Gå til innhold

Firefox tråden (Spørsmål, råd, nyheter o.l.)

Gaston

Anbefalte innlegg

Firefox 5

Noen som opplever at når en klikker på en link, og den nye siden kommer opp i nytt vindu, så har det ingen adresse?

Må oppdatere siden for å se adressa.. :hrm:

-----

Ikke alltid det hjelper oppdatere siden heller gitt.....pussig.

jeg hadde et lignede problem med FF4 .

Her var det at innholdet på siden ikke kom frem .

En ekstra oppdatering av siden hjalp

Etter FF5 har jeg ikke merket noe til det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjelper ikke med F5 her. Det står hele tiden "Gå til et nettsted" i adressefeltet"

Nå har jeg vært igjennom et par linker på VG, lokalavisa, og så inn her uten at noe adresse vistes.

Klikker jeg på ikonet først i adressefeltet, hender det at adressa dukker opp.

Blir litt frustrert. Er jo kjekt å vite hvor en er... :hmm:

Lenke til kommentar

Broren min hadde lignede problemer ( helt plutselig ) da han brukte FF3 .

etter at jeg hjalp han å oppgradere til FF4 forsvant problemene.

Da var det snakk om sider som ikke ble funnet , innlogging på nettsider som ikke fingerte ( f.eks NRK sin fotbalportal til 1 divisjon) o.l.

Så mit råd ville være at du går gjennom alle programmene som er tilknyttet til nettleseren og oppdaterer dem til siste versjon.

hvis du ikke finner ut av det så har jeg ikke annet råd en at du installerer FF5 på nytt.

Antagelig så må du fjerne den du har helt før du legger den inn på nytt.

hvis du er redd for bokmerkene dine så går det an å sikkerhetskopiere dem først før du gjennomretter dem etter ny installeringen

Lenke til kommentar

Ok. Kjipt. Installerte FF5 på nytt i går, men da overskrev jeg den jeg hadde. Kanskje derfor det ikke hjalp.

Skal sjekke om det er sånn om jeg logger på med admin-kontoen, er det ikke feil der, så er det kanskje en addon som kan være årsaken.....kanskje..

Men, om jeg fjerner FF5 helt, da mister jeg vel bokmerker osv da?

Lenke til kommentar

Ok. Kjipt. Installerte FF5 på nytt i går, men da overskrev jeg den jeg hadde. Kanskje derfor det ikke hjalp.

Skal sjekke om det er sånn om jeg logger på med admin-kontoen, er det ikke feil der, så er det kanskje en addon som kan være årsaken.....kanskje..

ikke hvis du sikkerhetskopierer dem først .

velg

bokmerker i menyen

velg vis alle bok merker ( control+skift+B)

da kommer det opp dilog boks der du kan behandle bokmerkene på fler måter .

bl.a. sikkerhetskopiere og tilbakeføre bokmerkene

Lenke til kommentar

Har oppdatert til Firefox 5.0, to ting som plager meg:

1. Google Search pluginen min er satt til engelsk/irsk google søkemotor for en eller annen grunn. Hvordan får jeg den til å søke på norsk? Har prøvd å endre hjemmesiden min til google.no, i innstillingene der så står søkespråket mitt til norsk (bokmål)- hjelper fortsatt ikke hvis jeg søker i pluginen. Da får jeg irske og engelske søk. Har også prøvd en guide der du endrer "google.xml" i searchplugins, men det fikk bare pluginen til å forsvinne fra alternativene og jeg måtte legge den inn på ny.

2. Etter oppgradering til 5.0 kan jeg ikke lenger skrive søk eller f.eks. "55 dollar to nok" i søkefeltet, da får jeg opp "ugyldig adresse", tidligere spilte det ingen roller om jeg skrev søk der, fikk opp google resultater (på norsk) uansett.

Lenke til kommentar

Bruker ikke forefox men hva vil du ha ha vekk?

Skal ikke ha vekk noe, det er noe jeg mangler..

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=652071&st=1320&p=17965955entry17965955

(.....)

ikke hvis du sikkerhetskopierer dem først .

velg

bokmerker i menyen

velg vis alle bok merker ( control+skift+B)

da kommer det opp dilog boks der du kan behandle bokmerkene på fler måter .

bl.a. sikkerhetskopiere og tilbakeføre bokmerkene

Takker. Får se om jeg får gjort dette en dag.

Ikke det største problemet dette, men irriterende..

Lenke til kommentar

Tok backup av bokmerker og addons, la bokmerkene, men ikke addons inn i adminprofilen min som jeg ikke har brukt.

der fungerte det normalt.

Da skjønte jeg at en av mine addom nok var synderen.

For et par dager siden ble jeg tipset om en addon som gjorde at google-søkeren ville fungere igjen i FF5

(denne: 
Add-on Compatibility Reporter 0.8.5
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/add-on-compatibility-reporter/?src=api

Slo den av, og nå ser det ut til at det er normalt igjen. Håper jeg!

Lenke til kommentar

Tok backup av bokmerker og addons, la bokmerkene, men ikke addons inn i adminprofilen min som jeg ikke har brukt.

der fungerte det normalt.

Da skjønte jeg at en av mine addom nok var synderen.

For et par dager siden ble jeg tipset om en addon som gjorde at google-søkeren ville fungere igjen i FF5

(denne: 
Add-on Compatibility Reporter 0.8.5
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/add-on-compatibility-reporter/?src=api

Slo den av, og nå ser det ut til at det er normalt igjen. Håper jeg!

det blir lit rar hvis man først legger til en ad-on for å få noen funksjoner og så må man legge til flere for at andre ting skal fungere slik det gjorde de før.

håper at du ikke får flere problemer

Lenke til kommentar

Ike taleom at den vil ta WMP her hvertfall. Har prøvd alt. Nå med det siste der, fikk jeg beskjed om å innstallere Wmp 11. Men da kunne den ikke det, fordi det er en nyere versjon innst. fra før.

Men må jo si akkurat det der er litt bakstrebersk av firefox, at de ikke kan ha wmp ordentlig. Men de er vel fiender egentlig.

Lenke til kommentar

Ike taleom at den vil ta WMP her hvertfall. Har prøvd alt. Nå med det siste der, fikk jeg beskjed om å innstallere Wmp 11. Men da kunne den ikke det, fordi det er en nyere versjon innst. fra før.

Men må jo si akkurat det der er litt bakstrebersk av firefox, at de ikke kan ha wmp ordentlig. Men de er vel fiender egentlig.

Er det Windows media player du mener ?

jeg bruker "microsoft ® Windows media player firefox plugin 1.0.0.8" uten problemer.

samtidig bruker jeg Winamp.

Winamp tollbar måtte slåes av for den var inkompatibel med FF5 .

(dette skedde automatisk ved oppgraderingen av FF)

Man kan ikke se bort fra at det er plugin tillegget til programmene ( for at det skal funger med firefox) som enten mangler eller er inkompatibelt

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg husker før så kunne man få veldig merkbar ytelseøkning ved å tweake about:config i Firefox, som f. eks øke antall tilkobler og slikt. Er dette fortsatt verdt å bruke tid på med nyeste versjon? I så fall, hva burde jeg endre på? Jeg har god linje og stabil router, så om Firefox er litt tungt på nettverket så gjør det ingenting for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...