Gå til innhold

Firefox tråden (Spørsmål, råd, nyheter o.l.)

Gaston

Anbefalte innlegg

CMD+pil opp/ned på Mac faktisk. Hverken CMD eller CTRL+E fungerte. Men det fikk meg på rett spor. ;)

Du vet ikke hvordan jeg kan skifte fokus til post-knappen (svar, share etc.) under et tekstvindu (f.eks. på forumet)? Når jeg trykker TAB går fokuset til den øverste linken på siden, jeg vil kunne skrive meldingen, og trykke TAB - ENTER.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her går tab rett til «Svar»-knappen både i hurtigsvar og svar fra tekstfeltet

Edit: Dette er det forresten den som lager nettsiden som kontrollerer (med tabindex-attributter).

Noe som burde bety at hvis det ikke funker out of the box (noe det gjør her, og også på damas Mac såvidt jeg kan huske) så bør det kunne fikses med Greasemonkey-script ;)

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med å komme meg inn på Firefox på skolelaptopen min. Vi hadde skolestil i dag, så jeg tenkte da at programmet kanskje hadde blitt blokkert så vi ikke skulle fuske, men det funker ikke nå heller selv om jeg er hjemme. Jeg vil nødig installere Firefox på nytt, da jeg har en del bokmerker jeg ikke vil miste. Feilmeldingen som kommer opp ser slik ut:

"Programmet er blokkert av gruppepolicy. Kontakt systemansvarlig for mer informasjon."

Lenke til kommentar

Kanskje programmet ikke har blitt «anti-blokkert» igjen, og vil bli det på skolen imorgen?

Har nok mer å gjøre med blokkeringen enn Firefox ihvertfall.

Hvis du er redd for bokmerkene dine kan du lage backup av dem uten å starte Firefox, ved å kopiere filen bookmarks.html fra profil-mappa di.

Edit: @ Oxygen07: Snakket om en Firefox-utvidelse for mouse gestures, som gjør at du kan utføre kommandoer med musebevegelser.

Firefox flytter også en tab til et nytt vindu hvis du drar den utenfor vinduet den tilhører (f.eks. til skrivebordet).

Endret av Überadri
Lenke til kommentar
Hva er det som skjer når Firefox åpner nytt vindu med samme linken?

Jeg bare bruker musa, var i youtube, og plutselig åpnet et nytt vindu med linken.

Mener du at tabben kommer i et nytt vindu, eller at du får et duplikatvindu av tabben du er inne på?

Førstnevnte skjer når du drar tabben ned, gjør det selv et par ganger med uhell.

Lenke til kommentar
Har et lite problem med Firefox. Skjønner ikke helt hvor feilen ligger.

F.eks. på Youtube.com, så ser det sånn her ut i min Firefox akkurat nå:

prb.jpg

Mens hvis jeg åpner den i IE eller Opera, ser det normalt ut:

prb2.jpg

Noen som vet hva som er problemet og kan hjelpe meg med å fikse det?

Ingen som vet? Det er altså de rare linjeskiftene som er problemet her. De er der fortsatt.

Lenke til kommentar
Jeg har snakket med andre fra klassen, og ingen av dem har det samme problemet... Sidemannen min hadde ikke engang problemet da vi var på skolen.

Nei, det var visst ikke bare meg likevel :dontgetit: Fylket har BLOKKERT firefox for hele skolen, fordi de er noen tilbakestående idioter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9
På hvilket grunnlag?

En gretten dataansvarlig fra skolen vår sa at de "ikke likte" firefox. Regner med at han tar en illsint telefon i nærmeste fremtid. Dette er jo helt håpløst! Firefox er mye tryggere enn f. eks. Internet Explorer.

Pussig. Hos oss blir vi oppfordret til å bruke Firefox faktisk.

Lenke til kommentar
På hvilket grunnlag?

En gretten dataansvarlig fra skolen vår sa at de "ikke likte" firefox. Regner med at han tar en illsint telefon i nærmeste fremtid. Dette er jo helt håpløst! Firefox er mye tryggere enn f. eks. Internet Explorer.

Latterlig. Få til en underskriftskampanje eller noe på skolen din!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...