Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Firefox tråden (Spørsmål, råd, nyheter o.l.)

Gaston

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du høyreklikker vertøylinjen og velger tilpass. Deretter drar du "ny fane" dit du vil ha den.

Nesten.. Der var ikke det valget "ny fane" blant det som sto der, men når jeg klikket "gjenopprett standard"

kom den tilbake. Så du ledet meg hvertfall i riktig retning :thumbup:

Lenke til kommentar

Noen som opplever at siste versjon av FF "tar pause " fra tid til annen ?.

For noen få dager siden ,uten at jeg hadde så mange faner opp samtidig ( jeg hadde fler oppe ved en senere anledning uten problemer ) så låste hele firefox seg i et par minutter ( det virker slik) før man kunne bruke det igjen

Da virker det som om programmet forsøkte å opdatere alle sidene på en gang.

Det var da ikke snakk om mere en rundt 10 faner

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hva med når en åpner ny fane (Ctrl + T)....så ser jeg bare ruter der det sikkert skal være en oversikt over sist besøkte sider osv..

Hvorfor ser jeg ikke dem? Har bytta tema på utseende, hjalp ikkeno..

http://www.diskusjon...60285_thumb.jpg

Antagelig fordi du kjører i privat modus, MonaH. Firefox trenger å ha "historie" aktivert for å kunne utnytte denne funksjonen. Jeg selv kjører konsekvent i privat modus, og får heller ikke dette til å virke. Ikke noe stort savn.

Redigert: Æh, nå ser jeg jo at du faktisk får opp navnene på de sidene du har besøkt, så da er det ikke privat modus som er problemet. Du mangler bare selve bildene av forsidene. Der kan jeg ikke hjelpe deg.

Endelig fant jeg ut årsaken. :w00t:

about:config

Søkte så etter "browser.cache.disk.enable"

Måtte forandre fra false, til true

post-57581-0-32127200-1343269337_thumb.jpg

Endret av MonaH
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har ofte problemer med java på Firefox, ikke bare i dag. Fikk forresten en melding på skjermen akkurat nå, der Firefox anbefaler at jeg slår av java platform og restarter Firefox, pga Java Platform er ustabil. Muligens også det som er årsaken til at jeg noen ganger får gråskjerm, og må reboote hele pc'en.

Lenke til kommentar

Fikk det i orden også etter en del plynder. Men det ser ut til å være i "utvidelser/programtillegg" det oppstår kluss med slikt. Det ser ut som at noe må deaktiveres for at annet skal virke, for det var forskellige java greier som lå inne der. Så det hjalp ikke bare oppdatere, en (eller muligens flere) annen java-utvidelse som hadde lagt seg inn der måtte fjernes først, og så oppdatere nok en gang så kom det.

Var noe av det samme med WMP plugin jeg aldri fikk til å virke tidligere (nett tv osv( selv om silverlight var et alternativ)). Det viste seg at det var en VLC plug in som hadde lagt seg inn der. Når den ble slått av, virket alt som før igjen.

post-12139-0-13871400-1345331218_thumb.jpg

Lenke til kommentar

nå er det ikke jeg men min søster som opplever en del tull med enkeltbanken når JAva ikke bli godtatt

problemet er hun blir bed om å taste inn en ekstra firesifret kode i stedet for det personlige passordet.

hun påstår at denne koden har hun ikke fått

så her er saken slik at hvis ikke man får java til fungere så kommer hun seg ikke inn i nettbanken

nå har jeg selv ikke oplev noen store problemer med dette , men de kommer sikkert av jeg har oppdatert etter hver som det kom nye versjoner

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

4-sifret kode? Ikke hørt om..

DNB??

Ser på facebook mange har problemer, de blir bedt om å slette nettleserens informasjonskapsler samt sjekke at en kun har siste Javaversjon installert.

https://www.facebook.com/dnb

Testet med en annen nettleser?

Den koden heter personlig kode

og igjen er det rene tøvet å hevde at java versjon 7 virker med alle nettlesere.

Så lenge versjon 6 viker hos meg så akter jeg å beholde den.

hvis man har problemer så anbefaler jeg faktisk å bruke den i stedet for versjon 7

Lenke til kommentar

Jeg har fått et problem i Firefox som jeg ikke har hatt tidligere. Det opptrer ved at teksten legger seg lagvis på hverandre og på bilder, se klippet under her:

post-53451-0-48355400-1347960366_thumb.jpg

Dette opptrer ikke på alle sider, men kommer foreks i nettbanken, noe som gjør at jeg nå må bruke en annen nettleser der.

Noen som har forslag til hvordan jeg løser dette?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

det hender jeg får sånn også, da må jeg slå av en add jeg bruker, NoScript

Det er også en del sider som ikke fungerer skikkelig i firefox eller chrome også.

Canal digital skal jo igang med nye kanalvalg osv, og jeg får ikke opp alle kanaler jeg kan velge med ff eller chrome.

Så til den prosessen må jeg bruke IE..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...