Gå til innhold

Firefox tråden (Spørsmål, råd, nyheter o.l.)

Gaston

Anbefalte innlegg

En cockie kan ikke gjøre annet "slemt" enn å kartlegge hvor du surfer (i hvilken grad vet jeg ikke, mulig det ikke er mer en hvilken side du går til når du forlater "cockie-domenet" (domenet du er på når den blir plassert)). Noen antivirusprogrammer reagerer på dem, men det er ingen reel trussel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349

Heisann, spør mye om Firefox, fordi jeg har ikke så mye kunnskap om denne nettleseren.

Nettop fått ny bærbar pc, kan jeg overføre di personlige filene mine fra denne nettleseren (bokmerker, passord etc.) over til nettleseren på den bærbare som også er Firefox ?

Tenkte å overføre via minnepenn, ville gjerne dobbelskjekke med dere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Så jeg skal bare skrive inn

%APPDATA%\Mozilla\Firefox\Profiles\
og når jeg har fått opp mappen så kopierer jeg den eller hva ?

Var ikke så lang guide der. Litt enklere og lengre forklaring på norsk hadde vært bedre, visst noen har giddet og gjort det hadde jeg vært utrolig takknemlig!

Lagrer det du visste meg der passordene mine også ?

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

heisann, litt bekymret her nå, når jeg tok min daglige full system scan med f-secure, kom det opp at noen filer ikke kunne scannes, greit nok, er ikke alle den har tilgang til.

MEN, de som bekymret meg her er, se listen under, la meg beskrive det litt først, hvorfor ligger det blant annet exe filer, i mappa som inneholder cache filene til firefox? dette gjør meg meget bekymret.

# Kan ikke åpne fil i arkivet C:\Users\navn\AppData\Local\Mozilla\Firefox\Profiles\7qt5x5lu.default\Cache\C9A6048Ed01\Catalog

# Kan ikke åpne fil i arkivet C:\Users\navn\AppData\Local\Mozilla\Firefox\Profiles\7qt5x5lu.default\Cache\C9A6048Ed01\CoreServiceFile

# Kan ikke åpne fil i arkivet C:\Users\navn\AppData\Local\Mozilla\Firefox\Profiles\7qt5x5lu.default\Cache\C9A6048Ed01\DashboardExeFile

# Kan ikke åpne fil i arkivet C:\Users\navn\AppData\Local\Mozilla\Firefox\Profiles\7qt5x5lu.default\Cache\C9A6048Ed01\DashboardLocDllFile

# Kan ikke åpne fil i arkivet C:\Users\navn\AppData\Local\Mozilla\Firefox\Profiles\7qt5x5lu.default\Cache\C9A6048Ed01\DashboardResDllFile

# Kan ikke åpne fil i arkivet C:\Users\navn\AppData\Local\Mozilla\Firefox\Profiles\7qt5x5lu.default\Cache\C9A6048Ed01\dw20.adm_1033.D0DF3458_A845_11D3_8D0A_0050046416B9

# Kan ikke åpne fil i arkivet C:\Users\navn\AppData\Local\Mozilla\Firefox\Profiles\7qt5x5lu.default\Cache\C9A6048Ed01\dw20.exe_0001.D0DF3458_A845_11D3_8D0A_0050046416B9

# Kan ikke åpne fil i arkivet C:\Users\navn\AppData\Local\Mozilla\Firefox\Profiles\7qt5x5lu.default\Cache\C9A6048Ed01\dwdcw20.dll.D0DF3458_A845_11D3_8D0A_0050046416B9

# Kan ikke åpne fil i arkivet C:\Users\navn\AppData\Local\Mozilla\Firefox\Profiles\7qt5x5lu.default\Cache\C9A6048Ed01

\dwintl20.dll_0001_1033.D0DF3458_A845_11D3_8D0A_0050046416B9

# Kan ikke åpne fil i arkivet C:\Users\navn\AppData\Local\Mozilla\Firefox\Profiles\7qt5x5lu.default\Cache\C9A6048Ed01\dwtrig20.exe.D0DF3458_A845_11D3_8D0A_0050046416B9

# Kan ikke åpne fil i arkivet C:\Users\navn\AppData\Local\Mozilla\Firefox\Profiles\7qt5x5lu.default\Cache\C9A6048Ed01\HiContrastThemeFile

# Kan ikke åpne fil i arkivet C:\Users\navn\AppData\Local\Mozilla\Firefox\Profiles\7qt5x5lu.default\Cache\C9A6048Ed01\SqmApiDllFile

# Kan ikke åpne fil i arkivet C:\Users\navn\AppData\Local\Mozilla\Firefox\Profiles\7qt5x5lu.default\Cache\C9A6048Ed01\UXCoreDllFile

# Kan ikke åpne fil i arkivet C:\Users\navn\AppData\Local\Mozilla\Firefox\Profiles\7qt5x5lu.default\Cache\C9A6048Ed01\VCRT80MF

# Kan ikke åpne fil i arkivet C:\Users\navn\AppData\Local\Mozilla\Firefox\Profiles\7qt5x5lu.default\Cache\C9A6048Ed01\VCRT80R

Endret av arlion
Lenke til kommentar

vel faktisk ikke, og hadde ingen ting med firefox i seg selv å gjøre tror jeg.

tror "feilen" skyldes f-secure 2009, søkte på google etter alle fil navnene som dukket opp i den lista der, 100% kom i fra Windows Live messenger, som jeg syntes var litt rart, men skannet WLinstaller.exe bare for morro skyld, og alle 15 filer kom der ifra, 2008 versjonen, i likhet med andre anti virus programmer, skannet kun exe filen, samt ett eller annet annet, så 2 filer totalt, men 2009 versjonen viste også andre filler inne i selve exe filen.....tror jeg hehe :-)

hvorfor de ble vist i cache mappa til firefox vet jeg ikke, men kilden var i hvertfall live messenger.

Lenke til kommentar

hmm cookies er jo ikke skadelig, men har et lite spørsmål om en cookie.

denne: aus2.mozilla.org er i fra oppdaterings serveren til firefox korrekt? var ikke der i går kveld, men når jeg sjekket cookie lista i dag så var den det.

søkte etter den på nettet men fikk ingen konkrete resultater.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om dette er riktig tråd å spørre om dette i, men jeg kjører Firefox 3 i Ubuntu 8.04.1 og har det problemet at Firefox krasjer når jeg prøver å gå inn på en rekke forskjellige sider. Jeg trodde først at det hadde noe med Flash Plugin å gjøre, men youtube o.l. fungerer helt normalt.

Er det noen som har noen ideer til hva det kn være?

Lenke til kommentar

Profilmappen din inneholder ALLE data og innstillinger du har gjort i Firefox. Hvis du har en ny Firefox installasjon på en ny pc er det enkleste å bare starte Firefox en gang for så å navigere til den nye profilmappa som blir lagd. Lukk Firefox og slett filene i den. Deretter kopierer du innholdet i den "gamle" profilmappen din og legger det inn i den nye. Da skal alt være nøyaktig sånn som på den andre pc-en din.

Hvis du vil synkronisere bokmerker mellom pc-ene kan jeg anbefale Foxmarks. :)

Det er forresten også mulig å eksportere ting som bokmerker, passord osv. hver for seg for så å importere det, men det tar en del mer tid. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...