette problemet?
  2. Noen som vet hvordan jeg kan hente ut alle URL'ene, slik at jeg ikke mister alt?

- xm8

Endret av xm8
Lenke til kommentar

Nå er det et ganske kjent faktum at Firefox kan finne på stoppe helt opp i tid og utide hvis man har mange faner oppe på samme tid.

Så hvis det er mulig så vil jeg unngå å ha for mange åpne på samme tid

Når det gjelder å huske sider du har besøkt så er det nok å baser det på historikken som man finner under historikk menyen

Men man kan jo også bruke bokmerker på steder man vil besøke ofte

--------------------------

Det er en ting som er lit merkelig

hvis ikke firefox blir oppdatert så kare den ikke å vise nettsiden korrekt.

hvorfor skjer dette også med "gamle" nettsider ?

Er de også oppdatert til nyere standart ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...