Gå til innhold

Firefox tråden (Spørsmål, råd, nyheter o.l.)

Gaston

Anbefalte innlegg

Kan ikke hjelpe deg med det.

Hvis du er litt dreven med about:config , kan du kanskje hjelpe meg.

Jeg prøver å slå av addons compatibility check via about.config

Har klart det tidligere , men ikke nå lengre.

Jeg gjør dette :

2navitt.png

Neste gang jeg starter Firefox , har den skiftet verdi ....slik at utvidelser som jeg bruker , ikke lengre virker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tuklet endel i about:config i både Firefox og Opera, men slikt som det der kan godt være pga. noe helt annet enn innstillingene i about:config. Kjør failsafe og prøv reinstallering om du har muligheten :) Husk å ta backup av brukerdata og prøve uten de først.

Lenke til kommentar

Jeg leser en del forskjellige forum, og ofte er det forum med mye bilder. Disse bildene vises ofte som miniatyrbilder og man må trykke på hvert enkelt bilde for å se de i full størrelse. Det er jo noe tungvint hvis det er snakk om mange bilder.

Finnes det en plugin som kan vise disse miniatyrbildene i full størrelse som en lysbildefremvisning eller noe? Blir vel nesten som "lightbox".

Edit; Bruker Firefox 5

Endret av awesnes
Lenke til kommentar

Om du kan skrive javascript så kan du jo f. eks finne ut hvordan mønsteret til thumbnail-IDen er og hvordan den er lenket til fullsize. Tviler litt på at det finnes en addon for noe slikt for generell bruk. Derimot om det er enkelte tråder du kun er ute etter bildene fra så er det jo fullt mulig å bare søke etter bilder med et bestemt mønster i URIen eller evt. en class/id og printe alt ut igjen via f. eks en imageviewer. Men høres ut som mer jobb enn å bare klikke på bildene :p

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har et problem med Firefox som jeg har hatt i noen uker nå. Det var det samme før forrige oppgradering;

På forskjellige nettsider bruker jeg PgDn og PgUp for å scrolle opp og ned, men når jeg bruker de tastene nå navigerer Firefox frem og tilbake i sidene, dvs de har funksjonen "Frem" og "Tilbake".

Klarer ikke å finne ut av dette, og det blir ikke løst med F7 (tekstvelger).

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har et problem med Firefox som jeg har hatt i noen uker nå. Det var det samme før forrige oppgradering;

På forskjellige nettsider bruker jeg PgDn og PgUp for å scrolle opp og ned, men når jeg bruker de tastene nå navigerer Firefox frem og tilbake i sidene, dvs de har funksjonen "Frem" og "Tilbake".

Klarer ikke å finne ut av dette, og det blir ikke løst med F7 (tekstvelger).

Noen som kan hjelpe?

hos meg fungere det slik det skal.

Firefox 5.0,Windows 7 , logitecjk multimedia tastatur.

Lenke til kommentar

Elgen: Hvis du ikke kan hjelpe så kan du la være å svare på spørsmålet om hjelp.

runniz: Jeg regner med det enten er noen innstillinger som har gått bananas. Prøv reinstallasjon av Firefox. (Evt sjekk om du har slumpet borti num lock)

Lenke til kommentar

Elgen: Hvis du ikke kan hjelpe så kan du la være å svare på spørsmålet om hjelp.

jeg ser på det som hjelp til feilsøking .

beklager hvis det ble feil

Nå her jeg selv sjekket på en normal fungerende FF 5.0 om num lock skulle ha noe å si.

Siden numlok bare slår av eller på det numeriske tastaturet så skal det ikke ha noe å si.

hvis det er annerledes hos deg så er det noe fundamentalt galt et sted .

Er det et spesielt tastatur du bruker ?

under finstillinger , avansert fanen kan man huke av for "alltid bruke piltaster for å navigere innenfor nettsider " .

har du prøv å både ha den på og av ?

har du noen spesielle tillegg som du tror kan skape trøbbel ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da jeg søkte på google i søkevinduet i Firefox (ved siden av adresselinjen) fikk jeg før alltid opp resultater fra google.no.

Men plutselig kommer resultatene fra google.com, og det er jo ikke alltid like aktuelt. Noen som vet hvordan jeg får tilbake til slik det var?

Firefox 5.0

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kan klare mye , bare ved å taste inn about:config i adresselinja.

Så navigerer du deg til Extension.check compability og gjør noen endringer der ...

Å? Da får jeg spørre deg om hva en skal gjøre der om jeg installerer FF 6.0 da, og få oppskrifta ;)

Vel, jeg har lastet ned/installert nye Thunderbird. Mista 3 addons. Bl.a Contact Sidebar. Men den kan jeg klare meg uten.

Lenke til kommentar

Sjekk først om 6.0 virker ordentlig. Hos meg fikk jeg bugs ved rendering av nye websider, samt at den er tregere enn 5.0.1. Men det kan godt være at det er den buggy renderingen som gjør det. Var raskt tilbake til 5.0.1 for min del

I 6.0 release notes er det da også nevnt at rendering kan være buggy i kombinasjon med visse skjermkort. Er nok det som slår inn her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...