H09I6AN Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Vel, det faktum at du formaterer maskinen har vel litt å si? Ellers burde du vel sjekke at Firefox ikke er satt til å bruke dine egne innstillinger for å huske historikk? Meg bekjent skal passord huskes automatisk, eventuelt kan du jo lete litt på addons.mozilla.org og se om du finner et passende programtillegg som kan gjøre jobben for deg. Formatering skal ikke ha noe å si. Har gjort det flere ganger før, og det er jo ikke noe annet enn at du setter maskinen tilbake til fabrikkstand. Eneste er at jeg aldri husker hva jeg gjorde for å fikse det... er en stund siden sist gang nå Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Meg bekjent betyr formatering at man sletter alt innhold på harddisken og installerer operativsystemet på nytt. Det betyr jo i utgangspunktet at det ikke skal være mulig å beholde verken programmer, innstillinger og så videre. Kanskje det er mer en reparasjonsinstallering eller noe annet du foretar deg? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Formatering er hverken å slette alt innhold på harddisken eller å innstallere et OS. En harddisk har av og til flere partisjoner og formatering er noe man gjør med én partisjon. Det sletter ikke innholdet på partisjonen, bare sletter filtabellen og eventuelt (ikke nødvendigvis) klargjør et nytt filsystem. Dvs. en ny filtabell. Selve filene vil fortsatt ligge der, men i filtabellen er de markert som ledig plass. Derfor er det fint mulig å hente ut data fra en formatert harddisk. Installasjon av OS er ikke nødvendig for å kunne ta i bruk partisjonen. De fleste har bare ett OS på maskina selv om de kanskje har to eller flere partisjoner. _______________ Spørsmål: Jeg har en PC der hovedkortet tok kvelden. Jeg skal hente ut firefox-bokmerkene fra harddisken og lurer på hvilken fil disse ligger i og hvordan jeg importerer filen i firefox på en annen PC. Så vidt jeg har forstått er det ikke like enkelt som tidligere. Stemmer det? Hvordan gjøres det nå? Endret 18. mars 2011 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Her skulle du kunne finne alt om bokmerker: http://kb.mozillazine.org/Bookmarks Lenke til kommentar
johome Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Jeg bruker Xmarks. Så er det bare å importere derfra. 1 Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Meg bekjent betyr formatering at man sletter alt innhold på harddisken og installerer operativsystemet på nytt. Det betyr jo i utgangspunktet at det ikke skal være mulig å beholde verken programmer, innstillinger og så videre. Kanskje det er mer en reparasjonsinstallering eller noe annet du foretar deg? Jada, det er slik det virker. Men sier at etter jeg formaterer den, vil ikke Firefox huske passord, selv om jeg har kryssa av for det. Er klar over at jeg må begynne på nytt, som den var ny. Det er jo hele poenget Men vil bare ha Firefox til å huske passordene mine, slik at jeg slipper å logge inn hver gang jeg besøker sider som jeg bruker ofte Har opplevd dette før, men det er nå en stund siden sistgang jeg formaterte datamaskinen, så jeg har glemt hva jeg gjorde for å fikse det. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Kan bruke en online tjeneste som feks Lastpass som holder orden på passord/brukernavn. Fungerer som addon til Firefox og Opera. Er rimelig sikkert også. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Jeg leter etter en addon eller noe som gjør at når jeg starter en youtube-film så settes den automatisk til 1080 om det er tilgjengelig, alternativt 720 osv. Altså den høyeste oppløsninga filmen er i. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Takker for forsøk, men fant ut av det Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 (endret) Etter oppgradering til FF4 så har jeg fått trøbbel med blurry font. Har prøvd alt som står på http://support.mozil...lurry+font&as=s men til ingen nytte. Noen tips? Går jo an å sette "gfx.direct2d.disabled" i config til true, men det er en nødløsning som gjør at ting går treigere. Spesielt på Facebook, menyen er mer bold enn vanlig. Endret 24. mars 2011 av WarpX Lenke til kommentar
gwh Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Sikker betaling problem. FF ble oppdatert nå, og når jeg skulle legge inn ordre på Komplett ble det et problem. Når det skal poppe opp en side med sibber betaling, så var den bare blank, og etter en stund kom jeg tilbake til betalingssiden hvor det kom opp betaling feilet. Noen forslag til hva jeg bør endre av innstillinger for å få dette fikset? Lenke til kommentar
Lurern Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Hello akkurat installert firefox 4. 2 ting jeg lurer på: - pga en oppdatering i avg free så må jeg sette innstillingene til ingen mellomtjener, i firefox 3 så ble det slik. Men i firefox 4 så må jeg gå inn å endre hver gang jeg åpner nettleseren... hvorfor lagres ikke innstillingen? - har Yahoo! mail notifier add on, og i firefox 3 så hadde jeg et fint lite symbol nede i høyre hjørne. dette var en hurtiglink rett inn på mailen, hvor har denne blitt av? takker Lenke til kommentar
laks1 Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Firefox 3.ettellerannet begynte å fryse, så jeg installerte 4. Det funket fint i går, men i dag har også 4 begynt å fryse. Det skjer (nesten alltid) når jeg åpner en ny adresse, f.eks friflyt.no når jeg er på diskusjon.no. Det skjer ikke når jeg beveger meg på linker innad en nettside (f.eks fra denne tråden til mine innlegg). Forslag til hva som er galt og hvordan jeg kan løse det? Jeg har windows 7 64bit btw Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Etter oppgradering til FF4 så har jeg fått trøbbel med blurry font. Har prøvd alt som står på http://support.mozil...lurry+font&as=s men til ingen nytte. Noen tips? Går jo an å sette "gfx.direct2d.disabled" i config til true, men det er en nødløsning som gjør at ting går treigere. Spesielt på Facebook, menyen er mer bold enn vanlig. Se post 15 av "Nitrius" her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1311452&st=0&p=17118316entry17118316 Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Etter oppgradering til FF4 så har jeg fått trøbbel med blurry font. Har prøvd alt som står på http://support.mozil...lurry+font&as=s men til ingen nytte. Noen tips? Går jo an å sette "gfx.direct2d.disabled" i config til true, men det er en nødløsning som gjør at ting går treigere. Spesielt på Facebook, menyen er mer bold enn vanlig. Se post 15 av "Nitrius" her: http://www.diskusjon... Ok, takker... leser at det har å gjøre med AMD sine skjermkort, og det kan stemme da jeg har et Radeon HD5850. På min bærbare med Intel GMA 4500M har jeg ikke dette problemet, selv om acceleration er på. Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 (endret) Inne med ff4 her nå. Men hele toppen er transparent!? Prøvde å bytte "theme", men det hjalp ikke. Nå er denne tråden stygglang, så jeg spør her. Hvordan få denne ikke-transparent? Uten å må ty til sånne "personas".. Men svart skrivebord, så ble det veldig vont å se knapper osv på toppen der.. ---------- Fant et theme som funket. https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/qute-3-custom-mod/ ---- Endret 27. mars 2011 av MonaH Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Ang blurry font. Jeg fant dette, og det hjalp for en bekjent med dette problemet. (fjern haka) Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Får man noen konsekvenser av å skru maskinvareakselerasjon av? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 prøv med å først med å skru av, og så på for å se om det er forskjeller. Selv har jeg skjermkortet Radeon 5770 . Etter oppgradering til FF4 innbilte jeg meg at skriften ble rar. Da jeg slo av akksellreringen virket det som om skriften ble lit bedre . Da jeg slo den på igjen merket jeg ingen endring ( tilbake ti det slik det var før ) Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Får man noen konsekvenser av å skru maskinvareakselerasjon av? Aner ikke annet enn at den blurry skriften ble bedre hos vedkommende som prøvde dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå