atlef Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Den beste måten å minimere plassbruken i Fx er å installere Classic Compact theme og Classic Compact Options og så flytte alle knapper og adresselinja over på én verktøylinje. Classic Compact Options kan du blant annet gjøre om menyen til et eneste ikon som du spør om. Hvis du bare skal gjøre menyen liten kan du bruke Tiny Menu. Her er hvor minimal UIen på Fx kan bli med Classic Compact, som gjør den ene verktøylinja jeg har enda smalere: (Har selvfølgelig mye større vindu når jeg ikke tar screenshot ) Bookmarks toolbar er redusert til en eneste mappe. Raden med blå firkanter nederst er Download Statusbar, den forsvinner når jeg trykker clear downloads. I tillegg kan man gjøre som johome foreslår og slå av tabs-rekken når man bare har en tab i innstillinger. Tøft ! Har du muligheten til å ta screenshot av hele skjermen , og legge det ut ? Slik ser min Firefox ut. atlef. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 For de av dere som sparer på pixlene Lenke til kommentar
johome Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 @atlef Jeg tipper på at du bruker Firefox i Linux ? Her er min. Har midlertidig disablet Hide Menubar. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 @ johome : Her maksimert: Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Jeg synes Compact Menu 2 og små ikoner gir akkurat passe plass til både menyer/ikoner og nettsidene Edit: Men jeg savner litt mulighet til å stille padding/"luft" rundt tekst på tabs. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 FF bugger litt her når jeg skal åpne bilder i innlegg (som er forminsket, slik som de i innleggene over dette). På noen innlegg blir bildene åpnet på samme skjerm som FF er åpent på, men på andre så dukker det opp på skjerm nr.2, som er tv'n, og den er avslått Sikkert på grunn av at bildet er større. Men er det noe mulighet å tvinge FF til å åpne nye vinduer på samme skjerm? Er snakk om Win7. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Takker, hernil!! Funket som bare rakkern det! Lenke til kommentar
hernil Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Takker, hernil!! Funket som bare rakkern det! Høh? Åja, forrige side Bare hyggelig! Endret 7. januar 2010 av hernil Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Hei. Har plutselig fått problemer med Firefox her. Sitter på Win7, og alt har fungert optimalt i 3-4 månder, så plutselig igår fikk jeg etpar blåskjermer uten og helt forstå hvorfor. Idag har Firefox begynt å dø helt uprovosert innimellom, under helt vanlig surfing. Noen forslag? Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Det er ikke meningen at Firefox skal bruke rundt 180MB minne er det vel? Har de enda ikke klart å fikse det her.... Lenke til kommentar
hernil Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 180mb er da småkaker? Firefox tar ressurser når de er ledige. Ingen vits med både tre og fire gb med RAM når den bare står ubrukt er det vel? Hvis det skulle være bruk for ressursene for et annet program så er Firefox gjerrigere. Selv bruker min ca. 500mb, men så har jeg også usaklig mye faner oppe da ... Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Nå må jeg jo teste og sammenligne litt føler jeg.... EDIT: Forefox bruker nevnte 180 mb med kanskje 2 faner oppe. Og minnebruken øker hele tiden fra det starter opp. Til sammenligning bruker opera 48 MB med de samme fanene oppe.... Endret 8. februar 2010 av _Ferrari_ Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Gjør det noe? Dessuten er det ikke sikkert at Fx bruker all rammen, men rekvirerer den såfremt den skulle få bruk for den. Hvis andre programmer trenger ram, og det er lite ram ledig. Er nok Fx rask til å gi fra seg rammen igjen. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Ja det kan jo hende. Nei det gjør vel forsåvidt ingenting. Det var egentlig den økende ressursbruken jeg reagerte på. Altså, jeg åpner leseren, og om jeg bare lar den stå, så øker minnebruken hele tiden. Dvs, den stopper seg opp etterhvert da. Men nei, det har jo i grunn ingen betydning. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg lurer bare på om hvor bokmerkene til Firefox blir lagret i Linux slik at jeg kan importere de inn i Firefox i Windows? Er ganske ny på Linux... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 http://www.linuxforums.org/forum/suse-linu...ks-firefox.html If you have any bookmarks in Mozilla, they should be buried deep within the hidden .mozilla folder found in your /home directory. It should look something like this: /home/username/.mozilla/firefox/plsr5qoj.default/bookmarks.html Det går sikkert an å eksportere dem fra Fil-menyen i Fx. Eller du kan prøve Weave, for å synkronisere dem. Slik at du har bokmerkene på linux og windows samtidig. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Takker Saken er at Linux'en min vil ikke starte så jeg prøver bare og redde bokmerkene mine før jeg formaterer Lenke til kommentar
johome Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Du har jo X marks som funker både i Windows og Linux. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Faktisk kan du kopiere hele /home/username/.mozilla/firefox/plsr5qoj.default/* og legg den inn på tilsvarende sted på en annen installasjon av Fx. Da vil bokmerker, innstillinger, utseende og extensions med innstillinger bli kopiert. Det blir altså nesten identisk. Prøvde dette fra en windows-pc til en mac(!), og det fungerte (nesten) knirkefritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå