Gå til innhold

Firefox tråden (Spørsmål, råd, nyheter o.l.)


Gaston

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349

Avinstallerte noen ubrukelige programmer og noen adobe funksjoner som premiere 4 osv.

 

Så nå at det er ett rødt kryss over Adobe flash player greia i (legg til og fjern programmer)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Kjenner ikke så mye til programmet men men.

Noen av kodekene jeg manglet var for det meste nero opplegg.

 

OG DET FIKSET FAKTISK PROBLEMET! Takker og bukker ! Takker !

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

heisann, lite spørsmål, skulle laste ned firefox igjen, gikk på www.firefox.com men la merke til at jeg ble sendt til www.mozzila-europe.org/no/firefox etter på, gjorde jeg noe dumt her eller er det rett og slett jeg som bare er paranoid ved å gå til www.firefox.com og tro at det gir problemer?

Lenke til kommentar

Hvis du blir sendt til en av sidene jeg linket til er det ingen problemer. Det er bare domenet som er satt til å videresende all trafikk til "riktig" side. Ingenting blir lastet ned til deg på den siden. ;)

 

Vil forresten anbefale deg utvidelsen NoScript til Firefox hvis du er paranoid. Med det er man såpass trygg at jeg for eksempel går på "virussider" jeg får tilsendt av infiserte venner på msn bare for å se hvordan den er. :p

Endret av hernil
Lenke til kommentar

hehe ok takk for svar, ble litt nervøs når jeg plutselig la merke til at ved å gå www.firefox.com så ble jeg sendt til en helt annen siden, ja den du linket, men uansett. søkte i google på www.firefox.com dette ga ingen resultater, vel bortsett i fra www.mozilla.com/firefox så kan vel trøste meg med at alt er som det skal....

 

 

takk for svarene.

Lenke til kommentar

hmm et kjapt spørsmål til, oppdaget en cookie, er jo ikke akkurat direkte relatert til firefox, men var ikke helt sikker på hvor jeg ellers skulle spøre.

 

cookien var i fra skitch.com tror jeg, aldri hørt om dette, men lurer på om den kom gjennom en ad i fra amazon.com da jeg leste litt om Spore.

 

vel har vel egentlig svart meg selv her, men nøyaktig hva er dette for en side? har aldri hørt om skitch.com hehe, og google gav dårlige resultater, image sharing fikk jeg opp, noe som jeg stusset over siden jeg ikke har besøkt noen slike sider.

Lenke til kommentar

Du kan jo alltids gå inn på skitch.com og se. En nettside kan ikke angripe deg uten ditt "samtykke" så lenge den ikke angriper gjennom et sikkerhetshull i nettleseren (Firefox har ingen kjente kritiske hull i siste versjon) eller plugins koblet til den (flash, java osv.). Hvis du i tillegg har NoScript som blokkerer alt sånt som standard har du ingenting å frykte. Hold all programvare oppdatert og ha et godt antivirusprogram og en god brannmur (i tillegg til anti spyware hvis du vil) så er du godt sikret mot angrep. ;)

 

Hvis du lurte på hva en cockie er så er det en fil som lagres lokalt på pc-en din for å lagre ting som innstillinger osv. For eksempel her på forumet så legges det en cockie når du krysser av for "husk meg" for at diskusjon.no kan gjøre nettopp det. :)

Lenke til kommentar

takker for svar :-) er forsåvidt litt klar over hva en cookie er, stusset bare egentlig over hvor den kom i fra siden jeg aldri har besøkt skitch.com hehe, eller hørt om den for den saks skyld.

 

og etter hva jeg vet så er cookies i seg selv rimelig harmløse?

 

gamer.no har vel en god del cookies egentlig takket være den infernalske reklamen hehe, jeg hater reklame! ^^

Endret av arlion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...