Gå til innhold

Firefox tråden (Spørsmål, råd, nyheter o.l.)

Gaston

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ehm, hva er dette?

lolqs5.jpg

:dontgetit:

Firefox er slik bare på forumet her, ellers er den "ordentlig", jeg har reinstallert uten noe hjelp. Noen som har opplevd noe lignende eller vet hva som er feil?

8016986[/snapback]

hmm ser ut som du har forstørret skriften din..

prøv å holde inne Ctrl og scroll me musa;)

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd det, du kan se på menyen på venstere side så kan du se at de er riktig størrelse mens teksten i tråden er for stor. Har testet med ctrl og scroll men da må jeg enten velge mellom og ha liten meny eller normal tekst.

8017136[/snapback]

Trykk ctrl+0, da blir størrelse nullstilt.

Trykk shift+f5 eller ctrl+f5 (husker ikke).

Lenke til kommentar
Hvilken skrifttype har dere? Ser at deres er mer rundt kantene i forhold til min.

Litt tilfeldig at jeg og en annen sliter med det samme problemet samtidig..?

8017121[/snapback]

Times New Roman størrelse 16.

Bilde ditt så helt normalt ut for meg vertfall.

Lenke til kommentar
Finnes det en add-on eller en innstilling som nekter nettside å resize vinduet? Bruker Mac, og det er ingen ting jeg hater mer enn når jeg går inn på en nettside, og hele vinduet blir kjempestort.

8023949[/snapback]

Trenger ingen plug-in :)

Verktøy -> Innstillinger -> Innhold -> Avansert-knappen, ved siden av "tillat javascript". Fjern haken for "Flytte eller endre størrelsen på vinder". :thumbup:

Lenke til kommentar

Kanskje nevnt før, men tar med et lite kjekt tips eller to.

Det er ikke alle som liker den "Go" knappen etter adresselinja:

Hvis du skriver "about:config" i adresse feltet, skriver "go" i filter, setter browser.urlbar.hideGoButton til true, så skjuler du denne.

Et lite tips er i Linux så er ofte backspace knappen byttet til noe annet. Liker å bruke backspace på laptoppen når jeg skal bla en side tilbake.

Skriv "backspace" i filter, sett browser.backspace_action til verdien "0" . Da vil backspace fungere igjen. I Windows står verdien som 0 default.

Endret av Xpi
Lenke til kommentar
Finnes det en add-on eller en innstilling som nekter nettside å resize vinduet? Bruker Mac, og det er ingen ting jeg hater mer enn når jeg går inn på en nettside, og hele vinduet blir kjempestort.

8023949[/snapback]

Trenger ingen plug-in :)

Verktøy -> Innstillinger -> Innhold -> Avansert-knappen, ved siden av "tillat javascript". Fjern haken for "Flytte eller endre størrelsen på vinder". :thumbup:

8031384[/snapback]

Tusen takk!

Jeg var sikker på at jeg hadde sett det i innstillingene, men jeg kom ikke på hvor.

Lenke til kommentar

Kan anbefale dere å skifte på disse kommandoene i about:config:

- browser.sessionhistory.max_total_viewers, sett verdien til 0. <- Gjør slik at FireFox ikke lagrer dine besøkte sider (mindre ressurser brukt).

- browser.tabs.closeButtons, sett verdien til 2. <- Fjerner kryssene i tabsene.

- browser.tabs.tabMinWidth, sett verdien til 0. <- Nå kan du oppe uendelige faner uten å måtte scrolle.

- network.http.sendRefererHeader, sett verdien til 0. <- Slår av referrer logging.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Noen som husker hva man måtte gjøre i about:config for å få søkene til å åpnes i ny tab? Mener altså når du søker på noe med søkeboksen øverst i høyre hjørne.

8033333[/snapback]

browser.search.openintab . Sett denne til true :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...