johome Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Kan ikke hjelpe deg med det. Hvis du er litt dreven med about:config , kan du kanskje hjelpe meg. Jeg prøver å slå av addons compatibility check via about.config Har klart det tidligere , men ikke nå lengre. Jeg gjør dette : Neste gang jeg starter Firefox , har den skiftet verdi ....slik at utvidelser som jeg bruker , ikke lengre virker. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Har tuklet endel i about:config i både Firefox og Opera, men slikt som det der kan godt være pga. noe helt annet enn innstillingene i about:config. Kjør failsafe og prøv reinstallering om du har muligheten Husk å ta backup av brukerdata og prøve uten de først. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Javisst tar den med bokmerker. Har nylig overført bokmerker til en nyinstallert PC med Xmarks. Ja men får ikke med brukernavn og passord. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 (endret) Jeg leser en del forskjellige forum, og ofte er det forum med mye bilder. Disse bildene vises ofte som miniatyrbilder og man må trykke på hvert enkelt bilde for å se de i full størrelse. Det er jo noe tungvint hvis det er snakk om mange bilder. Finnes det en plugin som kan vise disse miniatyrbildene i full størrelse som en lysbildefremvisning eller noe? Blir vel nesten som "lightbox". Edit; Bruker Firefox 5 Endret 17. juli 2011 av awesnes Lenke til kommentar
Occi Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Om du kan skrive javascript så kan du jo f. eks finne ut hvordan mønsteret til thumbnail-IDen er og hvordan den er lenket til fullsize. Tviler litt på at det finnes en addon for noe slikt for generell bruk. Derimot om det er enkelte tråder du kun er ute etter bildene fra så er det jo fullt mulig å bare søke etter bilder med et bestemt mønster i URIen eller evt. en class/id og printe alt ut igjen via f. eks en imageviewer. Men høres ut som mer jobb enn å bare klikke på bildene Lenke til kommentar
runniz Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Hei, Jeg har et problem med Firefox som jeg har hatt i noen uker nå. Det var det samme før forrige oppgradering; På forskjellige nettsider bruker jeg PgDn og PgUp for å scrolle opp og ned, men når jeg bruker de tastene nå navigerer Firefox frem og tilbake i sidene, dvs de har funksjonen "Frem" og "Tilbake". Klarer ikke å finne ut av dette, og det blir ikke løst med F7 (tekstvelger). Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Hei, Jeg har et problem med Firefox som jeg har hatt i noen uker nå. Det var det samme før forrige oppgradering; På forskjellige nettsider bruker jeg PgDn og PgUp for å scrolle opp og ned, men når jeg bruker de tastene nå navigerer Firefox frem og tilbake i sidene, dvs de har funksjonen "Frem" og "Tilbake". Klarer ikke å finne ut av dette, og det blir ikke løst med F7 (tekstvelger). Noen som kan hjelpe? hos meg fungere det slik det skal. Firefox 5.0,Windows 7 , logitecjk multimedia tastatur. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Elgen: Hvis du ikke kan hjelpe så kan du la være å svare på spørsmålet om hjelp. runniz: Jeg regner med det enten er noen innstillinger som har gått bananas. Prøv reinstallasjon av Firefox. (Evt sjekk om du har slumpet borti num lock) Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Elgen: Hvis du ikke kan hjelpe så kan du la være å svare på spørsmålet om hjelp. jeg ser på det som hjelp til feilsøking . beklager hvis det ble feil Nå her jeg selv sjekket på en normal fungerende FF 5.0 om num lock skulle ha noe å si. Siden numlok bare slår av eller på det numeriske tastaturet så skal det ikke ha noe å si. hvis det er annerledes hos deg så er det noe fundamentalt galt et sted . Er det et spesielt tastatur du bruker ? under finstillinger , avansert fanen kan man huke av for "alltid bruke piltaster for å navigere innenfor nettsider " . har du prøv å både ha den på og av ? har du noen spesielle tillegg som du tror kan skape trøbbel ? Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Da jeg søkte på google i søkevinduet i Firefox (ved siden av adresselinjen) fikk jeg før alltid opp resultater fra google.no. Men plutselig kommer resultatene fra google.com, og det er jo ikke alltid like aktuelt. Noen som vet hvordan jeg får tilbake til slik det var? Firefox 5.0 Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 FF 6.0 klarte ikke Acidtesten (får 97) Ikke at det har forhåpentligvis noen praktisk betydning men rart at de ikke skulle klare dette med en ny versjon. Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Aner ikke hva "Acidtesten" er, men er FF 6.0 sluppet? Er iallefall ikke den jeg får opp her http://www.mozilla.com/nb-NO/firefox/ Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Det er en beta og blitt forsidesak på tek.no Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) den er ute nå http://www.mozilla.com/nb-NO/firefox/ Lurer på hvor mange av mine addons som vil slutte å funke om jeg laster den ned.. Endret 16. august 2011 av MonaH Lenke til kommentar
johome Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Med litt knoting er det fullt mulig å få samtlige addons til å funke. Kjører nå versjon 5 , og har noen addons installert , som egentlig ikke skal funke på den versjonen Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Jo takk du. Prøvde noe greier som skulle hjelpe de addon som ikke funket på 5.0.1 jeg også. Husker ikke hva den het. Men den rota til mer enn den hjalp, så jeg fjerna den igjen. Lenke til kommentar
johome Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Du kan klare mye , bare ved å taste inn about:config i adresselinja. Så navigerer du deg til Extension.check compability og gjør noen endringer der ... Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Du kan klare mye , bare ved å taste inn about:config i adresselinja. Så navigerer du deg til Extension.check compability og gjør noen endringer der ... Å? Da får jeg spørre deg om hva en skal gjøre der om jeg installerer FF 6.0 da, og få oppskrifta Vel, jeg har lastet ned/installert nye Thunderbird. Mista 3 addons. Bl.a Contact Sidebar. Men den kan jeg klare meg uten. Lenke til kommentar
johome Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Er en liten stund siden jeg gjorde det , men jeg har disse verdiene : Som du ser , har jeg bl.annet disse addons'ene installert : Flere av dem skal egentlig ikke virke. Det gjør de altså ... Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Sjekk først om 6.0 virker ordentlig. Hos meg fikk jeg bugs ved rendering av nye websider, samt at den er tregere enn 5.0.1. Men det kan godt være at det er den buggy renderingen som gjør det. Var raskt tilbake til 5.0.1 for min del I 6.0 release notes er det da også nevnt at rendering kan være buggy i kombinasjon med visse skjermkort. Er nok det som slår inn her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå