hernil Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Spybot fant 58 cookies i fra Firefox. Er det sånn som må fjernes? Coockies gjør ingen skade på systemet, fjern dem hvis du føler for det, men regn med å måtte logge inn på et par sider du hadde satt "husk meg hake" på. Lenke til kommentar
voxel Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Har posten dette under eget emne også. Passer vel bedre her. Mulig dette er postet tidligere. I Linpus med FF3 får jeg ikke spilt av NRK nettTV. Mangler video/x-ms-asf. Søkt, men finner ingen åpenbar fix... Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Klarer noen å kjøre dette filmklippet? http://tv2nyhetene.no/utenriks/article2120103.ece Lenke til kommentar
ticalOne Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Klarer noen å kjøre dette filmklippet? http://tv2nyhetene.no/utenriks/article2120103.ece Jepp, ingen problemer her, og det uten at jeg har noen addons eller lignende. Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg fikk: "Det oppstod en feil i Windows Media Player." Lenke til kommentar
Aceface Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Har et problem i Firefox. ved visning av noen sider som bruker sertfikater (PayPal, div. nettbanker osv. også skjedd én gang med GMail) fryser PC-en helt, jeg kan ikke bevege på musen, Ctrl+Alt+Delete funker ikke, og jeg er nødt til å holde nede power knappen til PC-en skrur seg av, og det er jo litt kjipt... Dette skjer ikke i Explorer. Jeg bruker Vista Home Premium Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) **Løst** Endret 17. august 2008 av Znoken Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Again the idealists fail to understand how websites pay for their monthly server and bandwidth charges. For most "free" sites their revenue is generated through advertisements. Other sites use subscription services and the rest eat the cost. The ones eating the cost have another source of revenue usually not Internet based. Hvordan Adblock skader internett Verd å tenke på før man bruker denne utvidelsen. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Med en så stor andel av folk som ikke tar bruk av alternative nettlesere, så mange som bruker opera og firefox, uten å bruke den funksjonen, er det ingen nettsider som står i fare for å gå under i noen umilddelbar fremtid som følger av disse verktøyene. Selv tech-rettede nettsider som HW.no virker ikke å lide mye av det. Man kan også velge å støtte sider ved å slå av reklame på spesifikke sider i Ad-block, skulle man ha ønske for det. Dette blir vel det nye mantraen "man kan ikke utvikle god programvare om en ikke tar seg betalt" som Open Source bevegelsen har fått høre på i årevis Nå blir det "Man kan ikke lage gode nettsider/innhold om en ikke tar seg betalt(gjennom reklame)" Endret 8. august 2008 av Rexinor Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Poenget er at selv om andelen kanskje er liten nå(med potensiale til å bli mye større), så har det en negativ virkning på hvor mye webeiere må legge inn av egne midler til hosting. Det er ikke gratis å drive en side, det er en utgift. Open source ideen gir ikke direkte utgifter til utvikleren så det kan ikke sammenlignes. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Jeg driver nettsider selv, så vet hva utgifter det kan innebære, selv for små sider. Utvikling av programvare tar også ressurser, både for utvikling, vedlikehold og support, og med distribusjonskanaler over nett, hosting, så jo, de er sammenlignbare. Dette er dommedagsprofetier man hører ofte om forskjellige ting, og likhetstrekkene går igjen. Potensiale er det for mye her i verden, det er ikke uten videre sagt at det som er vil være dødsdømt. Ting har en evne til å justere seg om slike ting blir vidspredt, noe det ikke har stor sannsynelighet å gjøre ved mindre det integreres filtre i populære nettlesere som standard. Og populære nettlesere har ofte backere som har av interesse av denne inntektsmodellen. Firefox har Google, det samme har vel Opera i en viss grad, og Microsoft har store deler av IT-industrien. Så vidspredt bruk av filtere blir da om for de som har en større eller mindre kjennskap til tenkiske løsninger. Og selv når jeg tilbyr andre om å blokkere reklame for dem er det ikke alltid jeg fra ja, faktisk sier et fåtall nei, enten fordi de ikke plages, eller ser det som en komplikasjon. Det er ikke noe som har store konsekvenser for nettsider generelt, og det er ikke noe som jeg tror vil spre seg i nær tid fremover. Det er for nå en gode for oss som plages av påtrengende reklame, og som har nok kunnskap til å ta disse verktøyene i bruk. Endret 9. august 2008 av Rexinor Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) JEG TRENGER HJELP med to småting i Firefox 3. Problem 1: Problemer med å se Æ, Ø og Å.. Problem 2: Når man trykker på pilen til høyre på adresselinjen, så ser man listen over besøkte nettsider, og den aller sist besøkte nettsiden skal være øverst, men slik er det ikke i Firefox 3. De er i feil rekkefølge, og noen ganger ikke synlig på listen i det hele tatt. Hva kommer dette av? Endret 17. august 2008 av 2die4 Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Gå i Vis - Tegnkoding - Sjekk hvilket tegnsett som brukes, og eventuelt prøv å bytt til Vestlig (ISO-8859-1). Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Den står allerede på vestlig (ISO-8859-1). Hva er gærent? Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Hvorfor får jeg ikke spilt av NRKs Sommerleker episodene? http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/397316 Jeg bruker FireFox 3 i Windows XP, firewall av, bruker trådløst og ruter gjennom Lyse. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 skiter met aft FF kræsjer endel, det skjer mest under googling men ellers også. mistenker at den kommer i konflikt med AVG, siden den driver og "godkjenner" om sidene er sikre. moen som vet noe? har pågått ei stund, både oppdatert FF og AVG flere ganger uten at ting forandrer seg. kan det være at etter jeg instalerte FF 8.0 ?? kjører nå FF 2.0.0.16 og XP32 Lenke til kommentar
hernil Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Oppgrader til Firefox 3 og prøv å deaktivere sidegodkjenning fra AVG. Firefox er smart nok til å passe på seg selv (i tillegg til at brukeren må ha vanlig nettvett da.). Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Hvorfor får jeg ikke spilt av NRKs Sommerleker episodene? http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/397316 Jeg bruker FireFox 3 i Windows XP, firewall av, bruker trådløst og ruter gjennom Lyse. Enten sikre deg om at du har WMP10 installert, eller installere Silverlight og benytte det ved å velge set alternative i innstillingene på siden. Lenke til kommentar
Oerets Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 (endret) Den menyen man kan rulle ned fra addresselinjen, rett ved siden av stjernen, kan man deaktivere eller fjerne den? Endret 21. august 2008 av Oerets Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Hvorfor får jeg ikke spilt av NRKs Sommerleker episodene? http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/397316 Jeg bruker FireFox 3 i Windows XP, firewall av, bruker trådløst og ruter gjennom Lyse. Enten sikre deg om at du har WMP10 installert, eller installere Silverlight og benytte det ved å velge set alternative i innstillingene på siden. "på siden" ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå