GeirHH Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Sikker på at du ikke har fjernet historikken ved et uhell ? Nei, tror ikke det. Kan jeg spørre: Hvis man går inn på "Vis all historikk" så vil det under Navn stå "I dag". Hvordan går dere da fram for å finne historikken for igår ? Står det noe under "Idag" ? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 jeg bruker menyvalget historikk. og velger vis alle historikk i undermenyen Da kommer dialogboksen "bokmerkearkiv" opp. Derfra får man diverse valg bokmerker etiketter ( hva nå det skal være godt for, sikkert noe gruppering av mapper/faner å gjøre ) Historikk her er det en del under-valg i Dag I går Siste 7 dagene Denne måneden flere valg med månedsnavn i Bakvendt rekkefølge , jeg har April til desember 2010 Eldre en 6 måneder Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 [*] Historikk her er det en del under-valg i Dag I går Siste 7 dagene Denne måneden flere valg med månedsnavn i Bakvendt rekkefølge , jeg har April til desember 2010 Eldre en 6 måneder Og her får jeg bare valget "I dag", merkelig. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 [*] Historikk her er det en del under-valg i Dag I går Siste 7 dagene Denne måneden flere valg med månedsnavn i Bakvendt rekkefølge , jeg har April til desember 2010 Eldre en 6 måneder Og her får jeg bare valget "I dag", merkelig. Jeg må gå ut fra at du har kun hat "i dag" som eneste alternativ over flere dager ? Jeg kunne foreslå at du forsøker å installere Firefox på nytt men det er ikke sikkert at det hjelper. Unset så er det verdt å forsøke nå vil jeg tro at det er enten et valg i nettleseren som hindrer deg i å bruke historikk eller at annet program som gjør det . Så lenge du får dagens historikk virker det lit merkelig Derfor vil jeg tro at historikken forsvinner hvis du avslutter Windows ( jeg må nesten regne med at du bruker Windows) Derimot så vil det bare bli spekulasjoner om hvilket program utenom Firefox som skaper dette problemet. Hvis jeg skal spekulere så er det lett for å tro at det er et eller annet sikkerhesprogram som skaper problemet. Da er jeg gått tom for ideer. Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Du har rett innstillinger under "Historikk" her da? Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Jeg må gå ut fra at du har kun hat "i dag" som eneste alternativ over flere dager ? Jeg kunne foreslå at du forsøker å installere Firefox på nytt men det er ikke sikkert at det hjelper. Unset så er det verdt å forsøke Ble det jeg gjorde igår og nå ser det ut til å ha kommet i orden. Scanner ofte med Malwarebytes, men det slettet ikke historikken. Takk for hjelpen. Skal sende deg en røy sløyfe merket "fredet" til elgjakta begynner ;-P Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) Du har rett innstillinger under "Historikk" her da? Mener at det var det og i utgangspunktet blir nettleseren inntilt på lagring av historikk så hva som har skjedd, blir en gåte. Men takk for tipset. Endret 25. mai 2011 av geirm Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Hei, har brukt Opera i alle år, men nå er det en bug der som er ufattelig irriterende, som jeg ikke kommer rundt. (proxy innlogging) Så nå prøver jeg Firefox. Jeg savner stort: Speeddial Keyboard shortcuts. Spesielt 'x','z' (back, forward), '1','2' next tab, previous tab og ikke minst '.' search in page. New tabs åpnes ikke siden av den tabben du er på, men sist i lista. Alle disse er 1-hand shortcuts. Liker ikke 2 hånds, slik som ctrl-f for search. Tips? Ingen som har noen tips? I tillegg savner jeg at firefox restorer previous session automatisk, og ikke at man må klikke på en knapp. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Jeg må gå ut fra at du har kun hat "i dag" som eneste alternativ over flere dager ? Jeg kunne foreslå at du forsøker å installere Firefox på nytt men det er ikke sikkert at det hjelper. Unset så er det verdt å forsøke Ble det jeg gjorde igår og nå ser det ut til å ha kommet i orden. Scanner ofte med Malwarebytes, men det slettet ikke historikken. Takk for hjelpen. Skal sende deg en røy sløyfe merket "fredet" til elgjakta begynner ;-P Fint at du fikk det til Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 I de siste versjonene ( nå 4.01) får jeg ikke wmp til å virke i Firefox. Feks på NRK nett tv, trailere på Imdb o.l. Noen som vet grunnen til/løsningen på det? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 jeg bruker firefox 4.01 sammen med winamp ( tror at det er versjon 5.61) uten problemer . Derimot da jeg prøvede en del innstillinger som har noe med tilleggene så hengte programmet seg. Så de kan være der problemet ligger Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 I de siste versjonene ( nå 4.01) får jeg ikke wmp til å virke i Firefox. Feks på NRK nett tv, trailere på Imdb o.l. Noen som vet grunnen til/løsningen på det? Funket ikke med NRK hos meg heller inntil jeg installere FF på nytt. Flere problemer ble løst på den måten. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 I de siste versjonene ( nå 4.01) får jeg ikke wmp til å virke i Firefox. Feks på NRK nett tv, trailere på Imdb o.l. Noen som vet grunnen til/løsningen på det? Funket ikke med NRK hos meg heller inntil jeg installere FF på nytt. Flere problemer ble løst på den måten. Ja prøvde nettopp det, men den ble akkurat lik. Nå valgte jeg å beholde "personlige data" for jeg regnet med at lagrede passord ville forsvinne om man ikke gjorde det. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 I de siste versjonene ( nå 4.01) får jeg ikke wmp til å virke i Firefox. Feks på NRK nett tv, trailere på Imdb o.l. Noen som vet grunnen til/løsningen på det? Funket ikke med NRK hos meg heller inntil jeg installere FF på nytt. Flere problemer ble løst på den måten. Ja prøvde nettopp det, men den ble akkurat lik. Nå valgte jeg å beholde "personlige data" for jeg regnet med at lagrede passord ville forsvinne om man ikke gjorde det. Nå vil nok en ren installasjon fungere best. Selv om jeg tro at passordene blir husket om du installerer FF på nytt ( over den som er der fra før ) så kan man ikke være sikker. jeg kan ikke huske at noen av innstillingene , passorden eller tilleggene fra tidligere utgaver forsvant når jeg installerte ny versjon. Det eneste som skjer er at enkelte av tilleggene blir slått av siden de ikke er kompatibel med den nye utgaven Løsningen vil da være å skrive ned de som er lagret og skal huskes av FF Jeg oppdaget nå nettopp at man kan få passorden frem i normal tekst . man velger verktøy menyen - innstillinger - velg fanen "sikkerhet" klikke på knappen "lagrede passord" da kommer en dilaogboks med en liste over de steden du har lagrede passord til . velg så å vise passordene. Da kan du skrive dem ned husk bare å skule dem før du lukker dialogboksen og inst ilingene. jeg installerte winamp etter at FF var installert og oppdatert ( slik jeg husket det ) en ide for deg er da å installere winamp etter at du har fått FF til virke Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Er ikke wmp = Windows Media Player? Uansett, jeg sliter med det samme og endte opp med å bruke Silverlight i stedet for WMP. For øvrig finner jeg ikke ut hvordan jeg får adressebaren til å automatisk søke på google når jeg skriver ting i den. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Ja jeg bruker også Silverlight. Og det er like greit etter hva jeg kan se, så det store problemet er det ikke. Når jeg søkte litt på dette, har det stått en del steder at realplayer har noe med det. Uten at jeg skjønte helt hva det gikk på. Realplayer vil jeg nå helst ikke ha.(tror jeg?) Hos meg er det et felt for søk til høyre for adressebaren. Der må en klikke den lille lupen for å sette i gang søket. Men det samme skjer i adressebaren om en klikker pila til høyre. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Nei, RealPlayer er bare styggedom. Verre enn QuickTime. Ja, jeg har det jeg også, det er no stress, men jeg ville søke direkte i den store adressebaren. Men fant ut hvordan man gjorde det ved å aksessere about:config og endre URL-en i keyword.url. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 jeg har nok misforstått lit av diskusjonene og blandet det med en annen mediaplayer uansett så bruker jeg Winamp For Windows media player så er det versjon 12 som gjelder. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 jeg har nok misforstått lit av diskusjonene og blandet det med en annen mediaplayer uansett så bruker jeg Winamp For Windows media player så er det versjon 12 som gjelder. Versjon 12, jaha. Sjekket og ser jeg har en versjon 11.0*** Men som før, når jeg klikker "se etter oppdateringer" får jeg beksjed at det er nyeste versjon som er innstallert. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Er det Windows 7 du har som os ? jeg finner heller ikke WMP som fri nedlasting på Microsoft sine nettsider på den normale måten et google søk gir meg denne siden Endret 29. mai 2011 av den andre elgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå