Gå til innhold

Firefox tråden (Spørsmål, råd, nyheter o.l.)

Gaston

Anbefalte innlegg

Hei

Plutselig bugger Firefox fullstendig når den laster forumet her på diskusjon.no. Noen som har peiling hva grunnen, og hvordan fikse det? Har prøvd å slette fjerne historien (clear your recent history), men det fungerer ikke.

Vedlagt vises et bilde av hvordan oversikten over forumene ser ut.

post-34920-1265755505_thumb.png

Sitter på Ubuntu 9.10, Firefox 3.5.7

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Finnes det ein innstilling eller plug-in for å endre måten FF navigerer i fanene? Når eg trykker Ctrl+Tab skifter programmet til neste faen, trykker eg ein gong til går den til neste igjen. Ctrl+Shift+Tab så går den tilbake.

Det eg vil er at når eg trykker Ctrl+Tab eller Ctrl+Shift+Tab så skifter programmet til siste aktive fane, siste fane eg brukte. På samme måte som det fungerer i Opera og ved bruk av Alt+Tab i Windows. Skulle gjerne hatt opp ei liste over faner som i Opera, når ein held inne Ctrl+Tab.

Er det mogeleg å dra ned faneverktøylinja så den viser alle fanene, sånn at ein slepp bla fram og tilbake. Akkurat som i Opera. Skulle gjerne hatt fanelinja nederst i lesaren og.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på hva du vil frem til (bruker ikke Opera), men jeg navigerer til høyre ved å trykke Ctrl+Pg Dn. Navigerer til venstre ved å trykke Ctrl+Pg Up.

Prøv Tab Kit

Sort tabs, by address, last loaded, last viewed, order of creation, origin or title

____

Det er mulig å ha fanelinja helt nederst ved å bruke Tree Style Tab

2v9pzte.jpg

Endret av johome
Lenke til kommentar

@Zeph

Søkte litt og fant denne: TabStack

TabStack makes tab switching with Ctrl-Tab (or Command-Tab) work in the same way as window switching with Alt-Tab does in Microsoft Windows. Holding Ctrl and pressing Tab will switch you to the last tab you were looking at; holding Ctrl and pressing Tab twice will take you to the tab you were looking at before the last one and so on. Once Ctrl and Tab have been pressed a list of tabs will appear to make it easy to find the one you wanted.
(Ikke prøvd selv)
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vet ikke helt åssen jeg klarte det men klarte å få alle nye faner som åpnes av en lenke i en allerede åpen fane til å dukke opp rett til høyre for fanen, og ikke helt til høyre. Ble veldig dumt sagt dette, men lenker jeg åpner i en fane dukker opp til høyre for fanen jeg trykket på lenken, og ikke helt til høyre for alle andre fanene også. :p

Noen som vet åssen jeg fikser det?

Lenke til kommentar

Beklager, skulle nemnt kva det var hurtigtast til: Innstillingane. I dei gamle menyane låg det under Verktøy --> Innstillingar, i 10.50 ligg den muligens direkte under Opera-logoen. Innstillingar/Preferences iallfall, reknar med du finn det.

Redigert: Herregud, megatabbe. Trudde eg var i ein Opera-tråd. Beklager so mykje.

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lagt merke til noen særlige forskjeller. Kun dette:

- Noen av de utvidelsene jeg bruker minst fungerer ikke lengre

- Flashplayer måtte oppdateres på en av maskinene

- Etter å ha fått valget rett foran meg så tok jeg i bruk "Personas" og det ser nå ganske lekkert ut.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lagt merke til noen særlige forskjeller. Kun dette:

- Noen av de utvidelsene jeg bruker minst fungerer ikke lengre

- Flashplayer måtte oppdateres på en av maskinene

- Etter å ha fått valget rett foran meg så tok jeg i bruk "Personas" og det ser nå ganske lekkert ut.

Likte personas svært godt! Fantes faktisk en god del gode personas.

Her fungerte alt, bortsett fra de gamle skinsene mine (ikke overaskende)

Må legge til at hvis du åpner en sidefane nå så legger den seg rett ved siden av den du leser i fra før av, enn i enden av fanekøen.

Endret av Sameboe
Lenke til kommentar
Må legge til at hvis du åpner en sidefane nå så legger den seg rett ved siden av den du leser i fra før av, enn i enden av fanekøen.

Smak og behag. Jeg har endret det slik at jeg får de opp sist i fanekøen.

about:config -> browser.tabs.insertRelatedAfterCurrent := false

Lenke til kommentar

Forsøker å eksportere bokmerkene fra Firefox men så vidt jeg kan se mangler det knapper å trykke på for å få til dette...

Går på BOKMERKER - ORGANISER BOKMERKER - og trykker eksporter HTML eller hva det er. Men der er ingen knapper å trykke på, så hvordan får jeg da gjort det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...